ساخت نوار فیلم جدید برای فیلم سیاه و سفید اوپنهایمر نولان

از زمان ساخت شوالیه تاریکی تا به امروز، کریستوفر نولان به طور مداوم در مورد استفاده از دوربین های IMAX و نوارهای فیلم بزرگ تحقیق کرده است. بنابراین، برای ضبط فیلم‌های سیاه و سفید فیلم اوپنهایمر با آی‌مکس، مجبور شد یک نوار فیلم جدید به دست آورد.

به محض اینکه من و هویت ون هویتما (مدیر عکاسی بین ستاره‌ای، دانکرک، تنت و اوپنهایمر) ما نتایج اولین آزمایش‌ها را دیدیم، بلافاصله عاشق این قالب شدیم.”

کریستوفر نولان، کارگردان Oppenheimer توضیح داد که چگونه با همکاری Kodak و FotoKem، یک نوار فیلم جدید برای فیلمبرداری سیاه و سفید با دوربین IMAX ایجاد کرد.

نولان در ساخت دنباله از فیلمبرداری تمام سیاه و سفید استفاده کرد و قسمت هایی از فیلم Memento را به صورت سیاه و سفید کارگردانی کرد. از آن زمان، کارگردان سه گانه شوالیه تاریکی و آغاز، تقریباً دو دهه است که سینمای سیاه و سفید را رها کرده است. اما برای بخش‌هایی از فیلم، اوپنهایمر به آن بازگشت. البته تریلرهای منتشر شده از فیلم اوپنهایمر در سینماها و تصاویر رسمی نشان می دهد که این اثر دارای تصاویر رنگی نیز می باشد. کریستوفر نولان در این باره می گوید:

کیلیان مورفی و امیلی بلانت در اوپنهایمر کریستوفر نولان

من واقعاً نقش زیبایی شناختی و ساختاری تغییر بین فیلم های رنگی و سیاه و سفید را در Memento دوست داشتم. همیشه دنبال دلیلی برای برگشتن بودم. زمانی که اوپنهایمر ایجاد شد، به خصوص با توجه به نحوه بیان این داستان، واقعاً زمان مناسبی برای استفاده مجدد از این ابزار زیبا بود. چون ما داستان فیلم اوپنهایمر را کاملا شخصی (با تمرکز بر احساسات و نظرات خود شخصیت) روایت کردیم و در عین حال داستان خنثی تری داریم که در این شخصیت روایی آمیخته می شود.

بخوانید  پوشش ویدئویی زنده زومجی جوایز بازی 2022

“ما افراد در Kodak و Fotokem را به چالش کشیدیم تا فیلمی بسازند که بتواند این کار را انجام دهد. آنها فراتر رفتند و برای اولین بار در تاریخ ما توانایی فیلمبرداری سیاه و سفید با IMAX را داشتیم. نتیجه هیجان انگیز و خارق العاده بود. .

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، طی روزهای گذشته شاهد انتشار اطلاعات رسمی از این فیلم به نویسندگی و کارگردانی اوپنهایمر بودیم. کریستوفر نولان بخشی از پرونده اختصاصی مجله توتال فیلم برای فیلم اوپنهایمر به صحبت های نولان درباره وجود فیلم های رنگی و فیلم های سیاه و سفید در این اثر اختصاص دارد.

برای اینکه فیلمساز بریتانیایی به فیلمبرداری سیاه و سفید با دوربین IMAX روی بیاورد، مجبور شد یک مجموعه فیلم جدید ایجاد کند که به او این امکان را می دهد. چون تا قبل از فیلم اوپنهایمر هیچ کس سیاه و سفید روی فیلم بزرگ فیلمبرداری نکرده بود.

فیلم اوپنهایمر با نقش آفرینی کیلیان مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور.، مت دیمون و فلورانس پوگ در 21 جولای 2023 (30 ژوئیه 1402) منتشر خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر