آیا انسان می تواند در فضا تولید مثل کند؟


گزارشی از آکادمی علوم آمریکا می تواند آن را تغییر دهد. از جمله توصیه های این گزارش، افزایش ده برابری بودجه برای علوم زیستی و فیزیکی، از جمله مطالعات تولید مثل است. به گفته رابرت فرل، رئیس گروه مسئول تهیه گزارش، این تحقیق باید شامل مطالعات تولید مثل در انواع مختلف موجودات، از گیاهان گرفته تا انسان باشد. زیرا بسیاری از اصول بیولوژیکی زیربنایی یکسان هستند.

با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که بودجه توصیه شده در گزارش محقق شود. در همین حال، Spaceborne United به برنامه های خود برای آزمایش یک دستگاه لقاح مصنوعی در مدار نزدیک به زمین ادامه می دهد.

ادلبروک می‌گوید که تاکنون 400000 دلار از سرمایه‌گذاران خطرپذیر جذب کرده و یک هیئت مشورتی متشکل از کارشناسان و مهندسان باروری تشکیل داده است. اما تمام پول جمع‌آوری‌شده تا پایان سال جاری خرج می‌شود و اکنون باید پول کافی برای اولین آزمایش مداری که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است جمع‌آوری کند. جفری آلبرتز، استاد دانشگاه ایندیانا که اثرات پرواز فضایی بر جوندگان را مورد مطالعه قرار داده است، می‌گوید با فرض اینکه بودجه اضافی در دسترس باشد، نسبت به آینده خوشبین است. وی می افزاید: من به این نتیجه کلی رسیده ام که مفهوم [در فضا] احتمالاً مؤثر خواهد بود.»

با این حال، حتی اگر لقاح موفقیت آمیز باشد، جنین ها همچنان باید سالم به زمین بازگردانده شوند. این چیزی است که دوریت دونوویل، مدیر مؤسسه کاربردهای تحقیقاتی سلامت فضایی در کالج پزشکی بیلور را نگران می کند. او می‌گوید: «این بلاستوسیست‌ها هنگام بازگشت فشار G زیادی را تجربه خواهند کرد.

مارتا فراز، مدیر تحقیقات و طراحی ماموریت در Spaceborne، چالش بازگشت به زمین را تشخیص می دهد. او می‌گوید: «ادغام مجدد فرآیندی واقعاً دشوار از نظر فناوری است. Spaceborne به تازگی آزمایش اولین دستگاه خود را برای اندازه گیری نیروهایی که نمونه ها تحت آن قرار می گیرند آغاز کرده است. نتایج آزمایش اخیر سقوط ارتفاع بالا هنوز مشخص نیست. اما تیم مطمئن است که دستگاه می تواند به اندازه کافی تثبیت شود تا تاثیر آن بر روی جنین به حداقل برسد.

اطلاعات حاصل از آزمایشات اولیه برای دریافت مجوز استفاده از جنین زنده ضروری خواهد بود. فرآیند تأیید همچنین نیازمند مجوز از کشوری است که ارائه‌دهنده خدمات راه‌اندازی در آن مستقر است. علاوه بر این، نحوه اخذ مجوز بسته به عمومی یا خصوصی بودن نهاد صادرکننده آن متفاوت است.

Donovil به ویژه نگران برنامه‌های بلندمدت Spaceborne برای انجام آزمایش‌های لقاح مصنوعی در فضا با استفاده از جنین انسان است. دانویل این را غیراخلاقی می داند و می ترسد که افکار عمومی را علیه انواع تحقیقات فضایی معطوف کند.

از سوی دیگر، ادلبروک می گوید که شرکت او نگرانی های اخلاقی را بسیار جدی می گیرد. به گفته وی، اگرچه Spaceborne یک شرکت خصوصی است، اما قصد دارد در هنگام درخواست مجوز استفاده از جنین انسان، تمام استانداردهای حقوقی و اخلاقی بین المللی را رعایت کند.

اما آزمایش‌های تولید مثل لزوماً به نمونه‌های انسانی نیاز ندارند. جفری آلبرتز می خواهد چندین نسل از حیوانات مانند موش هایی را که در فضا متولد شده اند ببیند. این حیوانات باید تمام زندگی خود را در فضا بگذرانند و در آنجا تولید مثل کنند. چنین آزمایش‌هایی هرگز انجام نشده‌اند و می‌توانند آزمونی قطعی برای مطالعه یک سوال مهم ارائه دهند: آیا زندگی در فضا اثرات چند نسلی دارد؟

بخوانید  تاریخ انتشار Kraven the Hunter و Karate Kid به تعویق افتاد

نتایج این مطالعات می تواند اطلاعات زیادی را در مورد امکان تبدیل رویای مستعمرات فضایی به واقعیت نشان دهد. برای ادلبروک، این واقعیت که مطالعات چند نسلی هرگز روی حیوانات تایید نشده است دلیل شرکت او است. حتی اگر تحقیقات در زمینه تولید مثل در فضا ممکن است برخی افراد را آزار دهد، او معتقد است که مهم است که محدودیت ها را کنار بگذاریم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر