جان کارمک متا را به دلیل انتقاد از مارک زاکربرگ ترک کرد

کارمک نتیجه گیری می کند: «به اندازه کافی شکایت کنید. من از این دعوا خسته شدم و باید به استارتاپم بروم. اما این مبارزه هنوز هم قابل پیروزی است.”

“تعداد قابل توجهی از چیزهایی که من از آنها شکایت کردم در نهایت مسیر من را تغییر داد، و شواهد آن همچنان در حال انباشته شدن است. اما من هرگز نمی توانستم از شر چیزهای احمقانه قبل از آسیب رساندن آن خلاص شوم. یا اینکه مسیری روشن را ترسیم کنم و واقعاً داشتن تیم به آن پایبند است. “من فکر می کنم نظرات من همیشه به عنوان یک حاشیه مثبت تلقی می شد اما هرگز به یک محرک اصلی تبدیل نشد.”

متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، در سال 2014 اعلام کرد که Oculus را که توسط پالمر لاکی در سال 2012 تأسیس شده بود و اوایل امسال Oculus را خریداری کرده است. متا کوئست تغییر نام داد. Carmack نیز در سال 2013 به این پروژه ملحق شد. او در صنعت بازی با توسعه بازی های بسیار موفقی مانند Doom و Quake نامی برای خود دست و پا کرده است و به کار روی استارتاپ خود، Keen Technologies ادامه خواهد داد.

جان کارمک پس از یک دهه کار در VR و Metaverse اعلام کرد که به دلیل انتقاد از مارک زاکربرگ، شرکت متا را ترک کرده است.

مشاور و کارشناس متای واقعیت مجازی، جان کارمک، پس از یک دهه کار در واقعیت مجازی و متاورز به دلیل انتقاد از مارک زاکربرگ و سیاست‌هایش، مجبور به استعفا از سمت خود در این شرکت شد. جان کارمک که در چند سال گذشته مشاور ارشد فناوری واقعیت مجازی در Meta Projects بوده است، در متن بیانیه استعفای خود به مسائل مهمی اشاره کرد. او در صفحه فیسبوک خود می نویسد:

بخوانید  راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف + جدول قیمت

“ما افراد و منابع زیادی داریم، اما دائماً خودمان را تخریب می کنیم و تلاش بیهوده می کنیم. هیچ راهی برای پنهان کردن حقیقت و زیبا کردن اوضاع وجود ندارد. به نظر من سازمان ما با نصف ظرفیت کار می کند. کارایی واقعی. من از این بابت خوشحالم. در این مدت خیلی سختی کشیدم. من یکی از بالاترین موقعیت ها را اینجا دارم و احساس می کردم توانایی تغییر خیلی چیزها را دارم. اما ظاهراً به اندازه کافی متقاعد کننده نبودم.”

جان کارمک