ارائه مستند The California Reich Living with Neo-Nazis


در این مقاله، مستند رایش کالیفرنیا، مستندی به کارگردانی کیت کریچلو و والتر اف پارکس، که زندگی و اعتقادات گروهی از نئونازی ها را در کالیفرنیا، ایالات متحده به تصویر می کشد، ارائه می شود.

رایش کالیفرنیا یک فیلم مستند محصول سال ۱۹۷۵ است که زندگی و عقاید گروهی از نئونازی‌ها را در کالیفرنیا نشان می‌دهد. این گروه از نئونازی ها اعضای حزب ناسیونال سوسیالیست مردم سفید بودند که در واقع عنوان دیگری از حزب نازی آمریکاست و توسط سازماندهی شده بود. جورج لینکلن راکول تاسیس شد. این فیلم مستند نامزد اسکار شد و در جشنواره کن نیز به نمایش درآمد. فیلم مستند «کالیفرنیا رایش» روایتی ندارد اما به اعضای نئونازی‌ها اجازه می‌دهد آنچه را که در سر و دلشان است بگویند و این افراد به نوعی راوی مستند می‌شوند.

برخی از منتقدان این مستند را به دلیل نمایش چهره ترسناک و بی عاطفه نازی ها تحسین کردند، در حالی که برخی دیگر از آن به دلیل دوسوگرا بودن و نگاه نرمش به نازی ها انتقاد کردند. جالب اینجاست که برخی از صحنه های کمدی برادران بلوز در سال 1980 از مستند The California Reich گرفته شده است.

تصویری از یک نئونازی در مستند رایش کالیفرنیا

نئو نازیسم و ​​نازیسم هر دو بر اساس ایدئولوژی فاشیسم، نژادپرستی، یهودی ستیزی و اولترناسیونالیسم بنا شده اند. با این حال، نئو نازیسم یک جنبش مدرن است که پس از جنگ جهانی دوم ظهور کرد و تلاش می‌کند تا جنبه‌هایی از حزب نازی را با شرایط اجتماعی کنونی احیا یا تطبیق دهد. نازیسم، نظام سیاسی اصلی آلمان نازی در آن زمان آدولف هیتلر که ادعا می کرد نژاد خالص آریایی را نمایندگی می کند و در آن زمان سعی در نابودی یهودیان و دیگر دشمنان آلمان داشت. هیتلر برخی از تفاوت‌های نئونازیسم و ​​نازیسم عبارتند از: نئونازی‌ها ممکن است از تمام آموزه‌ها یا سیاست‌های نازیسم پیروی نکنند، اما عناصری را انتخاب کنند که به آنها علاقه دارد، مانند برتری سفیدپوستان، ضد کمونیسم یا نفی‌گرایی. نئونازی ها می توانند آدولف هیتلر یا به آلمان وفادار نیستند، اما به کشور یا منطقه خود یا به یک جنبش ناسیونالیستی سفیدپوستان وفادار هستند. نئونازی‌ها ممکن است از نمادها، شعارها یا استراتژی‌هایی متفاوت از نازی‌ها استفاده کنند، مانند صلیب سلتیک، عدد 88. یا امروز از اینترنت برای تسریع گسترش افکار خود استفاده کنید. حزب نازی آمریکا یک حزب سیاسی نئونازی است که توسط جورج لینکلن راکول در سال 1959 این حزب بر اساس ایدئولوژی و سیاست های حزب نازی تأسیس شد. آدولف هیتلر در دوران نازی ها در آلمان تأسیس شد. از زمان ترور راکول در سال 1967، نام و رهبری نئونازی ها چندین بار تغییر کرد.

بخوانید  کارگردان ریمیک Splinter Cell یوبیسافت را ترک کرد

رهبر فعلی حزب نازی آمریکا، راکی سهیدا او ادعا می کند که جانشین است راکول شرق. حزب نازی آمریکا هولوکاست را انکار می کند، از تفکیک نژادی و برتری سفیدپوستان حمایت می کند و با جنبش حقوق مدنی، مهاجرت و چندفرهنگی مخالف است. حزب نازی آمریکا همچنین در فعالیت‌های خشونت‌آمیز و جنایتکارانه مختلف مانند جنایات ناشی از نفرت، بمب‌گذاری، قتل، و سرقت شرکتی شرکت می‌کند.

تصویر کیت اف کریچلو در مستند رایش کالیفرنیا

فیلم مستند “کالیفرنیا رایش”. کیت کریچلو و والتر اف پارکس دستور دادند که این دو نفر نیز مسئولیت تولید و تدوین فیلم را بر عهده بگیرند. آنها بیش از یک سال را با نئونازی ها گذراندند و سپس از خانواده و مراسم آنها فیلم گرفتند. در واقع باید گفت که کیت کریچلو و والتر اف پارکس آنها می خواستند نازی ها را به عنوان بخشی از جامعه نشان دهند، نه اینکه آنها را فقط با تعریف هیولاهای انسانی قضاوت کنند، و هدف مستند چیزی جز بی طرفی و ارائه بدون قضاوت واقعیت نیست.

کیت کریچلو، هنرمند، مدرس، نویسنده و استاد معماری بریتانیایی بود که به هندسه مقدس (در معماری اسلامی) و هنر اسلامی علاقه داشت. او مستند «کالیفرنیا رایش» را کارگردانی کرد، مستندی درباره زندگی و اعتقادات گروهی از نئونازی ها در ایالت کالیفرنیا. او همچنین دپارتمان هنرهای تجسمی اسلامی و سنتی (VITA) را در کالج سلطنتی هنر و آکادمی Temenos، یک موسسه خیریه آموزشی که ارزش های سنتی در هنر و علم را ترویج می کند، تأسیس کرد. او در سال 2020 در سن 87 سالگی درگذشت.

تصویر والتر اف پارکس، کارگردان مستند The California Reich

والتر اف پارکس، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و مدیر رسانه ای آمریکایی است که روی بیش از 50 فیلم از جمله سریال مردان سیاه پوش و فیلم گزارش اقلیت کار کرده است. او همچنین یکی از بنیانگذاران و رئیس مشترک Dreamscape Immersive، یک شرکت واقعیت مجازی است.

بخوانید  Crow Lives Again در 30مین سالگرد انتشار بلو-ری

او کار خود را به عنوان کارگردان و تهیه کننده با کارگردانی مستند رایش کالیفرنیا آغاز کرد که برای آن در سال 1975 نامزد جایزه اسکار شد. او همچنین نامزدی جایزه اسکار را برای نوشتن فیلمنامه اصلی WarGames، یک فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز دریافت کرد. به من زندگی بده و محصول 1983 را در کارنامه خود دارد. والتر اف پارکس با زنش لوری مک دونالداز سال 1991، آنها با هم در فیلم هایی مانند بیداری، گلادیاتور، حلقه و پرواز همکاری کردند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر