قرارداد سری Call of Duty سونی فقط یک بازی دیگر را شامل می شود


زمانی که آخرین بازی Call of Duty در اواخر سال جاری بر روی پلی استیشن منتشر شود، قرارداد فعلی سونی برای این بازی به پایان خواهد رسید.

در جریان شکایت مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، اسناد فاش شده متعددی منتشر شد. قرارداد فعلی سونی با Activision برای سری Call of Duty در 2024 تمام خواهد شد.

نکته مهم این است که قرارداد مورد نظر شامل نرخ مقطوع سالانه است سال 2024 نخواهد بود و زمانی که جدیدترین بازی این سری در اواخر امسال به پلی استیشن عرضه شود، آخرین بازی در این معامله خواهد بود. در این سند آمده است: “آخرین بازی تحت پوشش قرارداد یک فرنچایز Call of Duty است که در اواخر سال 2023 منتشر خواهد شد.”

مایکروسافت پس از امضای قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، به سونی یک قرارداد ده ساله برای عرضه سری COD در پلی استیشن پیشنهاد داد.اما سونی این پیشنهاد را نپذیرفت.

در خبرهای دیگر این مجموعه بر اساس سندی دیگر مشخص شد که بازی Call of Duty در طول عمر خود بیش از 27 میلیارد دلار درآمد داشته است. همچنین ادعا شده است که این سریال بین 7 تا 10 میلیون کاربر فعال دارد. در ادعای دیگری گفته شد که نزدیک به یک میلیون کاربر 100 درصد از زمان بازی خود را در سال 2021 در کالاف دیوتی صرف کرده اند.

البته خبر خوب این است که علیرغم فسخ قرارداد نام برده شده، اکتیویژن می گوید قصد دارد این سری را با قرارداد یا بدون قرارداد به پلی استیشن بیاورد. بابی کوتیکمدیرعامل اکتیویژن نیز گفت Call of Duty انحصاری کنسول نیست. زیرا این شرکت نمی خواهد 100 میلیون بازیکن فعال ماهانه را تحت تأثیر قرار دهد.

بخوانید  رنگ های جدید DualSense پلی استیشن 5 فاش شد
تحریریه مجله بازی یک گیمر