نمایش عملکرد پردازنده Core i9-13900KS با فرکانس 6 گیگاهرتز

CPU جدید اینتل با دو هسته فعال به فرکانس 5.985 می رسد، اما فرکانس کاری آن همیشه در این سطح باقی نمی ماند. در واقع این فاکتور به عوامل زیادی مانند توان موجود یا دمای کارکرد آن بستگی دارد. علاوه بر این، خود نرم افزار نیز در ثبات عملکرد خود کارآمد است.

پردازنده Core i9-13900KS سریعترین تراشه نسل بعدی اینتل در سری Raptor Lake-S است. به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. جیسون زی، رئیس بازاریابی فنی بازی در اینتل، یک نسخه نمایشی زنده از آزمایش پرچمدار اینتل ارائه کرده است که فرکانس عملکرد را نشان می دهد. نشان دهنده پردازنده است. البته او در اینجا مستقیماً نام این تراشه را ذکر نمی کند، اما مشخص است که این CPU در واقع Core i9-13900KS است.

Intel Core i9-13900KS

مادربرد مورد استفاده در این تست یکی از مدل های ASUS Z790 موجود در بازار است. این رایانه شخصی از سیستم خنک کننده مایع Corsair AIO استفاده می کند سرد می شود؛ علاوه بر ابزار اینتل XTU (Extreme Tuning Utility) و HWiNFO برای تست عملکرد CPU در بنچمارک 7zip استفاده شده است که صفحات آن در تصاویر قابل مشاهده است.

در یک نمایش زنده، اینتل نشان می دهد که پردازنده پرچمدار جدید این شرکت، Core i9-13900KS، به طور پیش فرض با فرکانس 6 گیگاهرتز کار می کند.

اطلاعات فاش شده قبلی نشان می دهد که پردازنده i9-13900KS احتمالا تا 12 ژانویه (21 دسامبر) عرضه می شود. این خبر با قرارگیری زودهنگام این پردازنده در فروشگاه های منتخب مطابقت دارد. البته این موضوع هنوز تایید نشده است و جزئیات دیگری مانند قیمت آن هنوز مشخص نیست.

بخوانید  کارت گرافیک RTX 4080 SUPER تفاوت های جالبی با RTX 4080 دارد.