توسعه دهندگان بازی به بسته شدن چندین استودیو ایکس باکس واکنش نشان می دهند

اوایل امروز، فاش شد که ایکس باکس در حال تعطیلی چهار استودیو خود است. استودیوها شامل توسعه دهنده Redfall Arkane Austin و Tango Gameworks بودند. از زمان اعلام این خبر، توسعه دهندگان مختلف در این بخش نظرات خود را در مورد این موضوع بیان کرده اند.

دینگا باکابا، کارگردان آکرانه لیون، افکار خود را در مجموعه ای از پست ها به اشتراک گذاشت ایکس/تویتر. باکابا تصمیم اخیر مایکروسافت را “کاملا وحشتناک” خواند و ادامه داد: “برای هر مدیری که این مطلب را می خواند، یادآوری دوستانه ای است که بازی های ویدیویی یک صنعت سرگرمی/فرهنگی هستند و کسب و کار شما به عنوان یک شرکت مراقبت و کمک به هنرمندان است. انیماتورها آنها برای شما ارزش ایجاد می کنند.

در همین تاپیک، باکابا از رهبران خواست که «در بازی های تب طلا شرکت نکنند، از ما به عنوان آدم کاهی برای محاسبات اشتباه یا نقاط کور استفاده نکنند، و محیط کار خود را به جنگل های داروینیستی تبدیل نکنند». در ادامه این پیام، باکابا تعطیلی این استودیوها را “خنجر لعنتی” خواند. آنها در ادامه گفتند: “لیون در امان است، اما لطفاً در مورد همه اینها درایت و سنجیده باشید، به صدای دست اندرکاران احترام بگذارید و بگذارید شنیده شود، داستان آنها است که باید بیان کنند، احساسات آنها باید بیان شود.”

بخوانید  نمایش مبارزه با جادو در تریلر تازه بازی Forspoken

باکابا تنها کارمند ایکس باکس نبود که صحبت کرد. آلیستر هچ، مدیر منطقه ای شمال، شرق و جنوب اروپا در Bethesda، این کار را انجام داد ایکس/تویتر بگوییم اخراج های اخیر آنها را “عصبانی” کرده است. ناامید. بهت زده. خشمگین. بی حرف. شوکه شده. گیج شده.»

در همین حال، آدام بویز، مدیرعامل استودیو آیرون گلکسی، به سادگی تصویری از مقاله GeekWire در آوریل به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد مایکروسافت ۱۷ درصد افزایش درآمد داشته و در آخرین گزارش نتایج مالی، سود ۲۱.۹ میلیارد دلاری را گزارش کرده است.

توماس مالر، مدیر عامل و مدیر بازی Moon Studios، تیم سازنده سری Ori و No Rest for the Wicked در آینده توضیح داد. ایکس/تویتر اخراج‌های اخیر دلیلی است که آنها «اجازه ندادند استودیو مون توسط یک ناشر بزرگ خریداری شود». مالر ادامه داد: “من در دهه 90 زندگی کردم و دیدم که وقتی استودیوهای کوچک توسط EA خریداری شد چه اتفاقی افتاد. دیگر هرگز.”

همچنین لازم به ذکر است که این اولین دور اخراج مایکروسافت در سال جاری نیست. در اوایل ژانویه، Mircosoft از حذف 1900 شغل خبر داد.

بخوانید  رونمایی از بازی جدید Doom نزدیک است

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر