اوایل امروز، فاش شد که ایکس باکس در حال تعطیلی چهار استودیو خود است. استودیوها شامل توسعه دهنده Redfall Arkane Austin و Tango Gameworks بودند. از زمان اعلام این خبر، توسعه دهندگان مختلف در این بخش نظرات خود را در مورد این موضوع بیان کرده اند.
دینگا باکابا، کارگردان آکرانه لیون، افکار خود را در مجموعه ای از پست ها به اشتراک گذاشت ایکس/تویتر. باکابا تصمیم اخیر مایکروسافت را “کاملا وحشتناک” خواند و ادامه داد: “برای هر مدیری که این مطلب را می خواند، یادآوری دوستانه ای است که بازی های ویدیویی یک صنعت سرگرمی/فرهنگی هستند و کسب و کار شما به عنوان یک شرکت مراقبت و کمک به هنرمندان است. انیماتورها آنها برای شما ارزش ایجاد می کنند.
این کاملا وحشتناک است. اجازه انسان بودن: برای هر مدیری که این مطلب را میخواند، یادآوری دوستانه این است که بازیهای ویدیویی یک صنعت سرگرمی/فرهنگی هستند و وظیفه شما بهعنوان یک شرکت مراقبت از هنرمندان/هنرمندان و کمک به آنها برای ایجاد ارزش برای شما است.
-Dinga Bakaba 451 (@DBakaba) 7 مه 2024
در همین تاپیک، باکابا از رهبران خواست که «در بازی های تب طلا شرکت نکنند، از ما به عنوان آدم کاهی برای محاسبات اشتباه یا نقاط کور استفاده نکنند، و محیط کار خود را به جنگل های داروینیستی تبدیل نکنند». در ادامه این پیام، باکابا تعطیلی این استودیوها را “خنجر لعنتی” خواند. آنها در ادامه گفتند: “لیون در امان است، اما لطفاً در مورد همه اینها درایت و سنجیده باشید، به صدای دست اندرکاران احترام بگذارید و بگذارید شنیده شود، داستان آنها است که باید بیان کنند، احساسات آنها باید بیان شود.”
باکابا تنها کارمند ایکس باکس نبود که صحبت کرد. آلیستر هچ، مدیر منطقه ای شمال، شرق و جنوب اروپا در Bethesda، این کار را انجام داد ایکس/تویتر بگوییم اخراج های اخیر آنها را “عصبانی” کرده است. ناامید. بهت زده. خشمگین. بی حرف. شوکه شده. گیج شده.»
خشمگین. ناامید. بهت زده. خشمگین. بی حرف. شوکه شده. گیج شده
من به استودیوهای درگیر خیلی علاقه دارم. افرادی که این تیم ها را تشکیل می دادند باورنکردنی، سخت کوش، فداکار و با استعداد بودند.
این وحشتناک است.– Alistair Hatch (@el_hatcherino) 7 مه 2024
در همین حال، آدام بویز، مدیرعامل استودیو آیرون گلکسی، به سادگی تصویری از مقاله GeekWire در آوریل به اشتراک گذاشت که نشان میدهد مایکروسافت ۱۷ درصد افزایش درآمد داشته و در آخرین گزارش نتایج مالی، سود ۲۱.۹ میلیارد دلاری را گزارش کرده است.
توماس مالر، مدیر عامل و مدیر بازی Moon Studios، تیم سازنده سری Ori و No Rest for the Wicked در آینده توضیح داد. ایکس/تویتر اخراجهای اخیر دلیلی است که آنها «اجازه ندادند استودیو مون توسط یک ناشر بزرگ خریداری شود». مالر ادامه داد: “من در دهه 90 زندگی کردم و دیدم که وقتی استودیوهای کوچک توسط EA خریداری شد چه اتفاقی افتاد. دیگر هرگز.”
خطاب به همه کسانی که سال هاست مرا اذیت می کنند تا بدانم چرا اجازه ندادیم استودیو مون توسط یک ناشر بزرگ خریداری شود…
به همین دلیل است.
من در دهه 90 زندگی کردم و دیدم که وقتی استودیوهای کوچک توسط EA خریداری شد چه اتفاقی افتاد.
دیگر هرگز 🤣😂 https://t.co/BHXm37PC2M-Thomasmahler (@thomasmahler) 7 مه 2024
همچنین لازم به ذکر است که این اولین دور اخراج مایکروسافت در سال جاری نیست. در اوایل ژانویه، Mircosoft از حذف 1900 شغل خبر داد.