آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟ (زمان خوبی برای خرید بیت کوین برای ایرانیان)

بیت پین در این مقاله به بررسی بهترین زمان خرید بیت کوین و مولفه های مهم برای ورود به بازار داغ بیت کوین پرداخته است.

پس از نصف شدن چهارم بیت کوین، بسیاری از معامله گران در مورد ورود به بازار بیت کوین و خرید این ارز دیجیتال سردرگم شدند. چرا که نظرات متفاوت و متفاوتی از سوی سایت ها و افراد مشهور درباره سرنوشت بیت کوین منتشر شد. اما چگونه بهترین زمان برای خرید بیت کوین را پیدا کنید؟ آیا به عنوان یک معامله گر ایرانی همچنان فرصتی برای خرید بیت کوین و ورود به بازار آشفته آن خواهیم داشت؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

مروری بر وضعیت فعلی با مروری سریع بر تاریخچه قیمت بیت کوین

تاریخ تولد بیت کوین به سال 2009 برمی گردد. یک فرد یا گروه ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار کاغذ سفید پروژه را با عنوان: “Bitcoin، یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا” منتشر کرد. وقتی بیت کوین به تازگی به دنیا معرفی شد، ارزش آن 0 دلار بود! در واقع ارزش مادی نداشت. اما کمی بعد در سال 2010 شاهد رشد قیمت بسیار خوبی بود. بنابراین ارزش آن از صفر دلار به حدود 0.20 دلار رسید. این افزایش قیمت تا سال 2011 ادامه داشت و در ژوئن همان سال توانست به ارزش 60/29 دلار برسد.

بیت کوین به عنوان یکی از فرارترین دارایی های دیجیتال شناخته می شود. این ارز دیجیتال در سال 2012 روزهای نسبتاً آرامی داشت. اما یک سال بعد، در اواسط سال 2013، توانست رشد چشمگیری را به 200 دلار برساند. این روند افزایشی تا پایان سال ادامه داشت. بیت کوین در پایان سال 2013 با قیمت 805.90 دلار معامله می شد.

واحد پول بیت کوین در دوره 2013 تا 2017، او نوسانات پایینی را صرف کرد. اما در نهایت در می 2017 طی رشد تصاعدی به بیش از 20000 دلار رسید. دو سال بعدی (2018 و 2019) نیز سال های پرنوسانی برای بیت کوین بود. کمی بعد در سال 2020، با همه گیری ویروس کرونا و رکود اقتصادی، بیت کوین توانست افزایش قیمت قابل توجه جدیدی را برای خود رقم بزند. رشد بیت کوین در آن دوره زمانی برابر با 416 درصد بود! در سال 2021 بالاخره می تواند به رکورد تاریخی خود یعنی قیمت 60000 دلار برسد. اما پس از غلبه بر این قله در شیب تند قرار گرفت و با ادامه روند نزولی آن تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۶۰۰۰ دلار رسید.

اکنون قیمت بیت کوین دوباره در حال افزایش است. پادشاه کریپتو در حال حاضر حدود 57000 دلار معامله می شود. این افزایش قیمت دلایل مختلفی دارد و همیشه کاربران را به این فکر می‌اندازد که آیا روند صعودی بیت کوین پایدار است؟ آیا هنوز امکان خرید بیت کوین وجود دارد یا خیلی دیر شده است؟

فرصت ها و چالش های پیش روی بیت کوین

اگر این زمان برای خرید است بیت کوین برای دانستن این موضوع، باید موارد مختلف مانند فرصت ها، چالش ها و تمامی اخبار بیت کوین را به دقت بررسی کنیم. در مرحله بعد، به فرصت‌ها و چالش‌های مهم پیش روی بیت‌کوین در آینده اشاره می‌کنیم که ممکن است بر جهت قیمت آن تأثیر بگذارد.

بخوانید  تاکید سگا بر عدم تاخیر زمان عرضه Sonic Frontiers

نصف بیت کوین

Halving که در لغت به معنای نصف شدن در بلاک چین بیت کوین است، به فرآیند نصف کردن پاداش استخراج هر بلوک اشاره دارد. نصف کردن بیت کوین یک فرآیند از پیش برنامه ریزی شده است که پس از استخراج هر 210000 بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. پس از هر هاوینگ، پاداش دریافتی توسط ماینرهای بیت کوین به نصف کاهش می یابد. این فرآیند عجیب و متفکرانه از تورم در بازار بیت کوین جلوگیری می کند.

اولین هاوینگ بیت کوین در سال 2012 بود و آخرین نصف چند روز پیش اتفاق افتاد. در واقع، چهارمین نصف شدن بیت کوین در 19 آوریل 2024 اتفاق افتاد و به دنبال آن 6.25 واحد برای استخراج یک بلاک از بلاک چین بیت کوین پاداش دریافت کرد. بیت کوین به 3125 واحد رسید. با توجه به تاریخچه این ارز دیجیتال و داده های موجود مرتبط با آن، نصف شدن بعدی به احتمال زیاد در مارس 2028 رخ خواهد داد.

صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)

فرصت دیگری که بیت کوین به طرفداران خود ارائه کرده است، صندوقی است که می توان آن را در صرافی بیت کوین یا بنیاد آموزش اروپا بیت کوین است. بنیاد آموزش اروپا بیت کوین نوعی سهام در بازار سهام است که حاوی مقدار زیادی ارز است بیت کوین آنجا. همچنین ممکن است یک بنیاد آموزش اروپا بیت کوین به بازار آتی بیت کوین در تماس باشید اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند بیت کوین را از این طریق معامله کنند. بدون نیاز به داشتن حساب در کیف پول یا صرافی ارزهای دیجیتال.

وجود چنین امکانی باعث ورود افراد بیشتری به بازار بیت کوین و افزایش حجم معاملات آن می شود. پس طبیعی است که بنیاد آموزش اروپا بیت کوین به عنوان یک فرصت فرصتی که ممکن است احتمال افزایش قیمت بیت کوین در آینده را افزایش دهد و دلیل دیگری برای عدم تاخیر در خرید بیت کوین در نظر گرفته شده است.

شبکه لایتنینگ بیت کوین (شبکه لایتنینگ)

بسیاری از تحلیلگران در فضای ارزهای دیجیتال بیت کوین به دلیل مشکلات مقیاس پذیری، آن را مناسب و آسیب پذیر در برابر توسعه نمی دانند. اکنون، شکی وجود ندارد که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قدیمی در مقیاس‌پذیری با مشکل مواجه هستند. اما شبکه بیت‌کوین راه‌های مختلفی برای رفع این باگ نیز اندیشیده است. شبکه لایتنینگ بیت کوین یکی از این روش هاست.

شبکه لایتنینگ یک فناوری لایه 2 برای مشکل مقیاس پذیری بیت کوین است و هنوز به طور کامل به کار گرفته نشده است. این شبکه برای پرداخت های خرد و تراکنش های خرد طراحی شده و سرعت تایید تراکنش ها را افزایش داده است. علاوه بر این انجام تراکنش ها در این شبکه باعث کاهش کارمزد تراکنش ها می شود. با این حال، وضعیت آینده بیت کوین نه تنها ناامیدکننده است، بلکه انتظار می رود آینده روشنی نیز داشته باشد. پس شاید برای اشاره وب سایت رسمی خرید بیت کوین و هنوز برای اضافه کردن آن به مجموعه خود دیر نیست.

بخوانید  نسخه موبایل Call of Duty: Warzone ممکن است تا پاییز امسال به تعویق بیفتد

انتظارات و سناریوهای مختلف در مورد آینده بیت کوین در کوتاه مدت و بلند مدت

اکنون که به تازگی رویداد مهمی مانند نیمه چهارم بیت کوین را پشت سر گذاشته ایم، مطالعه نظرات و پیش بینی های افراد مهم در مورد آینده بیت کوین می تواند چشم انداز روشنی از سرنوشت این ارز دیجیتال به ما بدهد. به خصوص اگر قصد ورود به بازار را دارید بیت کوین باید بخری و درس بخونی اخبار بیت کوین و حتما نظرات تحلیلگران معروف در مورد آینده آن را در دستور کار خود قرار دهید.

پیش بینی آینده بیت کوین از طریق Coincodex

محل کدکس سکه این یک پلتفرم تجزیه و تحلیل بازار ارز دیجیتال است که شامل ابزارها و ویژگی های مختلف است. تحلیلگران و کارشناسان این سایت معتقدند قیمت ارز دیجیتال بیت کوین پس از نیمه چهارم روند صعودی خواهد داشت. اما این روند ممکن است چندان شدید نباشد. با توجه به نظرات کارشناسان کدکس سکه، ارز دیجیتال بیت کوین پس از نصف شدن در سال 2024، ارزش آن طی یک افزایش کوتاه مدت و آهسته به حدود 81 هزار دلار رسید و در نهایت ممکن است در سال 2025 به سقف 159 هزار دلاری خود برسد.

پیش بینی های آینده بیت کوین توسط نزدک و ویتافی

نزدک (نزدک) به عنوان یکی از معروف ترین بازارهای سهام مالی و الکترونیکی در جهان شناخته می شود. وطافی (ویتافیهمچنین یکی از شرکت های مطرح در زمینه ارائه خدمات مالی است که از طریق تحلیل داده ها به سرمایه گذاران در بازارهای مالی مختلف کمک می کند. به همین دلیل است که نظرات کارشناسان این دو منبع در مورد آینده بیت کوین حائز اهمیت است.

چندی پیش، یک حساب کاربری با نام بیت کوانت وی با انتشار توییتی در این زمینه نوشت:

ارز دیجیتال بیت کوین پس از نیمه چهارم و با تایید بنیاد آموزش اروپا قیمت بیت کوین در جوامع مختلف به بیش از 160000 دلار خواهد رسید. تا قیمت 250000 دلار برای ارز دیجیتال بیت کوین در سال‌های آینده، این امر چندان دور از ذهن نخواهد بود.»

این اکانت کاربری سابقه ارسال توییت های متعدد با موضوع تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، ارائه استراتژی های معاملاتی و … را دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. اکنون، موسسات مالی بزرگی مانند نزدک و وطافای به نوعی موافقت خود را با این پیش‌بینی با برجسته کردن و بازتوییت کردن توییت بیت‌کوین مذکور اعلام کرده‌اند.

بخوانید  Tron 3 عنوان رسمی، تصویر و تاریخ انتشار 2025 را دریافت می کند

پیش بینی آینده بیت کوین توسط Cryptonews

Crypto News علاوه بر پوشش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، آینده آنها را نیز تحلیل می کند. کارشناسان این گروه بر این باورند که پس از نصف شدن در سال 2024، بیت کوین روندی مشابه روند سال های 2016 تا 2020 خواهد داشت و بر این اساس، انتظار روند صعودی و رو به رشد بیت کوین را دارند و بر این باورند که سلطان ارزهای دیجیتال پس از عبور از مرزها. سد قیمت 100 هزار دلار، می تواند به … در نهایت به قله های قیمتی 300000 دلار در اواسط سال 2028 برسد.

بهترین زمان خرید بیت کوین برای ایرانیان

تعیین بهترین زمان خرید بیت کوین برای ایرانیان و سایر معامله گران فعال در جهان نتیجه مشخص و واضحی نخواهد داشت. در واقع، توجه به تاریخچه بیت کوین می تواند این موضوع را روشن کند که کدام بیت کوین احتمالاً شیوع بیشتری خواهد داشت. بر این اساس، مطالعات انجام شده نشان می دهد که معمولاً مرداد یا مرداد بهترین زمان خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای ایرانیان است. همچنین با کمی توجه به تاریخچه قیمت بیت کوین می توان به این نتیجه رسید که این ارز دیجیتال در ماه های اردیبهشت، فروردین و پایان سال شاهد افزایش قیمت بیشتری بوده است.

به عنوان یک ایرانی به خرید بیت کوین از وب سایت رسمی و انجام تراکنش های مرتبط در روزهای خارج از آخر هفته در کشورهای خارجی توجه کنید. این بدان معناست که روزهای شنبه و یکشنبه که در کشورهای خارجی تعطیل هستند، با کاهش حجم تراکنش بیت کوین مواجه می شوند و ممکن است زمان مناسبی برای ورود به بازار نباشد.

آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

هیچ کس نمی تواند با اطمینان 100٪ بگوید که برای خرید بیت کوین خیلی دیر شده است. از آنجایی که فرصت های رشد این ارز دیجیتال همچنان در حال افزایش است، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در سال های آینده روند صعودی هیجان انگیزی را پشت سر خواهد گذاشت. با این توضیحات، حتی اگر تمام چالش ها و محدودیت های بیت کوین را با هم فهرست کنیم، باز هم می توان به کسب سود از خرید بیت کوین امیدوار بود.

نتیجه

در حال حاضر بیت کوین جایگاه بسیار خوبی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و همچنان به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود. اما در این بین، برخی از افراد بر این باورند که هاوینگ ۲۰۲۴ که پاداش ماینرها را به نصف کاهش می دهد، ممکن است باعث کاهش قیمت بیت کوین در آینده شود. برخی دیگر معتقدند که این رویداد ارزش بیت کوین را همانند سال های گذشته افزایش می دهد. در این مقاله سعی کردیم با مراجعه به نظرات متخصصان این حوزه تصویر روشنی از آینده بیت کوین ایجاد کنیم. اما حقیقت فقط با گذشت زمان مشخص می شود!

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر