معرفی سریال The Tale of Two Brothers Release

حالا دو قسمت از سریال مرا آزاد کن منتشر شده است. فیلمو پخش این سریال را بر عهده دارد. همانطور که از خلاصه داستان رسمی منتشر شده در سایت فیلمو پیداست، این سریال قرار است داستان دو برادر را روایت کند. دو برادر که یکی از آنها کار پدرش را ادامه می دهد و دیگری به شهر رفته تا برای او کاری انجام دهد. اما درگیری او در یک حادثه مشکوک باعث می شود که به روستا برگردد و بار دیگر با پدر و برادرش روبرو شود. این وصلت، در حالی که برادر بزرگتر خود را برای ازدواج مجدد آماده می کند، پای هر دوی آنها را به روی مشکلاتی باز می کند که ممکن است برای هر دوی آنها گران تمام شود.

هوتن شکیبا و یوسف تیموری در رحیم کن

اگرچه فیلمنامه به مخاطب نشان می دهد که او شخصیت خشک و بی رحمی نیست و تا حد امکان به کارگران و زیردستانش اهمیت می دهد و هر چه از دستش بر می آید برای آنها انجام می دهد. عماد خدابخش به‌عنوان تدوین‌گر سریال، هوشمندانه از نقطه‌نظر متقابل دو شخصیت استفاده می‌کند تا تیرگی چهره‌شان در میزانسنی که چیزی در آن دیده نمی‌شود، بر مفهوم مدنظر کارگردان تأکید کند.

تیموری و زین العابدین را به رحیم بسپار

فیلمنامه می تواند شخصیت های خود را به خوبی معرفی کند و فضا و فضای مورد نیاز برای روایت داستان را ایجاد کند. بیننده به خوبی با شخصیت ها، سفر آنها و روابط آنها با یکدیگر آشنا می شود.

همچنین می توان گفت که فیلمنامه از پروسه دیالوگ نویسی خوبی نیز بهره می برد و دیالوگ های بین شخصیت ها روان جریان دارد. دیالوگ هایی که اطلاعات لازم برای پیشبرد داستان و شخصیت پردازی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. حتی در این می توانید دیالوگ های جالبی پیدا کنید. مثل حرفی که حاتم به بازرس معادن می گوید: زودتر پول بگیر، می تواند رشوه باشد. بعدا ببرش ممکنه جریمه بشی بعداً مصرف می‌کنی تا شب راحت‌تر بخوابی.»

بعد از سریال من می خواهم زنده بمانم، سریالی که در سال 2019 پخش شد و برای اولین بار نام شهرام شاهحسینی را به این پلتفرم معرفی کرد، او با سریالی جدید بازگشته است. کسی که بیشتر با سریال های تلویزیونی اش شناخته شد. اگرچه او تجربه ساخت چندین فیلم را در کارنامه کاری خود دارد. اما این تجربیات را نباید خیلی جدی گرفت.

بخوانید  Mission: Impossible - Dead Reckoning قسمت 1 رازهای سکانس قطار وحشی را فاش می کند

تماشای دو قسمت منتشر شده مرا آزاد کن به صراحت می توان گفت که با یک سریال خوب کار شده روبرو هستیم. کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین و بازیگری همگی قابل قبول هستند. با این حال نمی توان به نکته خاصی در میان آنها اشاره کرد. کارگردانی کار، آن طور که از کارگردانی چون شاه حسینی انتظار می رود، در جهت روایت داستان است و هیچ فکر و کارگردانی بیانی در آن وجود ندارد. هر دو قسمت با فلاش بک شروع می شود که مربوط به حاتم و همسر سابقش (با بازی آزاده صمدی) است. جدایی آنها یکی از مواردی است که هنوز در محافل روستایی مطرح می شود و حالا که حاتم می خواهد دوباره ازدواج کند و این بار با دایه فرزندش که سندروم داون دارد، شاید این شایعات و احادیث به درد او بخورد.

شهرام شاهحسینی به تازگی با سریال مرا آزاد کن او به شبکه خانگی بازگشت. داستان دو برادر است که یکی از آنها تحت حمایت پدرش زندگی می کند و دیگری از خانواده جدا شده است. با یک گیمر همراه باشید.

رابطه دو برادر، بازگشت هاتف به سیاهرود و رویارویی دوباره با خانواده و همچنین سرنوشت مارال پس از شنیدن پیام برادرش و پی بردن به هوس‌بازی‌های رابطه حاتم با همسر سابقش، از دغدغه‌های اصلی است. . در این میان باید دید سرنوشت هاتف چه خواهد شد. همکاری او با یونس در همان شب می تواند خطرات زیادی برای او به همراه داشته باشد. در هر صورت، نمایش احتمالاً از اینجا به بعد روند داستان سرایی سریع‌تر و جالب‌تری را اتخاذ خواهد کرد.

مشکل اصلی فیلمنامه اینجاست که داستانش خیلی کند پیش میره. در قسمت اول فقط با شخصیت ها آشنا می شویم و آنچه در انتظارمان است اتفاقات نسبتا جزئی هستند که در مقایسه با خلاصه رسمی سریال بی اهمیت هستند.

بخوانید  نمای کلی بازی Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons برای رایانه شخصی و کنسول ها

با مشاهده دو قسمت منتشر شده رحیم کن به وضوح می توان گفت که با سریال خوش ساختی روبرو هستیم. کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین و بازیگری همگی قابل قبول هستند

فیلمنامه می تواند شخصیت های خود را به خوبی معرفی کند و فضا و فضای مورد نیاز برای روایت داستان را ایجاد کند. بیننده به خوبی و درستی شخصیت ها، سیر و سلوک و رابطه آنها با یکدیگر را می شناسد. تنها نکته منفی در این زمینه رابطه حاتم و پدرش (کریمی) است که تا یک سوم آخر قسمت اول مشخص نیست.

مشکل اصلی فیلمنامه حداقل در این دو قسمت این است که داستان را خیلی کند پیش می برد. در قسمت اول فقط با شخصیت ها آشنا می شویم و چیزی از داستان اصلی سریال فاش نمی شود. آنچه در انتظار ماست اتفاقات نسبتا فرعی هستند که در مقایسه با خلاصه رسمی سریال اهمیت کمتری به نظر می رسند. در قسمت دوم است که کم کم با آشنایی با تاریخ یونس و اتفاقاتی که برای او می افتد و با بازکردن پای هاتف هم به سریال و هم به ماجراها، داستان اصلی شروع می شود. باید منتظر ماند و دید سرنوشت شخصیت ها و شخصیت ها چیست؟ واضح است که برای هیچ یک از شخصیت ها در این موقعیت راه ساده و سرراستی وجود ندارد.

نقش مارال پرستار حاتم را هدی زین العابدین بازی می کند. همان که برادرش یونس (تیموری) در تهران کار می کند و هر از چند گاهی به روستا سر می زند. در قسمت دوم متوجه می شویم که او در سازمان توده فعال است و همین موضوع هم برای او و هم برای هاتف مشکل ایجاد می کند. مسیری که در نهایت به مرگ او در پایان قسمت 2 می انجامد، اما ممکن است مشکلات جدی تری برای هاتیف ایجاد کند. یک شب هاتفی یونس را بیهوش در محل کارش می بیند و به زور به او مکانی برای استراحت و اقامت می دهد و تا حدودی درگیر داستان او می شود.

بخوانید  پایان فیلمبرداری اره 10 با نقش توبین بل

در اینجا می توان به یکی از سکانس های درخشان سریال نیز اشاره کرد. سکانسی عاشقانه که در زیرزمین خانه پدری حاتم اتفاق می افتد. وقتی او و مارال، پرستار بچه اش، با هم در زیرزمین هستند و ناگهان برق قطع می شود. تاریکی صحنه باعث می شود مارال از حاتم بخواهد با او صحبت کند. گفتن کلمات در نور برای حاتم سخت است، وقتی حاتم باید با مارال دماغ به دماغ شود و احتمالاً چشمان دیگری نیز به آنها دوخته شده است. این درخشان ترین لحظه عاشقانه نمایش است. تاریکی روی دیگری از شخصیت حاتم را به ما نشان می دهد. شخصیتی که به خاطر شغلش، سرپرست معدنی که کارگر زیاد دارد و به نوعی خشونت می طلبد، فرصت چندانی برای نشان دادن دیگر جنبه هایش پیدا نمی کند.

مرا با صبر و حوصله رها کن

مرا آزاد کن همکاری شاه حسینی با مجید مولایی است که تهیه کننده و سرپرست گروه نویسندگی سریال قبلی نیز بوده است. در آنجا نیز علاوه بر تهیه کنندگی، نظارت و راهنمایی سینا شفیعی و سجاد ابوالحسنی را برعهده داشت تا فیلمنامه این سریال آماده و آماده تولید شود.

تاکید سریال بر رابطه این دو شخصیت و دلیل جدایی آنها نشان از اهمیت این موضوع دارد. نمی توان مطمئن بود که داستان حاتم درباره این جدایی درست است و باید منتظر ماند و دید واقعا چه اتفاقی افتاده است تا اینکه حاتم همسر سابقش را از خانه بیرون کند. اخراج احتمالا پایان حضور صمدی در سریال نیست و باید منتظر بازگشت او باشیم و اطلاعات جدیدی از این رابطه و این جدایی دریافت کنیم.

در این سریال بازیگران سرشناس زیادی به ایفای نقش می پردازند. محسن تنابنده و هوتن شکیبا در نقش دو برادر حاتم و هاتف بازی می کنند. یوسف تیموری، آزاده صمدی، هدی زین العابدین، حسن معجونی، بابک کریمی، مهدی حسینی نیا، شهرام قیدی و مونا احمدی از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

در ادامه متن قسمت هایی از داستان دو قسمت اول فاش می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر