سونی سال هاست که روی پروژه کنترلر لئوناردو کار می کند

“ما در نهایت بر روی یک طراحی تقسیم‌بندی کنترل‌کننده قرار گرفتیم که به شست‌های چپ و راست اجازه می‌دهد تقریباً آزادانه و بدون نیاز به نگه داشتن دستگیره حرکت کنند. این کنترلر دارای دکمه‌های انعطاف‌پذیر و آنالوگ قابل تعویض است. از آنجایی که گیمرها می‌توانند دستگیره را بسته به نیاز خود شخصی‌سازی کنند، وجود ندارد شکل استانداردی برای آن تعریف شده است. “ما می خواهیم به بازیکنان اجازه دهیم تنظیمات خود را ایجاد کنند.”

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دکمه های قابل تنظیم روی کنترلر Project Leonardo PlayStation 5

سونی این کنترلر را نه تنها به عنوان یک گیم پد، بلکه به عنوان یک قطعه سخت افزاری کاملاً قابل تنظیم توصیف می کند. یکی از ویژگی های اصلی این کنترلر طراحی ماژولار آن است که به کاربر اجازه می دهد تا به دلخواه از آن استفاده کند. در همین رابطه، سو موریموتو، طراح پروژه لئوناردو گفت:

در سال‌های اخیر، سونی در ارائه گزینه‌های دسترسی در بازی‌های ویدیویی برای تجربه بهتر برای بازیکنانی با شرایط خاص پیشگام بوده است و تاکنون چندین جوایز را برای تلاش‌های خود در The Last of Us: Part 2، Horizon Forbidden West و God of دریافت کرده است. راگناروک جنگ. به نظر می رسد این تلاش به یک علامت تجاری برای استودیوی پلی استیشن تبدیل شده است و سازندگان با هر بازی انحصاری که منتشر می کنند، تلاش های جاه طلبانه تری را انجام می دهند. نتیجه گسترش گزینه‌های دسترسی، امکان تجربه بازی‌ها توسط بازیکنان بیشتر بوده است.

بخوانید  دانلود بازی Final Fantasy 7: Ever Crisis هفت میلیونی شد

با این حال به نظر می رسد سونی در ارائه سخت افزار مناسب برای گیمرهای با شرایط خاص عقب مانده است. در حالی که کنسول پلی‌استیشن 5 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های دسترسی مفید است، مانند توانایی زوم روی صفحه یا تغییر نقشه کلید، دستگیره DualSense خود می‌تواند مانعی برای گیمرهایی با شرایط فیزیکی خاص باشد. در واقع، حفظ این دسته می تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل است که سونی اخیرا اکسس کنترلر جدید خود را با نام Project Leonardo معرفی کرده است که به گفته جیم رایان، رئیس پلی استیشن، این دسته از مدت ها قبل در حال توسعه بوده است. رایان گفت: “پروژه لئوناردو محصولی است که ما سال ها در حال توسعه آن بوده ایم و هدف ما ایجاد چیزی واقعا منحصر به فرد برای پاسخگویی به نیازهای طیف گسترده ای از بازیکنان با نیازهای فیزیکی متفاوت است. این واقعاً یک ابزار برای سفارشی کردن بازی شما است. آن طور که می خواهی تجربه کن.”

سونی سال هاست که روی پروژه کنترلر لئوناردو کار می کند که برای گیمرهایی با شرایط خاص طراحی شده است.

سپس جیم رایان در مورد اهداف سونی برای توسعه این کنترلر گفت: “ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که بازیکنان در همه سطوح بتوانند در سرگرمی بازی ها شرکت کنند. استودیو پلی استیشن و تیم های توسعه محصول ما مشتاقانه منتظر آن هستند. ارائه تنظیمات دسترسی درون بازی و ویژگی‌های رابط کاربری پلتفرم، یا راه‌اندازی محصولات جدید مانند Project Leonardo. امیدواریم صنعت بازی فراگیرتر شود و ما خوشحالیم که نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم.

بخوانید  ویدیوی جدید Boy Kills World اتفاقات خشن و هیجان انگیز فیلم را نشان می دهد
تحریریه مجله بازی یک گیمر