سخت‌افزار ایکس‌باکس بدترین کاهش فروش را در سال‌های اخیر تجربه کرده است

مایکروسافت آخرین گزارش درآمد خود را منتشر کرده است و این سند حاوی به روز رسانی عملکرد بخش Xbox است. به طور کلی، درآمد ایکس باکس است مسیر به لطف کمک های اکتیویژن بلیزارد افزایش یافت، اما فروش سخت افزار به شدت کاهش یافته است. و تنها مختص ایکس باکس نیست، زیرا پلی استیشن اخیراً اهداف فروش خود را از دست داده است و فروش سوییچ در حال کاهش است.

مایکروسافت در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد که درآمد سخت افزار ایکس باکس به دلیل “کاهش حجم فروش کنسول ها” 31 درصد کاهش یافته است. طبق گزارش GI.biz، سه ماهه گذشته بدترین سه ماهه از زمان عرضه Xbox Series X|S در نوامبر 2020 از نظر درصد کاهش سه ماهه بوده است.

در حال پخش: آیا بازی Fallout 76 در سال 2024 خوب است؟

باز هم این کاهش سرعت مختص ایکس باکس نیست. Circana که قبلاً با نام NPD شناخته می شد، اخیراً گزارش داده است که هر سه پلتفرم (Xbox Series X|S، PS5 و Switch) در ایالات متحده سال به سال کاهش یافته اند. بر اساس آخرین داده‌های عمومی موجود، هر سه پلتفرم حداقل 19 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌اند.

اکنون انتظار می رود مایکروسافت، سونی و نینتندو روی سخت افزار جدید کار کنند تا به تجارت سخت افزار خود جان تازه ای بدهند. ایکس‌باکس قبلا سخت‌افزار جدید را به‌طور قاطع تأیید کرده است، در حالی که شایعات در مورد PS5 Pro بالقوه و نینتندو سوییچ 2 همچنان به گوش می‌رسد.

در خبر بهتر برای ایکس‌باکس، درآمد کل بازی‌ها 51 درصد یا 1.8 میلیارد دلار افزایش یافت که ناشی از رشد تجارت محتوا و خدمات Xbox است. درآمد محتوا و خدمات به طور خاص 62٪ افزایش یافت و درآمد Activision Blizzard تأثیر خالص کلی 61 امتیاز را ایجاد کرد.

دانیل احمد، تحلیلگر، برای در نظر گرفتن همه چیز، خاطرنشان کرد که اگر Activision Blizzard کنار گذاشته شود، درآمد بازی مایکروسافت حدود 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش می یابد. احمد گفت: «می‌دانید که چرا مایکروسافت ادغام‌ها و تملک‌ها را برای رشد ضروری می‌داند.

مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را در سال 2023 به قیمت 74.5 میلیارد دلار خریداری کرد. مدت کوتاهی پس از آن، مایکروسافت نزدیک به 2000 نفر را در Xbox اخراج کرد. مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، فیل اسپنسر، از این کاهش ها دفاع کرد و گفت ایکس باکس یک تجارت است و وظیفه آن افزایش سودآوری و ارزش سهامداران است، حتی اگر به معنای اخراج افراد باشد.

بخوانید  Tekken 8 از نظر تعداد کاربران همزمان از Tekken 7 پیشی گرفت

با نگاهی به آینده، نینتندو آخرین گزارش درآمد خود را در 7 می منتشر خواهد کرد، در حالی که سونی به روز رسانی مالی خود را در 14 می ارائه خواهد کرد. بنابراین زمان زیادی نمی گذرد تا عملکرد فعالیت های سوییچ و پلی استیشن را بدانیم.

در مورد ایکس باکس، در ماه ژوئن میزبان یک نمایشگاه بازی تابستانی خواهد بود که می تواند شامل بازی Call of Duty و موارد دیگر باشد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر