صدرنشینی Elden Ring در جدول فروش بازی های آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲


مؤسسه‌ی تحقیقاتی NPD اعلام کرد که Elden Ring به پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن ۲۰۲۲ در آمریکا تبدیل شده است.

بازی Elden Ring از زمان انتشار در اوایل سال جاری صدرنشین یا نزدیک به صدر جدول فروش ماهانه‌ی مؤسسه‌ی NPD برای نمایش میزان فروش بازی‌ها در ایالات متحده بوده است. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این بازی اکشن نقش‌آفرینی استودیو FromSoftware به پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن ۲۰۲۲ آمریکا تبدیل شده است. این آمار توسط مت پیسکاتلا، تحلیلگر مؤسسه‌ی تحقیقاتی NPD منتشر شد.

الدن رینگ در همه‌ی ماه‌های پس از عرضه به استثنای ماه آوریل ۲۰۲۲ در صدر جدول فروش آمریکا قرار داشت. تنها در ماه آوریل بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga عملکرد بهتری را از نظر فروش به ثبت رساند و رتبه‌ی نخست جدول را به خود اختصاص داد. مت پیسکاتلا اخیرا اظهار داشت: «بازی الدن رینگ دوباره به پرفروش‌ترین بازی ماه بدل شد و کماکان به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود».

در رده‌ی سوم جدول فروش ماه ژوئن ۲۰۲۲ بازی Mario Strikers: Battle League دیده می‌شود و بازی F1 22 در رده‌ی دوازدهم قرار گرفته است. بازی Overwatch برای اولین‌بار در نزدیک به ۳ سال گذشته به جمع ۲۰ بازی پرفروش پیوست و به‌لطف انتشار نسخه‌ی بتای بازی اورواچ ۲ در رتبه‌ی پنجم جای گرفت. انتشار بسته‌ی الحاقی Sunbreak بازی Monster Hunter Rise نیز باعث قرارگیری آن در جایگاه ۱۳ پرفروش‌ترین آثار ماه شد.

بازی Final Fantasy 7 Remake نیز یک جهش بزرگ داشت و از جایگاه ۱۵۹ به رده‌ی ۹ جدول فروش راه پیدا کرد. این ریمیک به‌لطف جشن ۲۵ سالگی بازی Final Fantasy 7 توانست برای اولین‌بار از ماه می ۲۰۲۰ در میان ۲۰ بازی برتر قرار بگیرد. در رتبه‌های ششم تا هشتم جدول هم به‌ترتیب بازی Mario Kart 8، بازی Nintendo Switch Sports و بازی Kirby and the Forgotten Land به چشم می‌خورند که همگی از آثار نینتندو هستند. در همین حین NPD اعلام کرد که پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول در آمریکا هم طی ژوئن ۲۰۲۲ و هم طی کل نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی از نظر درآمد دلاری است. نینتندو سوییچ از نظر تعداد کنسول‌های به فروش رسیده، پیشتاز شد.

بخوانید  زمان عرضه کنسول بعدی ایکس باکس فاش شد
رتبه رتبه ماه گذشته نام بازی ناشر
۱ ۱ Elden Ring بندای نامکو
۲ ۲ LEGO Star Wars: The Skywalker Saga برادران وارنر
۳ جدید Mario Strikers: Battle League نینتندو
۴ ۵ MLB: The Show 22 سونی و MLB
۵ ۵۷ Overwatch اکتیویژن بلیزارد
۶ ۸ Mario Kart 8 نینتندو
۷ ۳ Ninterdo Switch Sports نینتندو
۸ ۶ Kirby and the Forgotten Land نینتندو
۹ ۱۵۹ Final Fantasy VII: Remake اسکوئر انیکس
۱۰ ۱۱ Minecraft چند تولید کننده بازی ویدیویی
۱۱ ۷ Call of Duty: Vanguard اکتیویژن بلیزارد
۱۲ جدید F1 22 الکترونیک آرتز
۱۳ ۳۰ Monster Hunter: Rise کپکام آمریکا
۱۴ ۵۶ Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba: The Hinokami Chronickes سگا
۱۵ ۱۴ Super Smash Bros. Ultimate نینتندو
۱۶ جدید Fire Emblem Wariors: Three Hopes نینتندو
۱۷ جدید Sonic Origins سگا
۱۸ ۱۰ Pokemon Legends: Arceus نینتندو
۱۹ جدید The Quarry تیک-تو اینتراکتیو
۲۰ ۲۸ Marvel’s Spider-Man: Miles Morales سونی



منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر