برای اولین بار در جهان، یک نوجوان 13 ساله تتریس را شکست می دهد



تتریس، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین بازی های تمام دوران، سرانجام “شکست خورد”. شخصی که بیش از 30 سال پس از انتشار بازی این کار را انجام دهد؟ ویلیس گیبسون، 13 ساله، از اوکلاهما.

گیبسون ویدیویی از موفقیت خود در یوتیوب آپلود کرد و دیدن آن بسیار دیدنی است. او آشکارا غرق در اشتیاق و حیرت است. او پیش از این که بگوید: «نمی‌توانم انگشتانم را حس کنم» فریاد می‌زند: «اوه خدای من».

همانطور که در ویدیو می بینید، ویلیس به سطح 157 می رسد (هر چند ویدیو آن را سطح 18 می نامد). در این مرحله بازی یخ می زند. ویلیس به “صفحه کشتن” رسیده است، جایی که تتریس دیگر قابل بازی نیست زیرا برای رسیدن به آن سطح طراحی نشده است. از نظر فنی، تتریس شکست ناپذیر است زیرا از نظر تئوری می تواند برای همیشه دوام بیاورد. اما اعتقاد بر این است که ویلیس به تازگی یک رکورد جهانی ثبت کرده است.

وینس کلمنته، متخصص تتریس گفت مجله نیویورک تایمز که تا به حال هیچ انسانی تا این حد در تتریس نرسیده است. کلمنته گفت ویلیس کاری را انجام داد که غیرممکن به نظر می رسید. مردم از هوش مصنوعی برای آزمایش محدودیت های تتریس استفاده کرده اند و فراتر رفته اند، اما ویلیس تنها کسی است که به عنوان یک انسان در بازی تتریس موفق بوده است.

مادرش برای او یک کنسول RetroN و یک تلویزیون CRT خرید و ویلیس حدود 20 ساعت در هفته تتریس بازی می کند.

ویلیس همچنین یک رقیب حرفه ای تتریس و یکی از ماهرترین بازیکنان در ایالات متحده است. او در مسابقات جهانی تتریس کلاسیک در اکتبر 2023 سوم شد و خود را برای رویداد دیگری در واکو، تگزاس، اواخر این ماه آماده می کند. ویلیس تاکنون حدود 3000 دلار از شرکت در مسابقات تتریس کسب کرده است.

بخوانید  خنک ترین شهرهای شمال برای سفرهای تابستانی

تتریس توسط Alexey Pajitnov در سال 1985 ساخته شد. هنک راجرز با Pajitnov برای کمک به ترویج و محبوبیت بازی برای مخاطبان گسترده‌تری کار کرد و آنها بسیار موفق بودند. تتریس پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تمام دوران است و تقریباً به هر پلتفرمی زیر نور خورشید منتقل شده است.

یک فیلم بلند با عنوان تتریس در سال 2023 با بازی تارون اگرتون در نقش راجرز و نیکیتا یفرموف در نقش پاجیتنوف اکران شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر