منتظر تجربه GTA 6 با 60 فریم در PS5 Pro نباشید

تحلیلگر رسانه Digital Foundry ادعا کرده است که کنسول پلی استیشن 5 پرو نمی تواند GTA 6 را با سرعت 60 فریم بر ثانیه کنترل کند.

آبیاریچارت لیدبیتر از رسانه Digital Foundry، پس از بررسی دقیق مشخصات پلی استیشن 5 پرو، ادعا شد که Grand Theft Auto 6 احتمالاً با سرعت 30 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول اجرا می شود. اگرچه طرفداران انتظار داشتند که GTA 6 را با نرخ 60 فریم بر ثانیه روی کنسول PS5 Pro تجربه کنند، اما واضح است که این امکان پذیر نخواهد بود.

پلی استیشن 5 پرو احتمالا دارای پردازنده گرافیکی 33.5 ترافلاپس، پهنای باند حافظه 576 گیگابایت بر ثانیه، پردازنده مشابه PS5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از 3.5 گیگاهرتز به 3.85 گیگاهرتز و پشتیبانی از فناوری PSSR خواهد بود. بدیهی است که پردازنده این کنسول میان نسلی مزیت قابل توجهی نسبت به مدل اصلی ندارد و تنها 10 درصد بهبود عملکرد را ارائه می دهد. ریچارد لیدبیتر می گوید که بعید است GTA 6 با سرعت 60 فریم بر ثانیه روی این کنسول اجرا شود.

در قسمت اخیر پادکست Digital Foundry Direct، این تحلیلگر اشاره کرد که اگر Grand Theft Auto 6 با سرعت 30 فریم در ثانیه روی پلی استیشن 5 اجرا شود، پلی استیشن 5 پرو به شما این امکان را می دهد که بازی را با همان نرخ فریم تجربه کنید. با این حال، ریچارد لیدبیتر اشاره کرد که کنسول PS5 قادر به مدیریت GTA 6 با سرعت 60 فریم بر ثانیه نخواهد بود، اما اگر این اتفاق بعید رخ دهد، می‌توان انتظار داشت که کنسول PS5 Pro بازی را با همان سرعت اجرا کند.

بخوانید  خالق X-Files ادعا می کند که رایان کوگلر در حال راه اندازی مجدد فرنچایز است

پلی استیشن 5 پرو احتمالا در پاییز یا تعطیلات سال 2024 عرضه خواهد شد. با این حال، نبود بازی های انحصاری در زمان عرضه می تواند منجر به تاخیر کنسول شود. Grand Theft Auto 6 در دسترس کاربران پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس قرار خواهد گرفت

تحریریه مجله بازی یک گیمر