حضور انیمه سوزوم در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین 2023

انیمه Spirited Away توانست در سال 2002 جایزه خرس طلایی را دریافت کند.برنده مسابقه هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین در تاریخ 26 فوریه (7 مارس) اعلام می شود و باید دید انیمه سوزوم می تواند وارد داستان شود یا خیر. . ماکوتو شینکای کارگردان انیمه سوزوم در بیانیه ای اعلام کرد که بسیار هیجان زده است و مشتاقانه منتظر واکنش مردم غیر ژاپنی به داستان و قلب اتفاقات و درک آنها از داستان این انیمه است.

پس از گذشت بیش از 2 دهه، انیمه Suzume اولین انیمیشنی خواهد بود که در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین ظاهر می شود.

انیمه جدید سوزوم ماکوتو شینکای، او کارگردان انیمه Your Name و انیمیشن Weathering With You است که در ماه نوامبر در ژاپن منتشر شد. نانوکا هارا به عنوان سوزومه ایواتو، هوکوتو ماتسومورا، اری فوکاتسو، شوتا سامتانی، سیری ایتو، کانا هانازاوا، ماتسوموتو کوشیرو IX، ریونوسوکه کامیکی، ایمی، کوتونه هاناسه و ان یامانه از جمله صداپیشگان انیمه سوزومه هستند.

انیمه Suzume داستان دختری 17 ساله به نام سوزومه را دنبال می کند که در یک شهر آرام در کیوشو زندگی می کند. روزی مسافر جوانی به او می گوید که به دنبال دری می گردد و این برای همیشه زندگی او را تغییر می دهد. مرد جوان را به سمت کوه ها دنبال می کند که در آن یک دروازه قدیمی وجود دارد که توسط ساختمان های مدرن احاطه شده است و این آغاز سفر مرموز سوزومه است. انیمه Suzume در آوریل آینده در آمریکا و کشورهای اروپایی اکران خواهد شد.

بخوانید  با جدیدترین بسته نرم افزاری Fanatical، 5 بازی رایانه شخصی AAA را با کمترین هزینه دریافت کنید

سوزوم از پیدا کردن دری جادویی در انیمه سوزوم شگفت زده و می ترسد

انیمه سوزوم به فروش موفق خود در باکس آفیس ژاپن ادامه می دهد و با فروش این انیمه به 98.2 میلیون دلار، اکنون انیمه سوزوم بیست و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ ژاپن لقب گرفته است. در حال حاضر در آخرین اخبار سینما و تلویزیون، این انیمه قرار است قبل از اکران بین المللی در یک جشنواره معتبر سینمایی حضور پیدا کند. کرانچی رول تایید کرده است که انیمه سوزوم در جشنواره فیلم برلین 2023 شرکت خواهد کرد.

انیمه Suzume اولین فیلم ژاپنی از سال 2021 و فیلم Guzen to Sozo یا چرخ ثروت و فانتزی به کارگردانی ریوسکه هاماگوچی است که در بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین شرکت می کند که برنده جایزه خرس نقره ای شده است. که دومین جایزه بزرگ هیئت داوران است. دریافت است اما نکته قابل توجه این است که انیمه Suzume به اولین انیمه بعد از انیمه Spirited Away به کارگردانی هایائو میازاکی تبدیل می شود که پس از 21 سال قرار است در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین شرکت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر