قرارداد ده ساله مایکروسافت با پلی استیشن فقط شامل Call of Duty می شود


در قرارداد ده ساله سونی و مایکروسافت، تنها سری Call of Duty تضمین شده است که بر روی پلی استیشن عرضه شود.

دیروز بود که پس از ماه ها بحث و جدل، سرانجام مایکروسافت و سونی به توافقی دست یافتند که تضمین می کرد سری Call of Duty تا چند سال آینده بر روی پلی استیشن عرضه شود. زمانی که قرارداد پیشنهادی مایکروسافت با Activision Blizzard بسته شد، سری Call of Duty برای تا 10 سال آینده روی کنسول های پلی استیشن عرضه خواهد شد. با این حال، برخلاف سایر شرکت‌ها، این قرارداد شامل سایر کارهای Activision Blizzard نمی‌شود.

ردموندز قبلاً متعهد شده بود که تمام کارهای آتی اکتیویژن بلیزارد را بر روی خدمات چندین شرکت مانند انویدیا در دسترس قرار دهد، و ظاهراً قرارداد با نینتندو شامل کارهایی فراتر از خط وظیفه نیز می‌شود. اما این قرارداد با سونی فقط برای بازی های آینده این سری است.

کاری پرزرئیس ارتباطات جهانی ایکس باکس صحت این گفته را به The Verge تایید کرد. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که سریال هایی مانند Overwatch، Diablo، Tony Hawk’s Pro Skater و Crash Bandicoot در آینده روی پلی استیشن عرضه شوند.

تام وارن The Verge در توییتر ادعا می کند که شرایط اصلی که مایکروسافت سونی ارائه کرده است شامل تمام سری های فعلی Activision Blizzard می شود. البته مدت این قرارداد بسیار کوتاهتر و در پایان سال بود در سال 2027 به پایان می رسد.

اخیراً، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) نتوانست یک دستور تلفیقی موقت در مورد معامله اکتیویژن بلیزارد دریافت کند و درخواست تجدیدنظر آنها نیز رد شد. مایکروسافت در حال حاضر در حال مذاکره با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است. اما این سازمان زمان اعلام نظر نهایی خود در مورد توافق را به 7 سپتامبر (29 مرداد) موکول کرد.

بخوانید  کارگردانان Scream 6 بعد از مراجعه به فیلم فاش می‌کنند که آیا Stu Macher واقعاً زنده است
تحریریه مجله بازی یک گیمر