با هکرهای پشت پروژه Resident Evil 4 HD آشنا شوید که ساخت آن 8 سال طول کشید

پس از انتشار اولیه، Resident Evil 4 چیزی جز یک افشاگری برای سریال ترسناک محبوب نبود. RE4 با ترکیب اکشن دقیق لحظه به لحظه با برخی از بهترین ست‌پیت‌ها و باس‌فایت‌های دهه 2000، شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن تمام دوران به دست آورده است. با توجه به اینکه نسخه بازسازی شده کپکام امسال منتشر می شود، نسخه اصلی همچنان به لطف ساخته شده توسط طرفداران قوی است. پروژه Resident Evil 4 HDمودی که ظاهر بازی را با استانداردهای مدرن به روز می کند. این یکی از تاثیرگذارترین آثار طرفداران بازی های ویدیویی در تمام دوران است، و همه اینها به لطف تیم کوچکی از هکرهای اختصاصی است که برای رسیدن به اهداف خود به معنای واقعی کلمه به دنیا سفر کردند.

اندازه:

Marin Garau به GameSpot گفت: «زمانی که اولین پورت RE4 در سال 2007 منتشر شد، من واقعاً تحت تأثیر این قرار گرفتم که چگونه می توان بازی را تغییر داد. “تکسچرها تصاویر ساده TGA بودند، به این معنی که می توانم از کامپایل کردن دارایی های بازی به بهبود آنها بروم. من یک بسته بافت برای بازی ایجاد کردم، که واضح است که هیچ ارتباطی با پروژه HD ندارد.”

لطفاً از یک مرورگر سازگار با ویدیوی html5 برای تماشای فیلم استفاده کنید.

پس از کمی تحقیق، او متوجه شد که کپکام فیلم هایی از قلعه های معروف در سراسر اروپا، از جمله کشور زادگاهش اسپانیا به دست آورده است. مارین گاراو به سویا و بعداً ولز سفر کرد تا از همه این مکان‌ها، که شامل درها، پنجره‌ها، دیوارها، نقش برجسته‌های زینتی و صخره‌ای بزرگ بود، عکس بگیرد.

مارین گاراو توضیح می‌دهد: «بیشتر ابزارهایی که ما استفاده کردیم توسط همکارمان Son of Persia ساخته شده‌اند. من نتیجه تحقیقاتم را به او می‌گفتم و او ابزارها را برای ویرایش آسان‌تر می‌سازد. اما بیشتر ابزارها کاملاً توسط او از ابتدا و بدون هیچ کمکی ساخته شده‌اند. ما واقعاً به او مدیونیم.»

Marin Garau در نهایت با یک مدر دیگر به نام Cris Morales آشنا شد که به سختی روی همان مسائل مربوط به نقشه UV که Marin Garau با آن مواجه شده بود کار می کرد و تا حدودی موفقیت بیشتری کسب کرد. مورالس قصد داشت بسته بافت خود را برای نسخه Wii RE4 منتشر کند و از شبیه ساز Dolphin برای وصله بازی استفاده کند.اما، اندکی پس از شروع کار روی پروژه، Capcom اعلام کرد که یک پورت PC بهبود یافته RE4 در حال توسعه است. Marin Garau و Morales تصمیم گرفته‌اند تا با هم متحد شوند تا یک بسته بافت HD قطعی برای بازی محبوب منتشر کنند تا همه از آن لذت ببرند.

بخوانید  Final Fantasy 16: Release Date, Story, And Everything We Know

در مورد وضعیت RE4 به عنوان یک بازی کلاسیک تمام دوران، Marin Garau آن را مدیون قابلیت بازی و احساس خام بازی می داند که حتی در بازار امروز نیز برجسته است. او تصدیق می‌کند که RE4 واقعاً نقطه عطفی برای این فرنچایز بوده است – که این انتقاد را برانگیخته است که از آنجایی که این یک بازی ترسناک بقا نیست، واقعاً Resident Evil نیست – اما در کل، او احساس می‌کند که تأثیر بسیار بیشتری بر دنیای بازی‌های گسترده‌تر از خود سری داشته است. . اگرچه RE4 بازی‌های تیراندازی سوم شخص روی شانه را اختراع نکرد، اما این سبک در سال‌های پس از انتشار، با بازی‌هایی مانند Gears of War محبوب‌تر شد. الهام مستقیم از RE4.

اگرچه اولین تلاش‌های او برای بهبود بصری RE4 از جایی با اشتیاق خالص انجام شد، تلاش‌های مارین گاراو به زودی با تعدادی موانع جدی روبرو شد. برای یک چیز، بسیاری از بافت‌ها با فرآیند نقشه‌برداری سه‌بعدی به دو بعدی (نقشه‌برداری UV) مشکل داشتند، که برای اینکه در HD عالی به نظر برسند، نیاز به تغییرات آزمون و خطا داشت. (رفع این نواقص، پوشانده شده توسط طبیعت کم رزولوشن نسخه اصلی، در نهایت به بخش عمده کار بافت پروژه تبدیل می شود.) او مانند بسیاری از گیمرها، از پورت اصلی رایانه شخصی که فاقد ویژگی های اولیه مانند پشتیبانی از ماوس بود، ناامید شد. درخواست دکمه صحیح برای کنترلرها وقتی او میزان کار لازم برای سفارشی کردن تمام عناصر HD بازی را در نظر گرفت، ارزش آن را نداشت.

اکنون ثبت نام کنید یا وارد شوید!

متأسفیم، اما شما نمی توانید به این محتوا دسترسی پیدا کنید!

لطفا تاریخ تولد خود را برای مشاهده این ویدیو وارد کنید

آلبرت مارین گاراو یکی از طرفداران قدیمی رزیدنت اویل است که وارد مودینگ بازی شده است. در طول سال‌ها، او سرگرمی جمع‌آوری دارایی‌هایی را ایجاد کرد که در بسیاری از بهترین آثار این مجموعه از جمله آهنگ‌های موسیقی از پیش رندر شده، بافت‌ها و پس‌زمینه ظاهر شده بودند. او مخازن این دارایی ها را عمدتاً برای سرگرمی خود ایجاد کرد. زمانی که کار بر روی RE4 را شروع کرد، متوجه شد که بسیاری از بافت های بازی تار و وضوح پایینی دارند. با این حال، تا زمانی که اولین پورت رایانه شخصی بازی منتشر شد، متوجه شد که فقط می تواند فیلم را از بازی بیرون بکشد، در واقع، حتی می تواند خودش آن را تغییر دهد. حالا کتابخانه اش کاربرد عملی داشت.

به طور کلی، RE4 یکی از مهم‌ترین ورودی‌های فرنچایز تحسین‌شده ترسناک است و امروز تحت هر شرایطی ارزش بازی کردن را دارد. از آنجایی که بازسازی Capcom نگاهی تازه به بازی به ارمغان می‌آورد، بسیار خوب است که این طرفداران متعهد توانسته‌اند میراث نسخه اصلی را برای نسل جدیدی از گیمرها حفظ کنند.

بخوانید  Silent Hill 2: همه چیزهایی که می دانیم

از نظر پیشرفت‌های آتی، مارین گاراو قصد دارد یک Hotfix دیگر را منتشر کند که چند مشکل جزئی را برطرف می‌کند و او انتظار دارد تابستان امسال روی آن کار کند. نسخه‌های اخیر این پروژه شامل مد مستقل دیگری به نام RE4_tweaks شده است که بسیاری از باگ‌های نسخه رایانه شخصی را برطرف می‌کند و برخی ویژگی‌های جدید شگفت‌انگیز، از جمله پشتیبانی از FOV قابل تنظیم و وضوح فوق‌العاده، و همچنین بازیابی افکت‌هایی که در پورت‌های بعدی وجود نداشت را اضافه می‌کند. حتی اگر یک سنت‌گرا هستید که بافت‌های با وضوح پایین را که به یاد دارید ترجیح می‌دهید، RE4_tweaks ارزش دانلود را دارد.

فرمت فایل این ویدیو نامعتبر است.

سرازیر شدن حمایت از طرف جامعه RE بسیار زیاد بوده است – در واقع آنقدر طاقت فرسا که ساختار خود پروژه را کاملاً تغییر داده است. پس از یک سال کار بر روی بافت‌ها، یک توسعه‌دهنده اجتماعی ابزارهایی را منتشر کرد که به مارین گاراو و مورالس اجازه می‌داد تا با سایر جنبه‌های بازی، از جمله مدل‌های شخصیت، نورپردازی، داده‌های برخورد و دوربین بازی، هم‌کاری کنند. این به تیم اجازه داد تا یک تعهد بلندپروازانه تر را متصور شود: پروژه ای که RE4 را از ابتدا تا ریزترین جزئیات را با کیفیت HD انجام می دهد. یکی که با سال اندازه گیری می شود نه ماه.

با کلیک بر روی “ورود” با شرایط GameSpot موافقت می کنید
شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

به طور کلی، مارین گاراو قبل از انتشار اولیه آن در فوریه 2022 به مدت هشت سال روی این پروژه کار کرد. (مورالس در حدود سه سال از آن سال ها، قبل از ترک به دلایل شخصی، سهم زیادی در پروژه داشت.) مارین گاراو هرگز انتظار نداشت که پروژه بگیرش. مدت طولانی است، اما او می گوید که بدون اینکه او متوجه شود خیلی بزرگ شده است. او به ویژه از طرفدارانی که در مورد اشتباهات کوچک بازخورد ارائه کردند، تشکر می کند، زیرا آنها در نهایت بخش بزرگی از کار او را تشکیل می دادند. او می‌گوید: «من تخمین می‌زنم که بافت‌ها تنها 40 درصد از پروژه نهایی را تشکیل می‌دهند. “بقیه 30٪ اصلاح مدل، 20٪ بهینه سازی نور و جلوه ها، و 10٪ هر چیز دیگری است. البته این فقط یک حدس است.”

بازسازی رزیدنت اویل 4 کپکام با قضاوت بر اساس مواد پیش از انتشار، عناصر ترسناک آشکار بیشتری را به بازی اضافه خواهد کرد.
بازسازی رزیدنت اویل 4 کپکام با قضاوت بر اساس مواد پیش از انتشار، عناصر ترسناک آشکار بیشتری را به بازی اضافه خواهد کرد.

حتی با ابزارها، مارین گاراو برای بهبود تصاویر Resident Evil 4 تلاش های غیرمعمولی را انجام داد. در حالی که در سال 2008 بسته بافت اصلی خود را توسعه می داد، متوجه شد که باید فیلم منبع را تهیه کند. به صورت HD یک روز او با تصویری از یک در در جستجوی تصویر گوگل روبرو شد که بلافاصله آن را به عنوان درب استفاده شده توسط Capcom تشخیص داد.

بخوانید  رونمایی احتمالی دنباله Metro Exodus در سال 2023

او می‌گوید: «می‌توانید چهره سایر گردشگران را در حالی تصور کنید که من از دال به دال از یک دیوار یا زمین عکس می‌گرفتم. “پنج سال طول کشید تا در اوقات فراغت به همه جاهایی که نیاز داشتم بروم. سفر به همه آن مکان ها بخش مورد علاقه من از پروژه بود، این باعث شد که احساس کنم قبلاً در همه آنها بوده ام. با دیدن آنها روی صفحه، و من همیشه بافت های بیشتری از آنچه انتظار داشتم پیدا می کردم.

او می‌گوید: «من دو ساعت وقت گذاشتم تا یک اثر شعله شمع را جابجا کنم و نمی‌دانستم چه چیزی را تغییر می‌دهم. من حتی نمی‌دانستم ممیز شناور چیست.

مارین گاراو از ابتدا می‌خواست با چنین بازسازی کاملی مقابله کند، اما به سرعت متوجه شد که فاقد دانش فنی برای دستکاری برخی از جنبه‌های بازی است. در شروع پروژه، او توضیح می‌دهد که ساعت‌ها صرف ویرایش دستی بازی کرده است. جدول شش ضلعی به امید کشف آن. با نگاهی به گذشته، او اکنون متوجه می شود که آن تلاش های اولیه به طرز ناامیدکننده ای بی اثر بوده است.

امروز، مارین گاراو در صنعت بازی به صورت حرفه ای کار می کند – در واقع، او در حال گذراندن یک دوره انیمیشن سه بعدی، همراه با یک کنسرت معمولی است. او می گوید که حرفه جدید خود را مدیون پروژه Resident Evil 4 HD و طرفدارانی است که آن را ممکن کردند. حتی در حال حاضر، هنوز کار زیادی برای انجام دادن روی آن وجود دارد. او می‌گوید: «ما خدمات مشتری نداریم، اما وقتی زمان داشته باشیم هر کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم. «آیا ما کمال گرا هستیم؟ آیا ما دیوانه ایم؟ شاید هر دو. اما به هر حال من با آن خوب هستم.

آیا می خواهید این تنظیم را برای همه دستگاه های شما به خاطر بسپاریم؟

برای تماشای فیلم ها به یک مرورگر سازگار با جاوا اسکریپت نیاز دارید.