خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان

هوشمند سازی خانه در کلام ساده یعنی اتصال دادن تجهیزات خانه به یکدیگر تحت یک زیرساخت اصولی به منظور کنترل از راه خانه هوشمند دور آن ها. هدف اصلی از هوشمند سازی خانه چیزی جز بالا بردن کیفیت زندگی، ایمنی و رفاه و امنیت نیست. کلیه تجهیزات خانه هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و از آنجا اتصال به تلفن همراه کاربر را دارند. فرض کنید در یک روز فوق العاده گرم تابستان، می توانید برنامه ریزی کنید که دمای خانه قبل از رسیدن شما به دمای مطلوب برسد و خنک بشود. اگر برای پخت شام عجله دارید اما هنوز در فروشگاه هستید، می توانید در حالی که هنوز در راه خانه هستید، فر خود را شروع به گرم کردن کنید. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا چراغ‌ها را روشن گذاشته‌اید، چه کسی جلوی در خانه شماست، یا مطمئن شوید که همه وسیله های صوتی و تصویری خود را در زمانی که دور هستید خاموش کرده‌اید.

  • حسگرهای سلامتی مراقب سلامت ما هستند و واقعیت مجازی و افزوده، دنیای تخیلات را به زندگی واقعی ما پیوند داده‌اند.
  • هوشمند سازی خانه به دلیل امکان هماهنگی با آخرین تکنولوژی های روز و قابلیت های آن در انواع منازل مسکونی ، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • در یک ساختمان هوشمند، مجموعه ای از سنسورها وجود دارد که اطلاعات مختلفی نظیر میزان روشنایی ناشی از نور روز، دمای اتاق، حضور افراد در اتاق، آتش سوزی، وقوع سرقت و … را می توانند دریافت کنند.
  • ⇐ با استفاده از بلندگو های هوشمند سقفی و سناریوهای از قبل برنامه ریزی شده می توان اقدام به پخش موزیک های مختلف نمایید.
  • در مورد پروتکل های بی سیم نیز افزایش متراژ عملی مهم در افزایش هزینه می باشد چرا که نیاز به قدرت بیشتری در وایفای جهت یکپارچه سازی سیستم ها و ارتباط آن ها از راه دور به هم وجود خواهد داشت.
بخوانید  نسخه اصلی کالاف دیوتی وارزون 1 با نام Warzone Caldera بازگشت | 1gamer

در کل کشور با بیش از 5 سال سابقه در هوشمند سازی با بهره گیری از خاص ترین تکنولوژی در اجرا و زیر ساخت، با اقتصادی ترین هزینه ممکن برای کارفرمایان و مصرف کنندگان در صنعت ساختمان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هموطنان عزیز می باشد. به صورت کلی در این سیستم به وسیله دوربین های نظارتی و به کمک دانش پردازش تصویر، به صورت آنلاین می توان بر تمام نقاط داخل خانه و فضای اطراف آن نظارت داشت. علاوه بر این سیستم امنیتی زمان ورود و خروج افراد به همراه تصاویر آن ها را ظبط و ثبت می کند و در صورت مشاهده ورود فردی مشکوک به داخل خانه با به صدا در آوردن آژیر ها مالک خانه را از وقوع حادثه مطلع می کند. خانه‌ای با قابلیت‌های هوشمند می‌تواند با قیمت بسیار بالاتری نسبت به خانه‌های معمولی فروش برود. طبق گزارش‌ انجمن معاملات ملکی آمریکا، خریداران حاضرند هزینه‌ی بیشتری برای خانه‌ای با قابلیت‌هایی مانند سیستم امنیت هوشمند، کنترل دما، لوازم خانگی و سرگرمی بپردازند. حسگرها بعد از راه‌اندازی و قرار گرفتن در نقاط مختلف خانه، شرایط داخلی و خارجی خانه را برای اجرای دستورهای مربوط به روشنایی، دما، تهویه و خاموش یا روشن کردن دستگاه‌های متصل، به سیستم کنترل منتقل می‌کنند.

امکانات و قابلیت‌ها

بنابراین تخصص و مهارت نیروی کار هزینه هوشمند سازی خانه را دگرگون خواهد ساخت. هزینه هوشمند سازی خانه یکی از مهمترین چیزهایی است که مشتریان در ابتدای کار در مورد آن سوال می کنند. مطمئنا هوشمند سازی یک خانه 150 متری با هوشمند سازی یک خانه 400 متری دارای تفاوت های بارزی می باشد که در نتیجه منجر به تنوع در هزینه هوشمند سازی خانه می شود. چنانچه میخواهید واحد خود را به یک سیستم هوشمند کامل مجهز کنید، نیاز به یک تابلوی برق مناسب دارید که علاوه بر فیوزها و لوازم توزیع برق، تجهیزات کنترل حرفه ای ساختمان نیز در آن نصب شود سایز این تابلو متناسب با مقدار قابلیت های مورد نظر تغییر میکند. مطابق استاندارد سازمان آتشنشانی ساختمانها به سنسور اعلام حریق تجهیز می شوند. در خانه هوشمند ام اچ، امکان اتصال سنسورهای استاندارد به دستگاه Security داخل تابلوی هوشمند وجود دارد.

بخوانید  کالاف دیوتی موبایل گیم پلی Call of Duty Mobile Gameplay فیلو | 1gamer

استفاده می شود.در روش هایی که ارتباط بین سنسورها، کنترلرها و عملگرها از طریق کابل برقرار می شود از پروتکل هایی مانند BACnet ،M-bus ،KNX ،Modbus به عنوان پروتکل های هوشمند سازی با سیم استفاده می شود. انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن تجهیزات و سیستم های نصب شده در ساختمان های تجاری عامل کلیدی مهمی است. تصور کنید در اتاق کنفرانس با لمس یک کلید می توانید یک سری عملکردهای مختلف و جداگانه را برای آماده سازی فضای اتاق جهت ارائه سمینار، فعال و اجرا نمایید. هوشمند سازی خانه به معنای این است که برای انجام بسیاری از فعالیت ها و امور در خانه از سیستم های هوشمند کمک گرفته می شود.

پروژه مهندس مومنی

تنظیم فرمان های صوتی برای مدیریت خانه از دیگر امکانات خانه هوشمند می باشد. شما می توانید با فرمان های صوتی خود به تجهیزات دستور دهید تا طبق خواسته شما عمل کنند. از جمله خدمات خانه هوشمند می توان به ایمنی و امنیت بالایی اشاره کرد که اغلب افراد نیز توقع آن را دارند. نمونه ای از تجهیزات خانه هوشمند تلویزیون هوشمند است که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنتی را داشته و به کمک دستورات صوتی می توان آن را مدیریت نمود. حتی زمانی که در منزل حضور ندارید نیز قابلیت کنترل تلویزیون برای شما فراهم است.

حتی وارداتی و تولید داخل بودن تجهیزات نیز در این هزینه نقش خاص خود را دارد. خانه‌‌های هوشمند در مقایسه با دیگر خانه‌‌های معمولی، امن تر، راحت تر و با کیفیت تر هست. این خانه‌ها شرایط زندگی را برای افراد معلول و سالمند بسیار ارتقا می‌دهد، همچنین به کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند بسیار کمک می‌کند. اتوماسیون کردن خانه این امکان می‌دهد که فقط با نصب یک برنامه بر روی گوشی موبایل، تک تک اعضا خانواده بتوانند سناریو‌های متفاوتی با توجه به علایق و نیاز‌های خود تعریف کنند. با این سیستم‌های هوشمند، شما زمان بیش‌تری برای استراحت و گذراندن وقت با عزیزانتان دارید.

بخوانید  کالاف دیوتی موبایل فصل 1 call of duty mobile دانلود بازی کالاف دیوتی + « دیتا » | 1gamer

پروژه مهندس دارویی

یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید. خانه های هوشمند برای تمام ساختمان ها، برای هر سلیقه و بودجه و برای هر نوع از کاربری یک راهکار ویژه و سلوشن های متنوع و متعددی ارائه می کند. البته سارقان تنها تهدیدی نیستند که برای آن نیاز به زنگ هشدار هوشمند دارید؛ شما می‌توانید دتکتور دودی و دتکتور گاز مونوکسیدکربن تهیه و نصب کنید و کمتر نگران خسارت جانی و مالی باشید. اگر گوشی‌های هوشمند یکی از پیشرفت‌های مهم فناوری در دهه ۲۰۰۰ بودند، قدم بزرگ بعدی در دهه ۲۰۱۰، توسعه خانه‌های هوشمند است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر