مدیر عامل اپل چقدر درآمد دارد؟

کوک در سال 2011 پس از مرگ استیو جابز، مدیرعامل اپل شد. اپل به تازگی یک نقطه عطف را جشن گرفت، زیرا آیفون این هفته در سال 2007 معرفی شد.

درصد جایزه سهم مبتنی بر عملکرد کوک به 75 درصد افزایش خواهد یافت. حقوق پایه او 3 میلیون دلار و پاداش نقدی سالانه او (6 میلیون دلار) نیز بدون تغییر است.

اپل در توضیح دستمزد کوک گفت که بخش عمده غرامت کوک از زمان انتخاب شدن به عنوان مدیرعامل در سال 2011 از جوایز سهام تامین شده است. اپل همچنین خاطرنشان کرد که کوک به ارائه “ارزش فوق العاده” به کارمندان کمک کرده است. کوک مدیرعامل شد، در مقایسه با S&P 500، که در مدت مشابه حدود 290 درصد رشد داشته است. اپل همچنین به ارزش بازار عظیم این شرکت اشاره کرد که بیش از 2 تریلیون دلار رشد کرد.

کاهش دستمزد کوک نتیجه “بازخورد سهامداران” و “توصیه خود کوک” است. اپل گفت: «با توجه به اندازه، وسعت و عملکرد نسبی اپل، کمیته جبران خسارت همچنین قصد دارد غرامت هدف سالانه آقای کوک را بین صدک 80 و 90 نسبت به گروه اصلی ما برای سال‌های آینده قرار دهد.»

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در حال کاهش دستمزدی است که در سال جاری درخواست کرده بود و به طور قابل توجهی کل حقوق او را نسبت به سال گذشته کاهش داد. که در پرونده های SEC کشف شده توسط هالیوود ریپورترغرامت هدف کوک برای سال 2023 تایید شده است که از 99.4 میلیون دلار در سال مالی 22 به 49 میلیون دلار کاهش می یابد.

بخوانید  Halo Infinite با فصل ها انجام می شود، در عوض عملیات رایگان را دو برابر می کند