اکتیویژن بلیزارد 23 میلیون دلار به دلیل نقض حق ثبت اختراع چند نفره برای Call Of Duty و WoW بدهکار است.

یکی از دلایل اصلی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در سال گذشته این بود که این شرکت پشت برخی از بزرگترین فرنچایزهای بازی های ویدیویی از جمله Call of Duty و World of Warcraft بود. اما اکنون این فرنچایزها جریمه سنگینی را برای این شرکت به همراه دارند. از طریق رویترز، هیئت منصفه فدرال در دلاور حکم داده است که اکتیویژن بلیزارد پتنت های متعلق به شرکتی به نام Acceleration Bay مربوط به ویژگی های چند نفره در Call of Duty: Advanced Warfare، Call of Duty: Black Ops III و World of Warcraft را نقض کرده است. هیئت منصفه همچنین تصمیم گرفت که Activision Blizzard 23.4 میلیون دلار غرامت بدهکار است.

دو حق ثبت اختراع مورد بحث مربوط به فناوری است که “اشتراک گذاری همزمان اطلاعات” آنلاین را بین رایانه های “به طور گسترده” که یکی از ویژگی های اصلی بسیاری از بازی های اکتیویژن بلیزارد است، امکان پذیر می کند. این پتنت ها ابتدا در اختیار بوئینگ بود و سپس توسط Acceleration Bay خریداری شد. در دادگاه، وکلای Activision Blizzard به طور ناموفق استدلال کردند که فناوری این شرکت در بازی‌های خود متفاوت از فناوری تحت پوشش پتنت‌های Acceleration Bay عمل می‌کند. هیئت منصفه مخالفت کرد و حکم داد که Activision Blizzard 5.4 میلیون دلار برای بازی های Call of Duty که حق ثبت اختراع را نقض می کند و 18 میلیون دلار برای World of Warcraft بدهکار است.

اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد نسبت به این تصمیم تجدیدنظر کند.

“در حالی که ما ناامید هستیم، معتقدیم که مبنای محکمی برای درخواست تجدید نظر وجود دارد. ما هرگز از فناوری های ثبت شده مورد بحث در بازی های خود استفاده نکرده ایم.”

بخوانید  5-Hour Energy محدوده "Gamer Shot" را با 230 میلی گرم کافئین راه اندازی کرد.

همیشه این امکان وجود دارد که قبل از شروع تجدید نظر، موضوع خارج از دادگاه حل شود. با این حال، اسناد قانونی Activision نشان می دهد که هر گونه خسارت ناشی از هرگونه نقض احتمالی باید به 300000 دلار یا کمتر محدود شود، که نشان می دهد دو طرف در مبلغ نهایی فاصله زیادی دارند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر