اتحادیه بازیگران قرارداد جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازی ها امضا کرد


اتحادیه بازیگران با انعقاد قرارداد با استودیو Replica در نظر دارد راه شایسته تری برای بهره مندی از هوش مصنوعی و هنرمندی بازیگران ارائه دهد.

اتحادیه بازیگران SAG-AFTRA، متشکل از 150000 بازیگر، اخیراً قوانین جدیدی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی مورد مذاکره قرار داده است. این قرارداد با استودیو Replica منعقد شد، یک شرکت مبتنی بر فناوری صوتی هوش مصنوعی برای محافظت از حقوق بازیگران و صداهای شبیه سازی شده.

این قرارداد حداقل شرایط و قوانین را تحمیل می کند و در عین حال شرکت را موظف به تایید و رضایت بازیگر برای بهره مندی از صدای شبیه سازی شده وی می کند و به هنرمندان این امکان را می دهد که هر زمان که تمایل داشتند از ادامه استفاده از صدای خود توسط شرکت جلوگیری کنند. . استودیو Replica می تواند به طور قانونی صداهای شبیه سازی شده با هوش مصنوعی را برای توسعه بازی های ویدیویی و سایر صنایع جمع آوری کند. در همین راستا، Replica گفت که قصد دارد “بزرگترین مجموعه صداپیشگان را از طریق هوش مصنوعی” ایجاد کند.

پس از ورود هوش مصنوعی به حوزه اصلی صنعتی در سال 2022، این موضوع به موضوعی بحث برانگیز در بین صنایع مختلف تبدیل شده است. قرارداد جدید که بر اساس توافق قبلی در پاییز گذشته بین اتحادیه بازیگران و استودیوهای بزرگ فیلم و تلویزیون منعقد شده است، تهیه‌کنندگان را ملزم می‌کند تا از بازیگران برای استفاده و شبیه‌سازی بازی‌هایشان رضایت بگیرند. در ماه سپتامبر، صداپیشگان و بازیگران بازی های ویدیویی اعلام کردند در صورت شکست مذاکرات برای تصویب قانون جدید، دست به اعتصاب خواهند زد.

بخوانید  چگونه در دره دریم لایت دیزنی بالا برویم

هوش مصنوعی

دانکن کرابتری ایرلندمدیر اجرایی SAG-AFTRA در مصاحبه ای با NBC News گفت که معتقد است قرارداد جدید با Replica اعتماد به نفس بازیگرانی را که مایل به کار در صنعت بازی های ویدیویی هستند افزایش می دهد. وی در این رابطه گفت:

وی ادامه داد: به نظر من نکته مهم در مورد این قرارداد جدید این است که مبنای حفظ حقوق همه بازیکنان این بخش است و همچنین در مواردی که بازیکنان کمتر شناخته شده هستند، بیشتر به این حمایت قانونی نیاز دارند زیرا در صورت بروز مشکل قانونی برای آنها به صورت جداگانه، آنها کار دشواری برای انجام خواهند داشت.

دانکن در مورد استفاده از صدای بازیگران متوفی نیز تصریح کرد که قراردادهای پس از مرگ تنها در صورتی امکان پذیر است که از شخصی که تصویر متوفی را به تصویر می کشد رضایت گرفته شود.

شریس نیوزمدیرعامل استودیو Replica در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازی‌سازان می‌توانند از مجموعه Replica بدون نقض قوانین اخلاقی صداهای شبیه‌سازی شده هوش مصنوعی استفاده کنند. وی در این رابطه گفت:

«توافق‌های ما با صداپیشگان مختلف تضمین می‌کند که استفاده از صداپیشگان توسط توسعه‌دهندگان بازی قانونی است. بازیگرانی که با اراده خودشان صدایشان را به این استودیو دادند. این برخلاف استفاده غیراخلاقی از روش های مختلف برای شبیه سازی صداها بدون رضایت فرد است.

تریلر فیلم Batman in Suicide Squad: Kill the Justice League

موضوع آینده هوش مصنوعی و جایگزینی آن با سایر مشاغل در کانون بحث‌های ذینفعان در جریان اعتصاب سال گذشته بود. بسیاری در صنعت محتوا هنوز نگران هستند که شرکت ها بتوانند از هوش مصنوعی برای شبیه سازی و جایگزینی نیروی انسانی استفاده کنند.

بخوانید  Disney Speedstorm به طور کامل اواخر امسال راه اندازی خواهد شد

در ماه نوامبر، تعدادی از هنرمندان شکایت هایی را علیه شرکت هایی مانند Midjounrey تنظیم کردند که در نهایت نشان داد که این شرکت ها برنامه های هوش مصنوعی خود را با استفاده از آثار هنرمندان زنده و مرده آموزش می دهند. در هفته‌های اخیر، روزنامه نیویورک تایمز و دو نویسنده از مایکروسافت و OpenAI شکایت کردند و آنها را متهم کردند که از مقالات و نوشته‌ها برای آموزش ChatGPT بدون مجوز استفاده می‌کنند.

در پاسخ به این شکایت، OpenAI گفت که این اتهامات “بی اساس” است. مقابله با این روند سخنان دانکن است که مدعی است با تعدادی از اعضای اتحادیه بازیگران بدرفتاری شده و شرکت ها بدون اجازه و رضایت آنها از اجرای آنها استفاده کرده اند، اما قراردادی مانند Replica اعتماد فعالان این صنعت را افزایش می دهد. دانکن نظر داد:

وی افزود: استفاده از هوش مصنوعی می تواند به نفع ما باشد و به همین دلیل به استفاده از آن پشت نمی کنیم و از هوش مصنوعی بیشتر استفاده می کنیم و اطمینان می دهیم که مفاد قرارداد و تعهدات طرفین رعایت می شود.

تعدادی از افراد در فضاهای مجازی در پاسخ به این قرارداد بازخوردهای متفاوتی داشتند که می‌توان آن را دلیل سردرگمی و خستگی ناشی از این روند دانست.

تحریریه مجله بازی یک گیمر