با انتشار Resident Evil 4 در سال 2005، سری Resident استودیو Capcom وارد دوره جدیدی شد. در این نسخه از بازی که دیگر یک بازی ترسناک-بقا به حساب نمی آمد، بلکه یک بازی اکشن تمام عیار بود، برخلاف نسخه های کلاسیک، خبری از دوربین ثابت نبود و اعضای استودیو بازی بیش از حد را انتخاب کرده بودند. زاویه دوربین شانه برای بازی آنها سیستم هدف گیری به استاندارد جدیدی در بازی های ویدیویی تبدیل شده است. جدا از زاویه دوربین، Resident Evil 4 یک بازی تیراندازی سوم شخص مهیج و جذاب نیز به حساب می آمد که با گیم پلی روان و جذاب خود ارزش تکرار بالایی داشت. این عناصر باعث شده است که نسخه چهارم بازی نه تنها یکی از موفق ترین بازی های Resident، بلکه یکی از ماندگارترین بازی های تاریخ باشد.
در این قسمت از برنامه ریلود به سراغ بازی Resident Evil 4 می رویم و با داستان ساخت این نسخه موفق و پرطرفدار از سری بازی های رزیدنت، مروری بر تفاوت های نسخه اصلی و اصلی خواهیم داشت. نسخه جدید منتشر شده