قابل حمل پلی استیشن که توسط Modder ساخته شده است، فناوری قدیمی را با مقدار زیادی چسب داغ ترکیب می کند

یک موددر ایده یک پلی استیشن قابل حمل را به سطح بعدی رسانده است و یک کنسول پلی استیشن اصلی را به یک دستگاه بازی قابل حمل کاربردی تبدیل کرده است. با نام مستعار PS Hanami توسط سازنده آن، ایولتال گریفیناین واحد در یک ماه ساخته شده است و پر از قطعات قدیمی، بلندگوهای استریوی “گوشت”، و یک تن چسب داغ برای نگه داشتن همه آن در جای خود است.

طبق توضیحات YveltalGriffin، مادربرد PS1 باید از وسط نصف می‌شد و با دست دوباره سیم‌کشی می‌شد تا در پوسته جدید خود قرار بگیرد. این دستگاه می تواند تا 2.5 ساعت با شارژ کامل کار کند و کمی بزرگتر از PS Vita است. از یک شبیه ساز درایو نوری XStation برای بارگیری بازی ها از کارت SD استفاده می کند. این نسخه تعدادی دارد سبک مشکلاتی مانند عدم کنترل صدا، نداشتن هیت سینک زمانی که در داخل آن شروع به “سرخ شدن” می کند، و دکمه ریز پاور.

به طور کلی، این یک شاهکار مهندسی چشمگیر است، اگرچه اگر احساس نوستالژیک دارید، جایگزین های ساده تری وجود دارد. کتابخانه ای از بازی های شبیه سازی شده PS1 برای PlayStation Portable و PS Vita در دسترس بود و با PlayStation Portal می توانید بازی های کلاسیک را از PS5 خود به این دستگاه از طریق اشتراک PlayStation Plus Premium استریم کنید. این روش‌ها به اندازه پلی‌استیشن دستی YveltalGriffin معتبر نیستند، اما برای کسانی از شما که نمی‌خواهند سخت‌افزار بازی‌های کلاسیک را از بین ببرند یا با چسب داغ سوخته شوند، راه‌حل‌های بسیار مطمئن‌تری هستند.

بخوانید  Winter Wonderlands: 11 بازی ویدیویی سرگرم کننده که در کریسمس تنظیم می شوند

برای یک کنسول جالب دیگر از صحنه مودینگ، پلی استیشن غیررسمی نینتندو را بررسی کنید، ترکیبی از یک SNES قدیمی و یک پلی استیشن فرانکنشتاین در ادای احترام به یکی از بزرگترین خیانت های بازی.

تحریریه مجله بازی یک گیمر