توسعه دهنده Deus Ex اخراج کارکنان را آغاز کرده است


آیداس مونترال، سازنده بازی Guardians of the Galaxy مارول، از اخراج برخی از اعضای استودیو خبر داد.

دیروز، جیسون شرایر رسانه های بلومبرگ گزارش دادند که گروه Embriser نسخه جدیدی از سری Deus Ex را ساخته است. ذره برای جسم مستقیم لغو شد که برای حدود دو سال توسط Studio Idas Montreal در حال توسعه بود. در سال 2022 جف گراب از رسانه Giant Bomb از ساخت بازی جدیدی در این سری خبر داد و اعلام کرد که این بازی می خواهد کاری را انجام دهد که Cyberpunk 2077 نتوانست انجام دهد. آیداس مونترال اکنون رسما تایید کرده است که 97 کارمند خود را از تیم های توسعه، پشتیبانی و مدیریت اخراج خواهد کرد. این تصمیم به دلیل مشکلات اقتصادی، چالش های موجود در صنعت بازی های ویدیویی و تغییر ساختار گروه Embriser گرفته شد.

Eidos Montreal در نسخه ای جدید در X (توئیتر سابق) گفت: “در 17 سال گذشته، تیم های ما در Eidos روی برخی از محبوب ترین مارک های صنعت کار کرده اند و داستان سرایی و نوآوری را در بازی های منحصر به فرد ترکیب کرده اند.” ما تجارب به یاد ماندنی و برنده جوایزی خلق کرده ایم که به آنها افتخار می کنیم و اعضای تیم ما قلب و روح خود را در آن می گذارند.

مشکلات اقتصاد جهانی، چالش های صنعت و بازسازی کامل آمبریسر در نهایت بر استودیو ما نیز تأثیر گذاشت. تصمیم سختی برای کنار گذاشتن 97 نفر از تیم های توسعه، مدیریت و خدمات پشتیبانی استودیو گرفته شد.

ما برای حمایت از همه کارکنان آسیب دیده از این حادثه تلاش می کنیم. این افراد بسیار با استعداد و با تجربه در حال ورود به نیروی کار هستند و ما از آنها می خواهیم پروژه های بعدی خود را پیدا کنند و به آنها کمک می کنیم تا این کار را انجام دهند. با عبور از این زمان‌های چالش برانگیز، رفاه تیم ما در اولویت است و ما متعهد به ایجاد بازی‌هایی هستیم که بازیکنان بتوانند در آینده قابل پیش‌بینی از آن لذت ببرند.»

بخوانید  کنترلر Nintendo Switch Pro در آمازون تخفیف دارد، اما احتمالاً برای مدت طولانی نیست

ایداس مونترال در بیانیه مطبوعاتی خود به وجود نسخه جدید Deus Ex یا لغو آن اشاره ای نکرد و همچنین مشخص نکرد که آیا روی یک سری کاملاً جدید کار می کند یا خیر. دو بازی آخر این مجموعه، Human Revolution و Mankind Divided با هم بیش از 12 میلیون نسخه فروش داشتند. جدیدترین بازی Marvel's Guardians of the Galaxy جدیدترین محصول استودیو آیداس مونترال است که در سال 2021 عرضه شده است. این استودیو تا سال 2022 متعلق به Square Enix بود. تا زمانی که گروه امبریزر آن را خرید.

استودیوی Idas در مونترال تنها توسعه دهنده Embriser Group نیست که با اخراج مواجه شده است. اخیرا استودیو Volition، Free Radical Design Studio و Campfire Cabal Studio توسط Embriser Group به طور کامل تعطیل شدند. علاوه بر این، بیش از 900 کارمند از استودیوهایی از جمله Crystal Dynamics، Beamdog Studio، Zen Studio و Fishlabs استودیو اخراج شدند. تحلیلگران می گویند این اخراج ها تا سال های 2024 و 2025 ادامه خواهد داشت و حتی شاهد بسته شدن استودیوها و شرکت های بیشتری خواهیم بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر