پشتیبانی از گفتگوی صوتی Discord و VRR با وضوح 1440p در آپدیت جدید PS5

سونی لیستی از تغییرات نسخه بتا سیستم عامل جدید پلی استیشن 5 را منتشر کرده است که در آن شاهد اضافه شدن پشتیبانی از فناوری نرخ تجدید متغیر (VRR) در رزولوشن 1440p هستیم. قابلیتی که مدت هاست طرفداران از کنسول نسل نهم درخواست پشتیبانی می کنند. تماس صوتی از طریق Discord نیز به پلی استیشن 5 اضافه می شود.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را در مورد آخرین اخبار بازی با ما و دیگران در میان بگذارید.

با توجه به جزئیات منتشر شده، کاربران برای دسترسی به تماس صوتی Discord باید به شبکه پلی استیشن و حساب Discord خود متصل شوند. پس از آن کاربر می تواند از طریق اپلیکیشن Discord در ویندوز یا موبایل با هر یک از دوستان خود تماس صوتی برقرار کند و سپس تماس و بازی را در پلی استیشن 5 ادامه دهد.

قابلیت استفاده از فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) که تا حد زیادی جلوه بصری حواس‌پرتی ناشی از پاره شدن تصویر را حذف می‌کند و تصویر نرم‌تری را در طول بازی به کاربران ارائه می‌دهد، اکنون با وضوح محبوب 1440p نیز در دسترس است. گیمرهایی که روی تلویزیون و مانیتور خود با این وضوح بازی می کنند، اکنون می توانند با تنظیم رزولوشن کنسول خود روی 1440p و فعال کردن VRR، از تماشای روان و بدون تاخیر لذت ببرند. سونی همچنین بهبودهایی در تست خروجی 1440p برای طیف وسیع تری از نمایشگرهای HDMI ایجاد کرده است.

یکی دیگر از ویژگی های مورد درخواست کاربران پلی استیشن، امکان آپلود اسکرین شات ها و ویدیوهای دلخواه ثبت شده توسط کاربر به طور مستقیم در برنامه موبایل پلی استیشن است که فرآیند اشتراک گذاری با سایر گیمرها و در شبکه های اجتماعی را بسیار سریعتر و آسان تر می کند. در این آپدیت، کاربران می توانند به صورت دستی عکس های گیم پلی خود را در قالب اسکرین شات و ویدیوهای غیر 4K زیر سه دقیقه در اپلیکیشن PS آپلود کنند.

بخوانید  احتمال متفاوت بودن کارگردان دو فیلم Avengers 5 و انتقام جویان 6

علاوه بر این، کاربران اکنون می توانند کنترلر DualSense را به صورت بی سیم و بدون اتصال کابل USB به روز کنند. کاربران ایالات متحده و بریتانیا اکنون می توانند از دستورات صوتی برای گرفتن اسکرین شات و فیلم های ضبط شده در بازی استفاده کنند.

فیلترهای جدید در بخش Games Library که یافتن بازی‌های واقعیت مجازی و کنسول‌های پلی‌استیشن نسل هشتم و نهم را آسان‌تر می‌کند، امکان شخصی‌سازی مخاطبینی که می‌توانند به بازی‌های چندنفره برای هر کاربر ملحق شوند و پیشرفت‌های جدید در زمینه انتقال فایل‌های ذخیره بازی از پلتفرم PS4 به PS5 و امکان انتقال تمامی داده ها، تنظیمات، بازی ها، ویدئوها و اسکرین شات های پلی استیشن از یک پلی استیشن 5 به پلی استیشن 5 دیگر با اتصال بی سیم یا کابل LAN نیز از دیگر محتویات و موارد جدید پلی استیشن 5 جدید است. به روز رسانی سیستم عامل سیستم

اکنون تعداد صاحبان یک بازی خاص از لیست دوستان و افرادی که در حال حاضر از آن استفاده می کنند نمایش داده می شود. یکی دیگر از ویژگی های اجتماعی جدید در این به روز رسانی، اضافه شدن یک نماد جدید Join Friends Game در قسمت Chat Parties است که شما را مستقیماً به بازی فعلی دوستانتان متصل می کند.

سونی رسما اعلام کرد که آپدیت جدید بتا سیستم عامل PS5 از گفتگوی صوتی Discord و VRR با وضوح 1440p پشتیبانی می کند.

این به‌روزرسانی در حال حاضر برای کاربران شبکه پلی‌استیشن در ایالات متحده، کانادا، ژاپن، بریتانیا، آلمان و فرانسه در دسترس است که یک دعوت نامه ایمیل برای استفاده از آن در نسخه بتا دریافت می‌کنند. مثل همیشه انتظار داریم در هفته های آینده شاهد انتشار عمومی این آپدیت برای تمامی بازیکنان باشیم.

بخوانید  Lego Donkey Kong طعنه زد، تابستان امسال می آید

یکی دیگر از ویژگی های جدید این به روز رسانی نرم افزار، امکان اشتراک گذاری تصویر زنده از بازی در حال اجرا بر روی PS5 با اعضای لیست دوستان در شبکه پلی استیشن است. همه کاربران می توانند با مراجعه به پروفایل دوستان خود و انتخاب گزینه Share Screen، پخش زنده بازی خود را به اشتراک بگذارند یا از مخاطبین خود بخواهند تصویر بازی آنها را ببینند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر