بررسی گوشی Xiaomi Redmi 10 2022

مواد مشابه با 3 نام مختلف. اقدامی عجیب که فقط از شیائومی می آید

بدن مستعد جذب اثر انگشت نیست و تا حد امکان چربی را از دست ها پنهان می کند. اما اگر نور بتابد، تمام چربی ها به سرعت قابل مشاهده خواهند بود. در انتها نیز لازم به ذکر است که به دلیل برآمدگی نسبتاً زیاد مجموعه دوربین، بدنه روی سطوح صاف لیز می شود. اما با قاب موجود در جعبه می توانید تا حدود زیادی مشکل را حل کنید.

حسگر اثر انگشت Redmi 10 در سمت راست آن و در ترکیب با دکمه قفل نصب شده است. سنسور خازنی که از سرعت و دقت بسیار خوبی استفاده می کند و به سرعت انگشت کاربر را تشخیص می دهد. فرآیند ثبت اثر انگشت جدید به سرعت و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و کاربر می تواند در مجموع 5 اثر انگشت را وارد دستگاه کند. البته با چند ترفند خلاقانه می توانید 10 انگشت خود را وارد گوشی کنید. در طرف مقابل یک اسلات سیم کارت قرار دارد که تنها تفاوت بین نسخه های 2021 و 2022 است.در واقع شیائومی با ترکیب محفظه کارت حافظه با سیم کارت دوم، حتی عملکرد دستگاه را نسبت به مدل سال قبل! عجیب اما واقعی.

یک پوشش پلاستیکی مات در پشت دستگاه مشاهده می کنیم که در نگاه اول شباهت زیادی به شیشه مات دارد; اما قطعا بعد از مدتی متوجه پلاستیکی بودن آن خواهید شد. با وجود بدنه پلاستیکی، Redmi 10 ساختاری ثابت و مستحکم دارد و حس امنیت و دوام را به صاحب خود منتقل می کند. از طرفی استفاده از پلاستیک در دستگاهی با حجم باتری بالا، علاوه بر کمک به سبک شدن بدنه، به ماندگاری طولانی مدت آن نیز کمک خواهد کرد.

بخوانید  All Synergy Abilities – بازی Final Fantasy 7 Rebirth (اسپویل)

قاب ردمی 10 2022 به زیبایی طراحی شده و تا حدودی طراحی محصولات سری گلکسی را در ذهن کاربر تداعی می کند. حتی طراحی ماژول دوربین نیز شباهت هایی به Galaxy S20 Ultra دارد. در مورد ماژول دوربین، باید اضافه کرد که دوربین اصلی دستگاه، ماژولی نیست که در کنار کلمه 50MP قرار دارد. برعکس، لنز پایینی سنسور دوربین اصلی را پشت خود دارد! شاید طراحان شیائومی ارادت خاصی به رونالدینیو افسانه ای داشته باشند و بخواهند با این کار به او ادای احترام کنند! (من می خندم)

خوشبختانه، در محصولات اقتصادی و میان رده شیائومی، استفاده از جک هدفون 3.5 میلی متری همچنان اهمیت دارد. اما شاید بهتر بود با توجه به نحوه قرارگیری دستگاه در جیب کاربر، پورت مذکور به لبه پایینی بدنه منتقل می شد. با این حال، با افزایش روزافزون ایرفون های کاملا بی سیم، استفاده از جک هدفون به تدریج کاهش می یابد و در آینده ای نه چندان دور به طور کلی به خاطرات گوشی های هوشمند سپرده می شود.