تبدیل شدن پلی استیشن 5 به پردرآمدترین کنسول آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲

شرکت Sony در اوایل ماه ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که فروش کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان به بیشتر از ۲۰ میلیون دستگاه رسیده است. مجموع فروش کنسول نسل ۹ سونی از کل فروش برخی از کنسول‌ها پیشی گرفت و تازه سونی طی هفته‌های گذشته، وعده‌ی افزایش قابل‌توجه موجودی پلی استیشن 5 در بازار طی ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی را داده است؛ درحالی‌که می‌بینیم همین حالا بیشترین فروش دلاری در آمریکا بین همه‌ی کنسول‌ها طی نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ را دارد و برای چند ماه متوالی صدرنشین جدول فروش ماهانه‌ی کنسول در بریتانیا شده است.



منبع

آمارهای مؤسسه‌ی NPD نشان می‌دهد که PS5 سونی بیشترین درآمد فروش کنسول‌ها را در ماه ژوئن ۲۰۲۲ در آمریکا داشته است.

مت پیسکاتلا در این توئیت نوشت: «کنسول پلی استیشن 5 بیشترین درآمد فروش را در بین سخت‌افزارهای بازی‌ها در ماه ژوئن و نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ داشته است، اما کنسول نینتندو سوییچ از نظر تعداد فروش در هر دو دوره پیشتاز بود». در همین حین، این تحلیلگر مؤسسه‌ی NPD اعلام کرد که Elden Ring پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن ۲۰۲۲ آمریکا بود و اکنون در میان ۱۰ بازی پولی پرفروش تمام دوران قرار گرفته است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کنسول پلی استیشن 5 شرکت سونی بیشترین درآمد فروش یک پلتفرم بازی را در ماه ژوئن ۲۰۲۲ در ایالات متحده داشته است. مت پیسکاتلا، تحلیلگر مؤسسه‌ی تحقیقاتی NPD با انتشار تعدادی توئیت تازه اظهار داشت که درآمد فروش سخت‌افزار بازی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۸ درصد کاهش به ۳۷۱ میلیون دلار رسیده است، اما درآمد فروش کنسول PS5 نسبت‌به دوره‌ی مشابه سال قبل رشد داشت.

بخوانید  Gaming Laptops, Desktops, And Monitors Are Already Steeply Discounted Ahead Of Black Friday 2023