ساخت سوزومه چهارمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

انیمه جدید سوزوم ماکوتو شینکای، او کارگردان انیمه Your Name و انیمیشن Weathering With You است که در ماه نوامبر در ژاپن منتشر شد. نانوکا هارا به عنوان سوزومه ایواتو، هوکوتو ماتسومورا، اری فوکاتسو، شوتا سامتانی، سیری ایتو، کانا هانازاوا، ماتسوموتو کوشیرو IX، ریونوسوکه کامیکی، ایمی، کوتونه هاناسه و ان یامانه از جمله صداپیشگان انیمه سوزومه هستند.

از زمان انتشار جهانی انیمه Suzume، این انیمه به فروش بسیار خوب خود ادامه داده و رکوردهای جدیدی به ثبت رسانده است.

انیمه سوزوم که در آمریکا 5 میلیون دلار فروخت و عملکرد ناامیدکننده ای نسبت به سایر بازارها داشت، توانست 36.2 میلیون دلار در باکس آفیس کره جنوبی بفروشد و با پشت سر گذاشتن انیمیشن The First Slam Dunk با فروش 35.7 میلیون دلاری، لقب پرفروش ترین فیلم ژاپنی در کره جنوبی. علاوه بر این، فروش انیمه سوزوم از مجموع فروش فیلم Avatar: The Way of Water با فروش 36.199 میلیون دلار در کره جنوبی پیشی گرفت.

انیمه Suzume تاکنون بیش از 256.18 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته است که 104.89 میلیون دلار از این فروش تنها به باکس آفیس چین تعلق دارد. علاوه بر این، انیمه سوزوم تا به امروز 107.44 میلیون دلار در ژاپن فروخته است و همچنان در حال فروش است. پیش بینی می شود در این هفته، فروش انیمه سوزوم در چین از فروش آن در ژاپن بیشتر شود، بنابراین چین به پرفروش ترین بازار این انیمه محبوب و تحسین شده تبدیل خواهد شد. با این حال، رقیب بعدی انیمه سوزوم، نام تو است، اثر دیگری از ماکوتو شینکای با فروش 382 میلیون دلاری.

بخوانید  18 دقیقه از گیم پلی One Piece Odyssey

انیمه Suzume داستان دختری 17 ساله به نام سوزومه را دنبال می کند که در یک شهر آرام در کیوشو زندگی می کند. روزی مسافر جوانی به او می گوید که به دنبال دری می گردد و این برای همیشه زندگی او را تغییر می دهد. مرد جوان را به سمت کوه ها دنبال می کند که در آن یک دروازه قدیمی وجود دارد که توسط ساختمان های مدرن احاطه شده است و این آغاز سفر مرموز سوزومه است.

سوزوم از پیدا کردن دری جادویی در انیمه سوزوم شگفت زده و می ترسد

از زمان اکران انیمه Suzume در نوامبر گذشته در ژاپن، این انیمه توانسته تا رتبه چهاردهم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ژاپن صعود کند. در حال حاضر در آخرین اخبار سینما و تلویزیونانیمه Suzume در باکس آفیس جهانی شروع خوبی داشت. در حالی که انیمیشن The Super Mario Bros. این فیلم همچنان به فروش قوی باکس آفیس خود ادامه می دهد، اکران جهانی انیمه Suzume در باکس آفیس با پیشی گرفتن از انیمیشن One Piece Film Red آغاز شد و چهارمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما شد.