این آخر هفته چه بازی کنیم: دو بازی با موضوع جنگ جهانی دوم

از آنجایی که در Sudden Strike 4 همیشه به ساخت نیروهای بیشتر دسترسی نخواهید داشت، جنبه تاکتیکی بازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید با تصمیم‌گیری درست، از آنچه در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال نوع سنگرگیری نیروها بسیار مهم است یا مثلا می توانید نیروها را در داخل یک ساختمان جمع کنید و به این ترتیب دشمنان را غافلگیر کنید. همچنین در این نسخه ژنرال هایی به بازی اضافه شده اند که فرماندهان واقعی دوران جنگ جهانی دوم هستند و هر کدام می توانند تاثیر خاصی بر روی سربازان خود بگذارند.

میدان نبرد شلوغ در Sudden Strike 4

یک نکته خاص و مهم در مورد قسمت مبارزاتی بازی این است که مراحل همگی بر اساس نبردهای واقعی جنگ جهانی دوم طراحی شده اند. برای مثال شما با رهبری نیروهای آلمانی در نبردهای فرانسه، استالینگراد و ماموریت باربوسا شرکت خواهید کرد و باید نیروها را برای رسیدن به هدف هر ماموریت راهنمایی کنید.

سری Sudden Strike ممکن است هرگز به اندازه معروف ترین سری استراتژی شناخته نشود، اما صرف نظر از امتیازاتی مانند امتیازاتی که بازی های آن دریافت کرده اند، ما با بازی هایی طرف هستیم که طرفداران استراتژی همیشه می توانند از آنها لذت ببرند. این مجموعه نسبتا قدیمی است و اولین نسخه آن در سال 2000 تولید شده و توسط استودیوی روسی Fireglow Games ساخته شده است. Sudden Strike 4 در سال 2017 منتشر شد و توسط استودیو Kite Games ساخته شده است. این بازی به تازگی از طریق Gamepass منتشر شده و بهانه ای برای معرفی آن شده است.

بخوانید  چه مدت طول می‌کشد تا اخراجی‌ها را شکست دهید: Ghosts of New Eden – فهرست ماموریت‌ها و موارد ترسناک توضیح داده شده است

محیط صنعتی و جرثقیل زرهی در بازی WW2 Rebuilder

البته نکته جالب دیگر در مورد WW2 Rebuilder این است که این بازی فقط یک تجربه ساختمانی شبیه جعبه سندباکس نیست و در طول مسیر داستانی برای گفتن دارد. داستانی که در طول زمان و در طول سفر به مکان های مختلف اطلاعاتی از آن به دست می آید و در نهایت به هدف خاصی می رسد. همچنین امکان استفاده از تجهیزاتی مانند ماشین های مختلف و رانندگی با آنها وجود دارد که باعث جذابیت بازی بیشتر از یک شبیه ساز ساخت و ساز می شود.

WW2 Rebuilder در Steam یک نسخه دمو رایگان نیز دارد که می توانید ابتدا به آن دسترسی داشته باشید و در صورت رضایت می توانید نسخه اصلی را نیز تجربه کنید.

بازی Sudden Strike 4 در زمان انتشار درگیر یک سری مسائل فنی یا مشکلاتی مانند باگ بود و به همین دلیل امتیاز چندان بالایی دریافت نکرد. اما سازندگان با انتشار آپدیت ها به تدریج بازی را بهبود بخشیده اند و به ویژه بسته های الحاقی برای آن منتشر شده است که ماموریت های جدیدی مانند نبرد شمال آفریقا، نبرد دانکرک و نبردهای زمستانی جنگ جهانی دوم. به همین دلیل اگر همین الان بروید با مجموعه ای بزرگ و متنوع از انواع مراحل روبرو خواهید شد که مهارت های شما را در بازی های استراتژی و تاکتیکی محک می زند.

در این قسمت از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، نگاهی به دو بازی کمتر شناخته شده از جنگ جهانی دوم می اندازیم.

جنگ جهانی دوم همیشه سوژه محبوب استودیوهای بازی بوده و آثار مختلفی بر اساس آن ساخته شده است. از چندین نسخه Call of Duty گرفته تا Medal of Honor و Battlefield و البته انواع بازی های استراتژیک مانند Company of Heroes که اخیرا نسخه جدیدی از آن ها را داشتیم. با این حال، امروز آن سری‌های معروف را کنار می‌گذاریم و به جای آن، برای این قسمت از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، می‌خواهیم نگاهی به دو بازی کمتر شناخته‌شده با محوریت آن نبرد بیندازیم.

بخوانید  مشاغل Hanger 13 به عناصر مخفی کاری و چند نفره Mafia 4 اشاره دارند

اسکله ها و کشتی ها در WW2 Rebuilder

بازی بازسازی WW2

تقریباً هر بار که از بازی‌های مبتنی بر جنگ جهانی دوم صحبت می‌کنیم، در نهایت به شوترهای اول شخص می‌رسیم یا مانند بازی قبلی در مقاله، با بازی‌های استراتژیک طرف هستیم که هدف نهایی آن مبارزه و پیروزی است. اما در این بین چندین بازی مختلف بر اساس این دوران ساخته شده است که WW2 Rebuilder یکی از آنهاست. شغلی که در آن به جای کشتن و تخریب، باید خرابه های جنگ را بسازید و از نو بسازید.

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

لوگوی بازی Sudden Strike 4 و نبرد تانک

بازی حمله ناگهانی 4

در مجموع، Sudden Strike 4، به خصوص در حالت فعلی، یک اثر سرگرم کننده از استراتژی با تعداد مراحل زیاد است و البته از امکان تجربه چند نفره و آنلاین نیز پشتیبانی می کند. اگر به بازی هایی در این سبک علاقه دارید پیشنهاد می کنم به این کار فرصت بدهید.

در بازی های Sudden Strike بیشتر از تمرکز بازیکنان بر روی ساخت و آموزش نیروها، هدف اصلی گذراندن مراحل و ماموریت ها با تعدادی نیرو و در نهایت استفاده از نیروهای کمکی است. به همین دلیل می توان این بازی ها را کارهای تاکتیکی دانست. حتی با وجود اینکه Sudden Strike 4 دارای یک بخش درگیری با توانایی ساخت نیروهای جدید است، در نهایت بخش مرحله آن همچنان از همان تاکتیک/استراتژی روتین پیروی می کند. در نسخه اصلی بازی شاهد سه کمپین با محوریت نیروهای متفقین، آلمان و شوروی هستیم که بیش از 20 مرحله را برای بازیکنان تدارک دیده بودند.

بخوانید  Does Modern Warfare 2 Content Transfer To Modern Warfare 3?

به طور خاص، ساخت مستقل Madnetic Games بازیکنان را به سال 1945 پس از پایان جنگ جهانی دوم می برد. بازیکنان نقش شخصیتی را بر عهده می گیرند که به شهرهای مختلف اروپایی در کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه و آلمان سفر می کند و باید با تجهیزاتی که در اختیار دارد کار ساخت و ساز را انجام دهد. طراحی مکانیزم های ساختمانی در بازی به صورت واقع گرایانه انجام شده است و با یکی از آن آثار طرف هستیم که پس از شروع آن می توانید ساعت ها به بازی و ساختن ساختمان های مختلف بدون احساس زمان گذر بپردازید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر