این آخر هفته چه بازی کنیم: دو تجربه محرک!

قبل از شناخت خود بازی، باید بازی Sui Generis را بشناسیم. این بازی نیز محصولی از استودیو Bare Mettle Entertainment است که در سال 2012 کمپین Kickstarter را برای جمع آوری سرمایه خود راه اندازی کرد و به ثمر نشست. با این حال، توسعه بازی همچنان ادامه دارد و زمان خاصی برای انتشار آن اعلام نشده است. Exanima در واقع پیشروی بازی Sui Generis است و در واقع بازیکنان را به سیاه چال های دنیای بازی Sui Generis می برد و قصد دارد بازیکنان را در نبردهای نفس گیر و نسبتاً چالش برانگیز درگیر کند.

لوگوی بازی Exanima

بازی Exanima

اگرچه Exanima در مرحله دسترسی اولیه است، اما بسیاری از قسمت ها تکمیل شده و بازی به راحتی قابل دسترسی است. در کل این کار تجربه ای خاص و متفاوت را به شما می دهد و اگر به دنبال چنین کاری هستید پیشنهاد می کنم حتما از آن دیدن کنید.

راستش را بخواهید، Nioh از نظر داستانی حرف های زیادی برای گفتن دارد و به خصوص اگر اهل فرهنگ ژاپنی باشید از آن لذت زیادی خواهید برد. اما جالب تر از داستان بازی، تجربه چالش برانگیز و در عین حال بسیار روان گیم پلی آن است. درست است که بازی الهام گرفته شده از سری Souls است و درجه سختی نسبتا بالایی دارد اما در عین حال این حس را القا می کند که قرار است مانند یک سامورایی بجنگید و به همین دلیل شاهد نبردهای سریع و نفس گیر با انسان هستیم. یا دشمنان ماوراء طبیعی انواع سلاح ها در بازی موجود است که مبارزه با هر کدام حس خاص خود را دارد و سیستم لوت بازی ارزش های آن را افزایش می دهد. Nioh مکانیک های کوچک و دقیقی در گیم پلی خود دارد که نیاز به دقت و زمان برای تسلط بر آن ها دارد، اما اگر بتوانید بر آن ها مسلط شوید، شانس موفقیت خود را بسیار افزایش می دهید و این بازی مبتنی بر مهارت همان چیزی است که هست. یک تجربه لذت بخش و اعتیاد آور

بخوانید  عکس سری پنگوئن پیشرفت اسوالد کیبل پات را به دنیای تبهکاران نشان می دهد
در Exanima، بازیکنان باید در محیط های تاریک فانتزی پیشرفت کنند و دشمنان را از بین ببرند. با این حال، این کار به این سادگی نیست و اگر تنها با ضربات عجولانه و سریع سعی در شکست دشمنان داشته باشید، تلاش شما تنها با شکست مواجه خواهد شد. سیستم مبارزات بازی دارای فضای بسیار واقع گرایانه ای است و بسته به سلاحی که در دست دارید باید زمان بندی دقیقی برای ضربه زدن به دشمن داشته باشید و حتی مواردی مانند فاصله دشمن را نیز در این کار لحاظ کنید. بازی به جزییات ریز نبردها توجه زیادی می کند و به همین دلیل در ابتدا مدتی طول می کشد تا با مکانیک آشنا شوید و به مرور زمان با کسب مهارت ها تبدیل به یک فرد ماهر و اولین خواهید شد. – نرخ جنگنده این چیزی است که تجربه Exanima را بسیار لذت بخش می کند.

مبارزه با کمان در Nioh

دومین بازی این هفته اثری به نام Exanima از استودیوی Bare Mettle Entertainment است که واقعاً اثری ناشناخته به حساب می آید و رسانه ها در مورد آن بسیار کم پرداخته اند. با این حال، بازی که در حال حاضر در دسترسی اولیه است، با استقبال بسیار خوبی در استیم مواجه شده است و به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را ارائه کنم.

گیم پلی Exanima و مبارزه با دشمن

در این قسمت از مقالات آخر هفته چه بازی کنیم، دو تجربه چالش برانگیز داریم که می تواند مهارت و صبر مخاطب را به طور جدی محک بزند. با یک گیمر همراه باشید.

پس از رسیدن به چنین نقطه ای، بازی به طور کامل دوباره راه اندازی شد و فقط چند آیتم باقی ماند. این بار توسعه در اختیار استودیو Omega Force قرار گرفت و ظاهری شبیه به سری Dynasty Warriors به ​​خود گرفت که البته به رضایت شیبوساوا هم نرسید! Team Ninja برای اولین بار در سال 2010 وارد فرآیند ساخت بازی شد و قرار بود بر روی برخی از مکانیک های بازی خود تمرکز کند اما از سال 2012 توسعه بازی کاملاً به آنها واگذار شد و Shibusawa از آنها درخواست توسعه کامل Nioh را کرد. چون قول این کار را داده و مردم منتظر آن هستند. از طرف دیگر، تیم نینجا سابقه بازی Ninja Gaiden را داشت و طبیعی بود که از آن الهام بگیرد، اما نکته جالب محبوبیت سری Dark Souls در بین بازی‌سازان بود و آن‌ها تصمیم گرفتند که نبردها را از این بازی سخت کنند. سریال Souls به روش خودش.

بخوانید  نسخه مستقل بازی Marvel's Spider-Man Remastered برای پلی استیشن 5 عرضه می شود

به هر حال سرنوشت عجیب ساخت بازی Nioh سرانجام با خوشحالی توسط استودیو Team Ninja به پایان رسید و بازی در سال 2017 منتشر شد. داستان دارای فضایی تخیلی در ژاپن دهه 1600 است. زمانی که قبایل مختلف این سرزمین با هم درگیر شدند و در این بین یوکای (ارواح و هیولاهای فولکلور ژاپنی) نیز ظاهر شدند و این سرزمین را به ویرانی بر پا کردند. ویلیام آدامز یک مبارز غربی است که در این شرایط وارد ژاپن می شود و باید وارد ماجراجویی عجیبی شود و نبردهای سختی را با دشمنان مختلف پشت سر بگذارد.

به طور کلی Nioh از آن دسته بازی هایی است که نمی توان آن را تقلیدی از سری Souls دانست. اگرچه این بازی با الهام از این مجموعه، ماهیت و هویت منحصر به فرد خود را کاملاً حفظ کرده است و شغلی است که اگر به مشاغل چالش برانگیز علاقه مند هستید، قطعا تجربه لذت بخشی برای شما خواهد بود و اگر از آن لذت ببرید، می توانید نیز نسخه دوم را پخش کنید

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

این روزها دموهای زیادی از بازی Wo Long: Fallen Dynasty در حال انتشار هستند که این اثر توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. به همین دلیل بد نیست سری به بازی دیگری از استودیوی Team Ninja بزنید و چه بهتر از Nioh محصول 2017 که یک بازی چالش برانگیز اما بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است.

بخوانید  تریلر جدید فیلم فلش با محوریت بتمن

شخصیت های مختلف بازی Nioh

بازی Nioh

استودیوی Team Ninja دارای سابقه درخشانی در بازی‌هایی مانند سری Ninja Gaiden است، اما Nioh قبل از اینکه به آن‌ها واگذار شود، روند توسعه طولانی و عجیبی را پشت سر گذاشت. به عبارت دقیق تر، همه چیز به حدود سال 2004 برمی گردد. زمانی که کو شیبوساوا در اوایل ایده یک بازی بر اساس اونی را مطرح کرد. اونی در واقع فیلمنامه ای نیمه تمام از کارگردان معروف ژاپنی آکیرا کوروساوا است. ساخت این بازی در سال 2004 توسط Koi آغاز شد که در آن زمان هنوز با Tecmo ادغام نشده بود و قرار بود یک بازی نقش آفرینی به سبک و سیاق آثار معروف ژاپنی این سبک باشد. با این حال، پس از چهار سال، Shibusawa از وضعیت بازی ناراضی بود و احساس کرد که تجربه توسعه جذابیتی ندارد.

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته دو بازی را در بخش دیگری از مقالات آخر هفته نمایش خواهیم داد. بازی هایی با درجه سختی و چالش بالا همیشه طرفداران زیادی داشته اند و یکی از بارزترین نمونه های آن، ساخته های استودیوی FromSoftware است. به همین دلیل دو بازی نسبتا سخت را برای این هفته در نظر گرفته ایم. پس لطفا با معرفی بازی ها همراه باشید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر