آی‌مک پرو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا قوی‌تر بازگردد و بر بازار مسلط شود؟

اپل دوست دارد تفاوت طراحی بین سری Pro و دستگاه های معمولی را بسیار واضح نشان دهد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که اپل iMac Pro را در خاکستری فضایی مانند مدل اصلی طراحی کند تا تفاوتی متمایز بین iMac و iMac Pro (به غیر از اندازه) ایجاد کند. البته، اگر اپل چیزی بیشتر از انتخاب رنگ در سطح حرفه ای ارائه دهد، ضرری ندارد.

در هر صورت انتظار داریم اپل از نمایشگرهای Mini-LED جدید در این محصول استفاده کند و پس از تقریبا 7 سال به روز رسانی قابل توجهی در این زمینه ارائه دهد.

طراحی تمام مشکی بدون حاشیه پهن

ارائه تمامی این ویژگی‌ها و امکانات در آی‌مک پرو بدون شک می‌تواند آن را به گران‌ترین سیستم مک تبدیل کند، که طبیعی است، زیرا آی‌مک پرو اصلی ۴۹۹۹ دلار قیمت داشت. اما به خاطر داشته باشید که تراشه اختصاصی اپل معادلات قیمت گذاری را تغییر داده است.

مقاله مرتبط:

نظر شما، کاربران زومیت، در مورد آی مک پرو بعدی چیست؟ به نظر شما مشخصات فنی iMac Pro چه خواهد بود؟

نمای جلوی مینی کامپیوتر Apple Mac Studio / Apple Mac Studio

اپل در حال حاضر تمام عناصر لازم برای تولید سیستم دسکتاپ پرچمدار Mac All in One را دارد تا محصولی را ارائه دهد که مرکز مجموعه سیستم های دسکتاپ این شرکت خواهد بود.

پردازنده Apple M2 و M1

نمای جلوی نمایشگر استودیو اپل

با توجه به ویژگی‌های پرطرفدارتر و کاربردی‌تر در حال حاضر، به نظر می‌رسد جمع‌آوری آن‌ها در مدل جدید آی‌مک مقدور نباشد. بنابراین شاید بهتر باشد اپل روند بازگرداندن سری رایانه‌های iMac Pro را که سال‌ها در حال به‌روزرسانی هستند، از سر بگیرد.

در هر صورت، امیدواریم در زمان رونمایی از سری بعدی آی‌مک‌ها (احتمالاً در بهار سال آینده)، اپل از مدل جدید آی‌مک پرو نیز رونمایی کند و سیستم قدرتمند All-in-one خود را مجدداً راه‌اندازی کند. اما سوال اینجاست که مشخصات iMac Pro جدید اپل چه خواهد بود؟ در مرحله بعد، مشخصات فنی آی‌مک پرو بعدی اپل را با استفاده از قطعات و ویژگی‌های موجود و با در نظر گرفتن انتظارات کاربران از یک سیستم پرچمدار همه‌کاره امروز پیش‌بینی می‌کنیم.

iMac Pro با پردازنده های قوی تر

بدون شک رایانه ای که «آی مک پرو» نامیده می شود باید دارای یک پردازنده حرفه ای باشد. اما سوال اینجاست که کدام پردازنده مناسب ترین گزینه خواهد بود؟ گزارش‌های سال گذشته حاکی از آن بود که اپل می‌تواند از تراشه‌های M1 Pro و Max در iMac Pro استفاده کند و با توجه به اینکه iMac فعلی از M1 پشتیبانی می‌کند، منطقی است.

اپل حتی ممکن است یک گام فراتر برود و این رایانه را با یک تراشه کاملاً جدید و قدرتمندتر عرضه کند. طی چند ماه گذشته، شایعاتی مبنی بر توسعه یک تراشه اعلام نشده با پسوند “Extreme” در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است که به نظر می رسد قلب تپنده Mac Pro بعدی را فراهم کند. اما شاید مهندسان اپل بتوانند از تراشه مذکور در iMac Pro استفاده کنند.

بخوانید  رویداد Games Done Quick امسال 2.6 میلیون دلار برای امور خیریه جمع آوری کرد

نمایشگر iMac Pro

اما از سوی دیگر، مک استودیو وجود دارد که با پردازنده‌های M1 Max و M1 Ultra در اوایل سال 2022 راه‌اندازی شد. اگر iMac Pro جدید با M2 Pro و Max همراه شود، کامپیوتر کوچک Mac Studio همچنان پردازنده قدرتمندتری خواهد داشت. که ممکن است کمی طرفداران را ناامید کند. زیرا طبق شایعات، مک استودیو نیز در سال 2023 با تراشه های جدید به روز می شود و این فاصله بین این دو محصول غیرمنطقی خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر مدل پایه Mac Studio را با قیمت 1999 دلار و مدل پایه Monitor Studio Display را با قیمت 1599 دلار خریداری کنید، همچنان در مقایسه با خرید iMac Pro اصلی حدود 1400 دلار صرفه جویی خواهید کرد. با این حال، اپل احتمالاً هزینه بیشتری را برای آل این وان که احتمالاً از 3999 دلار شروع می شود، دریافت خواهد کرد. در هر صورت این دسته از محصولات اپل طرفداران و بازار خود را دارد.

علاوه بر این، می‌توان تصور کرد که اکثر یا همه کاربران Pro ترجیح می‌دهند که گزینه Nano Texture Display Glass در Apple Studio Display و Pro Display XDR در دسترس باشد، که قبلاً در iMac 27 اینچی قدیمی‌تر مبتنی بر اینتل وجود داشت. آی مک ها گزینه های Pro در ادامه قرار خواهند گرفت. شیشه با بافت نانو دارای روکش مات است که تابش بسیار کمتری را نسبت به شیشه براق iMac منعکس می کند. بنابراین امیدواریم اپل این ویژگی را در بین گزینه های خریداران iMac Pro بعدی قرار دهد.

سایر مشخصات فنی

نمایش حاشیه مانیتور استودیو

سری کامپیوترهای iMac اپل در سال 2021 (1400 خورشیدی) با طراحی بهتر و استفاده از پردازنده جدید M1 جان تازه ای گرفتند. در آن زمان، چنین ارتقایی برای خط نمادین رایانه های اپل ضروری بود. اما اکنون پس از 16 ماه، زمان آن رسیده است که شاهد مدل جدیدی باشیم که قطعا بهتر از مدل قبلی است.

iMac Pro 2017 / iMac Pro 2017

صحبت از حاشیه ها شد، شاید بهتر باشد که اپل به جای قاب های سفید برگرفته از iMac، قاب های iMac Pro را در رنگ مشکی جذاب تر کند. حاشیه های سفید ممکن است برای سری های معمولی مناسب باشند. اما ماهیت iMac Pro به گونه ای است که حاشیه های مشکی می توانند شکوه و عظمت بیشتری را به بیننده القا کنند.

بخوانید  نسخه جدید Game Pass امروز یک بازی است که برای اولین بار به ایکس باکس می آید

طبیعتاً ما در مورد iMac Pro صحبت می کنیم که در سال های اخیر از تراشه های حرفه ای سری ZN اینتل استفاده می کرد و حتی برخی از پیکربندی های آنها قادر به رقابت با Mac Pro بودند. به همین دلیل ممکن است اپل تنظیمات آی مک پرو را برای جلب توجه کاربران حرفه ای افزایش دهد.تراشه M2 Ultra نیز عرضه خواهد شد.

برخی از گزارش های منتشر شده در سال 2021 در مورد iMac Pro به عرضه این محصول در سه ماهه اول سال 2022 با صفحه نمایش 27 اینچی اشاره کردند. اما در عوض، مانیتور نمایش استودیو اپل ظاهر شد. بنابراین به نظر می رسد که سردبیران این گزارش ها مانیتور Studio Display را با iMac Pro اشتباه گرفته اند.

چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه iMac 27 اینچی نمایشگر مینی ال ای دی با قابلیت تبلیغ یعنی پشتیبانی از محتوای 120 هرتزی و مانند مدل 24 اینچی برای غوطه ور کردن کاربران در محتوای بصری ندارد. صفحه نمایش LCD بر اساس نور پس زمینه LED. در همین حال، تحلیلگر مشهور صنعت نمایشگر راس یانگ اشاره کرده است که iMac Pro جدید دارای یک پنل مینی LED است و از فناوری تبلیغاتی برای پشتیبانی از نرخ به روز رسانی 120 هرتز پشتیبانی می کند.

زمانی که تولید کامپیوترهای All in One iMac Pro در سال 2017 آغاز شد، بسیاری بر این باور بودند که این دستگاه پل ارتباطی بین مدل‌های مختلف مک پرو و ​​آی‌مک خواهد بود. اما iMac Pro در واقع به یک محصول مهم تبدیل شده است که سری رایانه های همه در یک iMac را در بخش های مختلف دسته بندی کرده است. به این ترتیب آی‌مک ۲۱.۵ اینچی به‌عنوان یک مدل مقرون‌به‌صرفه و مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربرانی قرار گرفت که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی بپردازند و آی‌مک ۲۷ اینچی با قدرت بیشتر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، توجه سایرین را به خود جلب کرد. کاربران، و مدل iMac Pro نیز برای این دسته از کاربران هدف قرار گرفته بود.آنها کاربران دلپذیری بودند که به منابع گسترده تری نیاز داشتند.

تاکنون طراحی خارجی آی مک پرو جدید با دقت انجام شده است و حالا نوبت به صحبت در مورد مشخصات فنی آی مک پرو رسیده است. بسته به قابلیت های موجود و ویژگی های آشنا، مشخصات فنی iMac Pro ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • 32 گیگابایت حافظه رم در نسخه استاندارد و تا 128 گیگابایت در سایر مدل ها
  • حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایتی از نوع SSD تا ظرفیت 8 ترابایت در مدل های گران تر
  • پورت USB-C و Thunderbolt 4
  • یک پورت USB-A
  • دو اسلات کارت حافظه SDXC
  • وب کم 12 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی صوتی فضایی
  • سوکت HDMI 2.1
بخوانید  نمایش قهرمانان و مبارزات در تریلر بازی Octopath Traveler 2

قیمت گذاری

همچنین با توجه به کالبد شکافی های موجود در iMac، Display Studio و همچنین کاهش مصرف انرژی و گرمای تراشه اپل، می توان امیدوار بود که iMac Pro بدون حاشیه گسترده زیرین به نام محافظ چانه عرضه شود. ، نیز امکان پذیر خواهد بود. البته حل این مشکل نیاز به تخصص دارد، اما ما یک طرح فرضی را ترسیم می کنیم. از طرف دیگر، اپل ممکن است بخواهد کاری انجام دهد تا iMac Pro را از مانیتور Display Studio متمایز کند. به عنوان مثال، لوگوی نقره ای اپل را در حاشیه پایین قرار دهید.

با بررسی عرضه محصولات اپل در سال 2022، نشانه های واضح تری از احتمال رونمایی از مدل جدید iMac Pro در سال بعد مشاهده می شود. اپل مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو 13 اینچی را در اوایل سال 2022 عرضه کرد و انتظار می رفت آی مک تا پایان سال به M2 ارتقا یابد. اما تاخیر در عرضه آن تا سال 2023 و صحبت در مورد M2 ممکن است ما را به این نتیجه برساند که اپل از M2 Pro و Max در مدل جدید iMac Pro استفاده خواهد کرد.

بنابراین در مدل بعدی iMac می توان انتظار استفاده از تراشه M2 را داشت که پس از آن آی مک پرو نیز باید به پیروی از مدل قبلی به M2 Pro و Max مجهز شود. البته این گمانه زنی ها از زمانی شروع شد که قرار بود iMac Pro امسال معرفی شود. همچنین با توجه به رکود شایعات و عدم انتشار اخبار غیر رسمی در مورد آن، به نظر می رسد مدل جدید آی مک تا سال 2023 یا 2024 میلادی (1402 یا 1403 میلادی) وارد بازار نخواهد شد.

با این حال، امروزه تنها اپل iMac فروخته شده، مدل استاندارد آن است که تقریباً نیازهای عموم را پوشش می دهد. اما متاسفانه کاربران حرفه ای با نیازهای پردازشی سنگین همچنان از داشتن یک محصول قدرتمند محروم هستند. در ژوئن 2022 (خرداد 1401 هجری قمری)، شایعات پراکنده ای مبنی بر طراحی iMac Pro جدید توسط اپل به گوش رسید. اما مدت زیادی است که اطلاعات دیگری در این خبر دیده نمی شود.

صفحه نمایش Studio Display به طور کلی تقریباً مشابه صفحه نمایش 24 اینچی iMac فعلی است، بنابراین اپل باید صفحه نمایش بسیار بهتری را برای گران ترین iMac خود انتخاب کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر