مایکروسافت Game Pass رایگان را بررسی می کند


مایکروسافت قصد دارد Xbox Game Pass را به صورت رایگان برای تماشای تبلیغات ارائه دهد.

تیم استوارت، مدیر مالی ایکس‌باکس، در جلسه اخیر خود تأیید کرد که مایکروسافت در تلاش است تا سرویس Game Pass را به تمام صفحه‌هایی که قابلیت بازی کردن دارند بیاورد. یکی از راه های ممکن برای گسترش دامنه گیم پس به بازارهای نوظهور، ارائه قابلیت پخش جریانی بازی ها در ازای تماشای تبلیغات است.

استوارت توضیح داد: «چشم‌اندازی که من تمایل دارم در مورد آن صحبت کنم این است که سرویس پخش xCloud را داریم. بنابراین، مردم می توانند اشتراک Game Pass Ultimate را خریداری کنند و توانایی پخش صدها بازی را داشته باشند. برای بازارهای نوظهور مانند آفریقا، هند یا آسیای جنوب شرقی که احتمالاً بازار اصلی کنسول ها نیستند، ممکن است به بازیکنان پیشنهاد شود در ازای دو ساعت تجربه پخش بازی، یک تبلیغ 30 ثانیه ای تماشا کنند.

به عنوان مثال، در آفریقا، حدود 50 درصد از جمعیت 23 سال یا کمتر هستند و شروع به کسب درآمد کرده اند. گرچه جمعیت جوان دارای گوشی و موبایل هستند، اما می توان گفت که درآمد قابل توجهی ندارند. بنابراین ما می‌توانیم با سیاست تجاری خود وارد این بازار شویم و مدل اقتصادی خود را به میلیون‌ها بازیگری که نتوانستیم به آنها دسترسی پیدا کنیم، ارائه دهیم. »

رسانه Windows Central در گزارشی مدعی شده است که مایکروسافت احتمالا این مدل کسب و کار را در سال آینده معرفی و اجرا خواهد کرد. گزارشی از Windows Central اشاره می‌کند که یک محقق امنیتی با نام مستعار Title_OS اخیراً کدی را از سیستم عامل Xbox به اشتراک گذاشته است که ادعا می‌کند «بسته‌های ۱۵ دقیقه‌ای دسترسی Game Pass» را بر اساس مدت زمانی که مشترکین کسب می‌کنند ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گزارش‌های سال گذشته نشان داد که مایکروسافت در نظر دارد نسخه ارزان‌تری از Game Pass را با قابلیت پشتیبانی از تبلیغات معرفی کند.

بخوانید  ربات رباتیک اطلس; ترسناک تر و بحث برانگیزتر از همیشه
تحریریه مجله بازی یک گیمر