افزایش فروش PS5 در ژاپن به لطف حل مشکل کمبود این کنسول

طبق آمار فروش هفتگی خبرگزاری فامیتسو، سونی توانسته است حدود 70000 دستگاه پلی استیشن 5 را در بازه زمانی 12 تا 18 دسامبر برای گیمرهای ژاپنی عرضه کند که نشان دهنده رشد قابل توجه فروش در سال در مقایسه با ماه های گذشته در هفته های منتهی به پایان سال 2022. البته کنسول نینتندو سوییچ با مجموع فروش 170000 از سه مدل کنسول سوییچ همچنان در جدول فروش کنسول های بازی در این منطقه پیشتاز است.

Zack، Sephiroth و Cloud در Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion

در بازار نرم افزار یا بازی، بازی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion که نسخه ریمستر شده یکی از نسخه های فرعی Final Fantasy 7 برای کنسول PSP است، در گذشته پرفروش ترین بازی پلتفرم پلی استیشن 5 بود. هفته، با فروش 54522 نسخه. . نسخه های PS4 و نینتندو سوییچ این بازی به ترتیب 53481 و 48527 نسخه فروختند که نشان از موفقیت چشمگیر این بازی بازسازی شده Square Enix در بازار ژاپن دارد. همانطور که انتظار می رفت، هر دو بازی Pokemon Scarlet/Violet و Splatoon 3 با فروش 260000 و 69000 نسخه بر روی پلتفرم Nintendo Switch پرفروش ترین بازی ها در تمامی پلتفرم ها در هفته گذشته بودند.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

از سوی دیگر، هیدیاکی نیشینو، یکی از معاونان ارشد سونی، اخیراً سال 2023 را نام برد که در آن شاهد عرضه دو بازی ژاپنی مورد انتظار Resident Evil 4 Remake و Final Fantasy 16 به عنوان یکی از بهترین دوره ها خواهیم بود. موارد مهم برای PS5. همچنین شایعات زیادی در مورد احتمال معرفی مدل جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 با درایو نوری قابل جابجایی در ماه های آینده وجود دارد که ظاهراً قرار است تا پایان سال 2023 معرفی و عرضه شود که در صورت صحت می تواند تاثیر مثبتی بر روند تولید و سرعت و همچنین عرضه کنسول پلی استیشن 5 دارد.

بخوانید  بررسی برنامه تلویزیونی Fallout – GameSpot

چند هفته پس از اعلام تصمیم سونی برای حل مشکل کمبود عرضه کنسول محبوب پلی استیشن 5 در بازار ژاپن، به نظر می رسد اکنون با رشد قابل توجهی در فروش کنسول بازی نسل نهم روبرو هستیم. این منطقه

جیم رایان، مدیر عامل برند پلی استیشن، ماه گذشته اعلام کرد که مشکلات موجودی کنسول نسل بعدی در ژاپن و سایر مناطق آسیایی باید تا پایان سال 2023 به طور کامل برای فصل حل شود. خریدهای پایان سال که به تازگی آغاز شده اند.

به لطف توزیع گسترده و رفع مشکل کمبود PS5 در ژاپن، به نظر می رسد فروش این کنسول بازی در این منطقه رشد چشمگیری داشته است.