پردازنده Intel Core Ultra 5 240F فاش شد

پردازنده های دسکتاپ Core Ultra 200 مبتنی بر معماری Arrow Lake-S اینتل در دو فرمت 8+16 و 8+6 عرضه خواهند شد.

به نظر می رسد شایعات و اطلاعات لو رفته در مورد پردازنده های نسل پانزدهم Arrow Lake-S اینتل بیشتر و بیشتر می شود. در آخرین گزارش منتشر شده، Xinoassassin1، از منابع افشای اطلاعات غیررسمی اینتل، پیکربندی فرمت اصلی تراشه این سری را فاش کرد. همچنین اطلاعاتی در مورد اولین پردازنده دسکتاپ از خانواده Core Ultra 200 از طریق این منبع نیز به اشتراک گذاشته شد.

زنواسسین 1 ادعا کرد که جادوگر است Core Ultra 200 از سری Arrow Lake-S این در دو نوع عرضه خواهد شد، یکی در فرمت مرکزی 16+8 و دیگری در قالب مرکزی 6+8. Lion Cove و Crestmont گنجانده شده است. به این ترتیب اینتل مدل های متنوع تری را آماده خواهد کرد. تاکنون مدل‌های 24 و 20 هسته‌ای این CPU فاش شده است و همچنین می‌دانیم که پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S تا 3 مگابایت حافظه نهان L2 در هر هسته عملکرد P دارند که نشان‌دهنده افزایش 50 درصدی نسبت به آن است. هسته های Raptor Cove.

اطلاعات جدید در مورد پردازنده Intel Core Ultra 5 240F

همچنین به نظر می رسد گزارش هایی از نسخه ای از پردازنده Core Ultra 5 به نام 240F وجود دارد که ظاهراً یک محصول پایین تر است. بر اساس نام این CPU می توان گفت که Intel Core Ultra 240F نسخه جدید پردازنده Core i5-14400F خواهد بود که پسوند F نشان دهنده غیرفعال بودن iGPU است. پردازنده های دسکتاپ Core Ultra 200 معماری گرافیک یکپارچه کیمیاگر دارای Xe-LPG است که می توان انتظار داشت که در مدل های غیر F بر اساس نامگذاری جدید اینتل، پردازنده پرچمدار این خانواده Core Ultra 9 290K یا چیزی شبیه به آن باشد.

بخوانید  عقب افتادن تاریخ اکران فیلم A Quiet Place جدید

پیکربندی دو هسته ای Intel Core Ultra 5 240F

تعداد دقیق هسته های پردازنده Intel Core Ultra 5 240F در این اطلاعات مشخص نشده است، اما اولین بار نیست که از دو فرمت مختلف در این کلاس از پردازنده های اینتل استفاده می شود. تراشه فعلی Core i5-14400F نیز در فرمت های H0 و C0 موجود است ارائه شده است.

در مورد تکنولوژی ساخت یا گره پردازشی این تراشه ها باید گفت که پردازنده های Arrow Lake-S 8+6 از فناوری Intel 20A ساخته شده اند. ما از این تراشه ها با یک شناسه منحصر به فرد استفاده خواهیم کرد C0662H شناخته شده است اما در مورد نسخه اصلی آنها 8 + 16 است هنوز تأیید استفاده از فرآیند گره 20A اینتل ممکن نیست. در واقع ممکن است اینتل در این نسخه از فناوری 3 نانومتری TSMC استفاده کرده باشد. در مورد iGPU نیز انتظار می رود این تراشه ها از فناوری TSMC استفاده کنند.

پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S در بقیه سال 2024 و پس از ارائه رسمی در Computex 2024 در بازار عرضه خواهد شد. این تراشه ها مخصوص سوکت هستند LGA 1851 در دسترس خواهد بود و از چندین فناوری نسل جدید بهره خواهد برد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر