ایکس باکس لایو امروز 20 ساله شد

با وجود تغییر نام رسمی، اکثر طرفداران هنوز از این سرویس به عنوان Xbox Live یاد می کنند و این باعث نشده ایکس باکس بیستمین سالگرد جشن را نگیرد. همانطور که سرگرد نلسون از ایکس باکس در توییتر اعلام کرد، به کاربران قدیمی این پلتفرم یک نشان نمایه درخشان 20 ساله پاداش داده می شود.

Xbox Live اکنون از نظر فنی نام دیگری دارد، به طوری که “Xbox Network” در نظر گرفته شده است که یک اصطلاح چتر برای گرفتن همه خدمات آنلاین این شرکت، از جمله Game Pass و Xbox Live Gold باشد. درست قبل از تغییر نام، مایکروسافت اعلام کرد که Xbox Live پس از انتشار Series X|S از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه گذشته است.

ایکس باکس اولین شرکتی بود که با استفاده از پورت اترنت تعبیه شده در کنسول های ایکس باکس، بازی های آنلاین را در سال 2002 راه اندازی کرد. این سرویس آنلاین به لطف موفقیت Halo 2 به محبوبیت رسید و Xbox Live در نسل اول کنسول به اوج خود با حدود 20 میلیون کاربر رسید.

20 سال از عرضه Xbox Live می گذرد و خاطرات باعث می شود که درون ما احساس گرما و مبهم کنیم.

در 15 نوامبر 2002، ایکس باکس لایو راه اندازی شد و یک سال پس از انتشار، قابلیت آنلاین را به ایکس باکس اصلی آورد. اکنون این سرویس با گذشت 20 سال و چهار کنسول همچنان در حال اجرا است و مشترکین قدیمی برای جشن گرفتن نشانی در نمایه خود دریافت می کنند.

بخوانید  پاسخ جیمز کامرون کارگردان آواتار: راه آب به ترول ها و مخالفان

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر