یوبی سافت مالکیت The Crew را از خریداران به دست آورده است

به نظر می رسد که یوبی سافت پس از خاموش کردن سرورهای The Crew، مالکیت بازی را از خریداران پس گرفته است.

خاموش شدن مداوم سرورهای بازی یا وجود DRM نشان دهنده بی ثباتی صنعت بازی های ویدیویی است. چیزهایی که یک تهدید دائمی برای مالکیت دیجیتالی بازی ها هستند. اکنون به نظر می رسد اقدام غیرمنتظره یوبی سافت برای مصادره The Crew بار دیگر بر این موضوع تاکید دارد.

یوبی سافت امید بازیکنان را برای تجربه دوباره The Crew از بین برده است

در 12 آوریل (31 مارس)، یوبی سافت سرورهای بازی The Crew را تعطیل کرد. این امر توانایی تجربه بازی هایی را که نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارند از بازیکنان سلب کرد. در حالی که تعدادی از بازیکنان امیدوار بودند طرفداران برای تجربه مجدد The Cew به‌روزرسانی کنند، Ubisoft این امیدها را با سلب مالکیت بازی از دست خریداران بر باد داد.

به عبارت دیگر افرادی که قبلا این بازی را خریداری کرده اند، دیگر به این تجارت دسترسی ندارند. یکی از کاربران در انجمن Reddit ادعا کرد که صفحه لیست بازی او این پیام را نشان می دهد: “شما دیگر نمی توانید به این بازی دسترسی پیدا کنید. چرا برای ادامه ماجراجویی به فروشگاه مراجعه نمی کنید؟” نمایش می دهد

هنوز بیانیه رسمی از سوی یوبی سافت برای پاسخگویی به اتفاق مذکور منتشر نشده است اما همین موضوع باعث نارضایتی گسترده طرفداران شده است. وقتی کاربران یک بازی را خریداری می‌کنند، انتظار دارند که حتی پس از خاموش شدن سرورها، برای همیشه مالک آن محصول باشند. این شرکت با مصادره بازی به بازیکنان دسترسی موقت به تجارت می دهد که برای بسیاری از کاربران خوشایند نخواهد بود.

بخوانید  Mass Effect Andromeda Entered A New Galaxy Only To Revisit Old Conflicts

تحریریه مجله بازی یک گیمر