تشخیص سونی از برتری قابل توجه Game Pass نسبت به PlayStation Plus

سونی در واکنشی جدید به ناظر بازار و رقابت بریتانیا اعلام کرد که به گفته این شرکت، مایکروسافت در زمینه Xbox Game Pass بسیار جلوتر از پلی استیشن پلاس است و در این زمینه برتر از سونی است. در این بیانیه مطبوعاتی، سونی اعتراف می کند که “شکی نیست که بازی از نظر سهم بازار بسیار جلوتر از پلی استیشن پلاس است”. سونی این اعتراف را به عنوان بخشی از استدلال خود علیه مایکروسافت اعلام کرد و بر اساس آن معتقد است که مایکروسافت به دلیل خرید اکتیویژن بلیزارد انگیزه ای برای افزایش قیمت بازی های کالاف دیوتی دارد.

سونی همچنین اعلام کرد که این کار باعث می شود که مایکروسافت کیفیت بازی های Call of Duty را در کنسول رقیب کاهش دهد و بازی های مورد نظر را تنها از طریق Game Pass در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته سونی، مایکروسافت همچنین انگیزه تجاری دارد تا بازی‌های Call of Duty را روی پلی‌استیشن پلاس با قیمت‌های «ناپایدار» عرضه کند، بنابراین بازار را به سمت انحصار سوق می‌دهد.

سونی در آخرین پاسخ خود به CMA که در پاسخ به تلاش های مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد مطرح شد، این ادعاها را مطرح کرد.

سونی در آخرین بیانیه خود در مورد تصاحب Activision Blizzard توسط مایکروسافت اعتراف کرد که سرویس Xbox Game Pass بسیار جلوتر از PlayStation Plus است.