کاهش مشخصات شایعه شده‌ی کارت گرافیک RTX 4080 در اطلاعات جدید

Kopite، افشاگر اطلاعات سخت‌افزاری در جدیدترین گزارش خود از کاهش تعداد هسته‌های احتمالی کارت گرافیک GeForce RTX 4080 در مشخصات جدید خبر داد.

این منبع تاکنون داده‌های جدیدی از بنچمارک 3DMark TimeSpy Extreme را برای این کارت منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که با تعداد هسته‌های کمتر باید سرعت کلاک GPU کمی بالاتر رفته باشد.

بعد از تغییر مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 4090 و RTX 4070 در اطلاعات جدید فاش‌شده، حالا به نظر می‌رسد که RTX 4080 نیز با تغییری در مشخصات قبلی مواجه شد و ظاهرا باید انتظار تعداد هسته‌های پایین‌تری را از کارت گرافیک رده‌بالا انویدیا داشته باشیم. لازم به ذکر است که مشخصات فنی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 پیش از این هم دچار تغییر شد و آخرین مورد آن برای کارت گرافیک RTX 4080 نیز به ماه ژوئن برمی‌گردد.

کارت گرافیک RTX 4080 به‌صورت پیش فرض ۴۲۰ وات انرژی مصرف می‌کند و باید با ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6X با رابط گذرگاه ۲۵۶ بیت معرفی شود. با درنظرگرفتن مشخصات جدید، تمامی مدل‌های رده‌بالای سری RTX 40 که تاکنون معرفی شدند باید از ماژول‌های ۲۱ گیگابیتی استفاده کنند.

انتظار می‌رود RTX 4080 همزمان با RTX 4090 در ماه اکتبر معرفی شود. در پایان نظرات خود را در این‌باره با یک گیمر و سایر کاربرها در میان بگذارید.



منبع

البته در این مورد تغییر بزرگی را مشاهده نمی‌کنیم و تنها تفاوت آن به تعداد هسته‌های CUDA مربوط است. در حال حاضر انتظار می‌رود که RTX 4080 با ۹۷۲۸ هسته CUDA عرضه شود. این یعنی تعداد مولتی‌پروسسورهای جریانی پردازنده‌های گرافیکی آن از ۸۰ به ۷۶ عدد کاهش یافته و TDP و حافظه‌ی آن بدون تغییر مانده است.

بخوانید  مدیر ارشد نوآوری Halo Infinite مایکروسافت را ترک می کند
تحریریه مجله بازی یک گیمر