زمان دادگاه تجدید نظر قرارداد مایکروسافت و Activision انگلستان اعلام شد

مایکروسافت در ماه جولای به دادگاه خواهد رفت تا تصمیم اداره رقابت بریتانیا مبنی بر جلوگیری از معامله خرید Activision Blizzard را به چالش بکشد.

اکنون زمان شروع دادگاه تجدیدنظر است. در کنفرانس مدیریت پرونده، مارکوس اسمیتقاضی جلسات، پایان ژوئیه را به عنوان آخرین مهلت شروع محاکمه تعیین کرد: «جلسه در ماهیت این تجدیدنظر ظرف دو هفته منتهی به 24 جولای آغاز خواهد شد. در هفته های 24 و 31 ژوئیه (2 و 9 اوت).

در ماه آوریل بود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که از انعقاد این توافقنامه جلوگیری می کند. اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری خواهد شد. زیرا او نگران تاثیر این ادغام بر بازار نوظهور بازی های ابری است. مایکروسافت نیز در پنج زمینه با این تصمیم مخالف است و هفته گذشته اعتراض خود را به طور رسمی ثبت کرد. این استیناف باید توسط دادگاه استیناف رقابت بریتانیا (CAT) رسیدگی شود.

این توافق بحث برانگیز تا به امروز در نزدیک به 40 کشور تصویب شده است. از جمله اتحادیه اروپا و کره جنوبی. اما در همان زمان در آمریکا با چالش قانونی مواجه شد. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) علیه ردموندز شکایت کرد تا به دلیل نگرانی های رقابتی از بسته شدن معامله جلوگیری کند.

ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد ایکس باکس و اکتیویژن بلیزارد

اگرچه مایکروسافت به قاضی اعلام کرد که می‌خواهد جلسات در اسرع وقت برگزار شود، CMA برای آماده‌سازی دفاعیات خود از تاریخ دیگری درخواست کرده بود. مایکروسافت در بیانیه‌ای در مورد اعتراض هفته گذشته گفت: «تصمیم CMA به چند دلیل اشتباه است. از جمله اغراق‌آمیز درباره نقش استریم ابری در بازار بازی‌ها و موقعیت ما در آن، و همچنین عدم تمایل به در نظر گرفتن راه‌حل‌های ما، که صنعت و حمایت عمومی گسترده‌ای داشت.»

بخوانید  آرون تیلور جانسون پس از اینکه از او پرسید آیا نقش جیمز باند را بازی می کند مصاحبه را کوتاه کرد

وی افزود: انتظاری ندارم [شنیدن صحبت‌های طرفین راجع به] این پرونده قرار است 10 روز کامل طول بکشد، اما می خواهم به جای توضیحات شفاهی کوتاه، بیشتر صحبت کنند. من فکر می کنم این کاری است که ما می توانیم انجام دهیم. این تمایل وجود دارد – که بیشتر توسط دادگاه هدایت می‌شود تا طرفین – برای ارائه کوتاه‌تر از حد لازم. من می خواهم در این مورد برعکس عمل کنم. می‌خواهم طرفین بفهمند که ما قصد داریم به آنها فرصت بدهیم تا در گفت‌وگوهای شفاهی مسائل این پرونده را توضیح دهند و برای انجام کار وقت خواهیم داشت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر