محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در سینما را بشناسید | از شرک تا وودی

سینما بیش از یک قرن است که به عضوی جدانشدنی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده و تماشای فیلم‌های سینمایی در ژانرهای مختلف همیشه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های آدم‌ها برای گذران وقت بوده است. انیمیشن در اواسط قرن گذشته به سینما آمد و خیلی سریع با استقبال زیادی از سوی اهالی سینما تبدیل شد. شخصیت‌های ریز و درشت یکی پس از دیگری روی پرده نقره‌ای به‌تصویر کشیده می‌شدند و مخاطب‌ها از هر سن و هر قشری عاشق این شخصیت‌ها می‌شدند.

از دست ندهید

    • تاثیرگذارترین شخصیت های انیمیشنی تلویزیون در فرهنگ عامه

شخصیت‌های انیمیشنی خیلی راحت در ذهن ما مخاطبان سینما باقی می‌مانند؛ چراکه با شخصیت‌های عادی سینما تفاوت زیادی دارند و المان‌های خاص آن‌ها خیلی بهتر و راحت‌تر در ذهن‌ها باقی می‌مانند. دراین‌میان شخصیت‌های محبوب زیادی در انیمیشن‌ها بودند که در ژانر انیمیشن‌های سینمایی جریان‌ساز بودند و توانستند تاثیرات بسیاری از خودشان بر پیکره سینما و انیمیشن‌های سینمایی برجای بگذارند؛ شخصیت‌هایی مانند میکی ماوس در سال‌های دور یا شخصیت‌هایی مانند وودی و وال‌-ای در یکی دو دهه گذشته. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا علاوه‌بر معرفی محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی تاریخِ سینما آن‌ها را رتبه‌بندی کنیم تا ببینیم کدام شخصیت‌ها علاوه‌بر محبوب بودن توانسته به شخصیتی تأثیرگذار در این مدیوم تبدیل شود. پس این شما و این ۳۵ شخصیت محبوب و تأثیرگذار تاریخ سینمای انیمیشن‌ها.

«توجه: شخصیت‌های حاضر در این مقاله براساس نظر تیم تحریریه یک گیمر انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


محبوب‌ترین شخصیت های انیمیشنی سینما

کاور سینمایی از شخصیت دامبو

۳۵. دامبو

Dumbo

  • انیمیشن دامبو (Dumbo)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۴۱ میلادی

مقاله را با دامبو شروع می‌کنیم. شخصیت دامبو یک فیل دوست‌داشتنی و مظلوم بود که در سیرک به‌خاطر بزرگ بودن گوش‌هایش مورد تمسخر قرار گرفت و روزهای سختی را سپری می‌کرد تا اینکه به کمک بهترین دوستش متوجه شد که می‌تواند به کمک این گوش‌های بزرگ پرواز کند تا نه‌تنها این گوش‌های بزرگ مسخره نباشند که به یک اتفاق بسیار مهم و بزرگ برای او تبدیل شوند و برخلاف سایرین که او را مسخره می‌کردند بتواند هروقت که دلش می‌خواهد پرواز کند. شخصیت دامبو برای نخستین بار در سال ۱۹۴۱ روی پرده سینماها رفت و آخرین فیلم لایواکشن درباره این شخصیت در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی تیم بورتون و نقش‌افرینی کالین فارل و مایکل کیتون اکران شد.


السا و آنا و اولاف در کارتون یخ بسته

۳۴. السا

Elsa

  • انیمیشن یخ‌زده (Frozen)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۱۳ میلادی

السا یا همان پرنسس السا پس از اکران انیمیشن Frozen در سال ۲۰۱۳ به محبوبیتی بسیار زیاد در سراسر جهان دست پیدا کرد و بسیاری از دخترهای کودک و نوجوان سعی می‌کردند مانند او لباس بپوشند. او را با نام ملکه السا نیز می‌شناسند؛‌ شخصیتی که به‌عنوان محافظ جنگل افسون شده در این داستان حضور دارد و همچنین به‌دلیل قدرت ابرانسانی خودش می‌تواند برف و یخ تولید کند. السا به‌همراه خواهر کوچک خودش یعنی آنا زمانی‌که درحال برف‌بازی بودند مشکلی برایشان پیش می‌آید و با بیهوش شدن آنا، السا باید او را برای مداوا به سرزمینی ببرد که ترول‌های سنگی با قدرت‌های خاص خود در آن مکان زندگی می‌کنند. با محبوبیت زیاد شخصیت السا قسمت دوم انیمیشن یخ‌زده در سال ۲۰۱۹ اکران شد که وظیفه صداگذاری این شخصیت بار دیگر برعهده ایدینا منزل قرار گرفت.


استاد شیفو در انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار

۳۳. استاد شیفو

  • انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار (Kung fu Panda)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۸ میلادی

استاد شیفو یکی از معدود شخصیت‌های این فهرست به‌شمار می‌رود که حتی از شخصیت اصلی انیمیشن‌هایی که در آن حضور داشته هم محبوب‌تر است. استاد شیفو که استادِ پاندای کنگ‌فوکار تلقی می‌شود در مجموعه انیمیشن‌های Kung fu Panda حضور داشت. او که استاد بزرگ قلعه یشم حساب می‌شود استاد شخصیت پو و پنج آتشین است و به آن‌ها کنگ‌فو آموزش می‌دهد. استاد شیفو دومین شخصیت اصلی این مجموعه قلمداد می‌شد و شخصیتی آرام و نیکو داشت. شخصیت تای‌لانگ،‌ پسر خوانده و یکی از دانش‌آموزان استاد شیفو که برعلیه او می‌شود قصد نابود کردن استاد را داشت ولی استاد شیفو با فرستادن پو او را شکست می‌دهد. تابه‌امروز چهار فیلم سینمایی و سه سریال تلویزیونی درباره پاندای کنگ‌فوکار ساخته شده است.


شخصیت فروزون در انیمیشن شگفت انگیزان

۳۲. فروزون

Frozone

  • انیمیشن شگفت‌انگیزان (The Incredibles)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۴ میلادی

– خانم ای لباسِ مخصوصِ مو کو؟

همین یک جمله کافی است تا فروزون برای همیشه در قلب ما ایرانی‌ها باقی بماند. البته باور کنید این شخصیت نه‌تنها در کشور خودمان که در تمام جهان طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها او را بهترین شخصیت مجموعه شگفت‌انگیزان می‌دانند. صدای استاد ساموئل ال جکسون همانقدر که دوبله آبادانی فروزون برای ما محبوب است، برای تمام جهان محبوب است و خیلی‌ها صداگذاری فروزون را یکی از خاطره‌انگیزترین صداگذاری‌های انیمیشن‌های سینمایی تلقی می‌کنند. فروزون همان‌طور که از اسمش مشخص است می‌تواند یخ تولید کند و همه جا را با یخ بپوشاند. البته که او یکی از شخصیت‌های اصلی شگفت‌انگیزان به‌شمار نمی‌رود ولی لحظاتی که جلوی دوربین حضور دارد از بامزه‌ترین و بهترین لحظات مجموعه تلقی می‌شوند.


والپیپر شخصیت دافی داک

۳۱. دافی داک

Daffy Duck

  • کارتون لونی تونز (Looney Tunes)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۳۷ میلادی

شخصیت دافی داک یک مرغابی سیاه رنگ انسان‌نما به‌شمار می‌رود که به‌عنوان بهترین دوست شخصیت باگز بانی در انیمیشن‌های لونی تونز حضور پررنگی داشته است. او پس از شخصیت باگز بانی بیشترین حضور را در انیمیشن‌های لونی تونز داشت و خیلی‌ها او را به‌عنوان محبوب‌ترین شخصیت‌های این سری انیمیشن‌ها می‌دانند. دافی داک به انتخاب TV Guide در فهرست ۵۰ شخصیت برتر تاریخ انیمیشن‌ها توانسته رتبه چهاردهم را به خودش اختصاص دهد که همین موضوع به‌خوبی محبوبیت بسیار زیاد او را نشان می‌دهد. این شخصیت برای نخستین بار در سال ۱۹۳۷ میلادی به‌تصویر درآمد و همچنان پس از گذشت تقریبا ۹ دهه همچنان حضور پررنگی در سینما و تلویزیون دارد.


شخصیت مالیفیسنت

۳۰. مالیفیسنت

Maleficent

  • انیمیشن زیبای خفته (Sleeping Beauty)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۵۹ میلادی

ایگناتیا وایلداسمیت ملقب به مالیفیسنت یکی از معدود شخصیت‌های شروری است که در این مقاله حضور دارد و البته یکی از معدود شخصیت‌های شرور انیمیشن به‌شمار می‌رود که از خیلی از شخصیت‌های مثبت محبوبیت بیشتری دارد. مالیفیسنت به‌خاطر اینکه در جشن نام‌گذاری پرنسس دعوت نشده بود بسیار عصبانی شد و جادوی تاریکی را روی پرنسس نوزاد قرار داد تا در تولد ۱۶ سالگی‌اش به خواب عمیقی فرو برود و تنها با بوسه عشق واقعی بیدار شود. این شخصیت محبوب علاوه‌بر دنیای انیمیشن در مدیوم سینما هم حضور پررنگی داشت و توسط بازیگران محبوبی مانند آنجلینا جولی و کریستن چنووس به‌تصویر کشیده شده است.


گربه چکمه پوش با شمشیر حمله می‌کند انیمیشن گربه چکمه پوش

۲۹. گربه چکمه‌پوش

Puss in Boots

  • انیمیشن شرک (Shrek)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۴ میلادی

گربه چکمه‌پوش را احتمالا اکثر طرفدارانش از مجموعه شرک می‌شناسند که خب امری طبیعی به‌شمار می‌رود. بااین‌حال تاریخچه این شخصیت به دهه‌ها قبل برمی‌گردد ولی در آن زمان در هیچ انیمیشنی حضور نداشته است. این شخصیت یک کاراکتر در یکی از افسانه‌های قدیمی ایتالیا است. یک گربه انسان‌نما از قشر متوسط و پایین جامعه که با نیرنگ و حیله توانست راهش را به قشر اعیان جامعه باز کند و پس از ازدواج با یک شاهزاده به قدرت و ثروت بسیار زیادی برسد. داستانی که کمابیش با شخصیت گربه چکمه‌پوش در مجموعه شرک هم‌خوانی دارد و پس از مجموعه شرک شاهد ساخت مجموعه‌ای حول محور خود این شخصیت بودیم که قسمت آخرش در سال ۲۰۲۲ روی پرده‌های سینما رفت.


مایلز مورالز - مارول کامیکس

۲۸. مایلز مورالز

Miles Morales

  • انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۱۸ میلادی

مایلز مورالز شاید یکی از جدیدترین شخصیت‌های حاضر در این مقاله به‌شمار رود ولی قطعا و بدون شک یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان آن‌ها است. شخصیتی که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در مدیوم انیمیشن‌های سینمایی به‌تصویر درآمد ولی قبل از آن در سال ۲۰۱۲ برای اولین‌بار طرفداران کمیک‌های مرد عنکبوتی او را در این کتاب‌های مصور دیدند و از همان موقع برای ساخت یک انیمیشن با محوریت این شخصیت لحظه‌شماری می‌کردند. محبوبیت شخصیت مایلز مورالز به‌قدری زیاد است که در بازی‌های جدید مرد عنکبوتی که برای پلتفرم پلی استیشن ساخته می‌شوند قرار است به‌طور کامل جای پیتر پارکر دوست‌داشتنی را بگیرد و به شخصیت اصلی جهان ویدیوگیم مرد عنکبوتی تبدیل شود.


مایک و سالیوان در کارخانه هیولاها

۲۷. مایک وازوفسکی

Mike Wasowski

  • انیمیشن کارخانه هیولا ها (Monsters,Inc)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۱ میلادی

کارخانه هیولاها یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال یکی از محبوب‌ترین و بهترین انیمیشن‌های استودیوی پیکسار به‌شمار می‌رود. شخصیت مایک وازوفسکی به‌همراه سالیوان و سایر هیولاهای این کارخانه سعی می‌کنند با ترساندن بچه‌ها انرژی موردنیاز شرکت را تأمین کنند ولی رفته‌رفته سالیوان و مایک متوجه می‌شوند که بچه‌ها برای هیولاها خطری ندارند و می‌توانند با خنداندن آن‌ها انرژی بیشتری تولید کنند. پس از محبوبیت دیوانه‌وار این انیمیشن در جهان در سال ۲۰۰۱ استودیوی پیکسار قسمت دوم آن را تحت عنوان Monsters University تولید و اکران کرد و همچنین در سال ۲۰۲۱ یک مجموعه تلویزیونی با عنوان Monsters at Work به‌عنوان دنبال قسمت نخست این انیمیشن باحضور شخصیت‌های محبوب این داستان روی آنتن رفت.

بخوانید  داستان بازی Final Fantasy 7

گرومیت و والاس

۲۶. گرومیت

Gromit

  • انیمیشن والاس و گرومیت (Wallace and Gromit)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۸۹ میلادی

گرومیت نیز مانند تعداد محدودی از شخصیت‌های این مقاله در دسته‌ای قرار می‌گیرند که محبوبیت بسیار زیاد آن‌ها از شخصیت اصلی داستان نیز بیشتر شده و به‌همین‌دلیل جلوتر از شخصیت اصلی به‌عنوان محبوب‌ترین شخصیت داستان تلقی می‌شوند. داستان‌های والاس و گرومیت خیلی سریع محبوب شدند. والاس یک مخترع به‌شمار می‌رود که البته بسیاری از اختراع‌های او آن‌طور که انتظار دارد پیش نمی‌روند و از آن طرف شخصیت گرومیت، سگ دست‌آموز والاس که بهترین دوست وی نیز به‌شمار می‌رود شخصیتی بسیار باهوش و تحصیل‌کرده تلقی می‌شود. از نخستین حضور این شخصیت‌ها در تلویزیون در سال ۱۹۸۹ تابه‌امروز چهار مجموعه سریالی اصلی از آن‌ها روی آنتن رفته است که اگر از علاقه‌مندان والاس و گرومیت باشید، تک‌تک قسمت‌های این مجموعه‌ها برای شما بسیار لذت‌بخش هستند و احتمالا هرکدام از آن‌ها را چندین بار تماشا کرده‌اید.


موگلی، بالو و باگیرا در انیمیشن کتاب جنگل ساخته دیزنی

۲۵. بالو

Baloo

  • انیمیشن کتاب جنگل (The Jungle Book)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۶۷ میلادی

بالو مانند گربه چکمه‌پوش یکی از آن شخصیت‌هایی است که مبدا تاریخی او به قبل از سال ۱۹۰۰ برمی‌گردد و برای اولین‌بار در رمانی با نام کتاب جنگل در سال ۱۸۹۴ به مخاطبانش معرفی شد و پس از آن در قسمت‌های بعدی رمان هم حضور داشت. بالو برای نخستین بار در سال ۱۹۶۷ در انیمیشنی با اقتباس از همان رمان روی پرده سینماها رفت و در دوره مدرن سینما هم به کارگردانی جان فاورو در نسخه بازسازی شده کتاب جنگل در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. شخصیت بالو و این داستان به‌قدری در فرهنگ عامه محبوب هستند که چند سریال تلویزیونی و چند بازی ویدیویی هم از روی آن ساخته شدند. داستان موگلی و بالو نه‌تنها دهه‌ها که در دو قرن گذشته عاشقان زیادی را از سراسر جهان به سمت خودش کشیده است و همچنان در این مسیر راهش را ادامه می‌دهد.


شحصیت اسکار در انیمیشن شیر شاه

۲۴. اِسکار

Scar

  • انیمیشن شیرشاه (The Lion King)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۹۴ میلادی

اسکار یکی دیگر از آن شخصیت‌های شروری است که می‌توان گفت نسبت‌به شخصیت‌های اصلی فیلم محبوبیت بیشتری دارد. مجموعه شیر شاه را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های تاریخ انیمیشن بدانیم و باور کنید اگر شخصیتی مانند اسکار در آن وجود نداشت، جایگاه شیر شاه به جایی که امروزه در آن قرار دارد، نمی‌رسید. اسکار برادر کوچک‌تر موفاسا و عموی سیمبا به‌شمار می‌رود و حاضر است برای کنترل قلمرویی که در آن زندگی می‌کند، دست به هرکاری بزند؛ چراکه برادر بزرگ‌ترش موفاسا و پسرش سیمبا به‌ترتیب وارثان تاج‌وتخت خواهند بود. طراحی منحصربه‌فرد اسکار نسبت‌به سایر شیرهای مجموعه The Lion King باعث شده تا شرور بودن او به‌خوبی به مخاطب منتقل شود و مخاطب بتواند خیلی راحت او را درمیان سایر شخصیت‌ها تمیز دهد.


شخصیت آقای فاکس در انیمیشن انیمیشن آقای فاکس شگفت‌انگیز

۲۳. آقای فاکس

Mr. Fox

  • انیمیشن آقای فاکس شگفت‌انگیز (Fantastic Mr. Fox)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۹ میلادی

آقای فاکس نه‌تنها یک انیمیشن بسیار جذاب و سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود که اگر فهرست صداپیشه‌های آن را ببینیم گویا با یک بلاک‌باستر بسیار گران‌قیمت طرف هستیم؛ حضور بازیگرانی مانند جرج کلونی، مریل استریپ و ویلم دفو درکنار سِر مایکل گمبونِ عزیز باعث شده تا صداپیشگی این انیمیشن در بهترین شکل ممکن انجام شده باشد. آقای فاکس شگفت‌انگیز درباره روباهی جریان دارد که هرروز به مزرعه‌های پایین تپه دستبرد می‌زند و اهالی آن‌جا را حسابی کلافه کرده است. این روباه یا همان آقای فاکس درکنار همسایه‌های خود یعنی گورکن، خرگوش و موش زندگی می‌کند و زندگی روتین خود را پیش می‌برد تا جایی که اهالی مزرعه‌دار تصمیم می‌گیرند این روباه سارق را به دام بیاندازند. این انیمیشن با اقتباس از رمانی بسیار محبوب با همین نام محصول دهه ۷۰ میلادی ساخته و اکران شد و همچنین در مراسم اسکار در بخش بهترین انیمیشن سال یکی از مدعیان اصلی این جایزه تلقی می‌شد.


هیکاپ درحال نوازش صورت اژدهای سیاه رنگش خشم شب

۲۲. بی‌دندان

Toothless

  • انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (به انگلیسی: How To Train Your Dragon)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۱۰ میلادی

اگر یک اژدها دارید و روش صحیح تربیت او را بلد نیستید این انیمیشن بسیار دوست‌داشتنی بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. یکی از معدود‌ مجموعه‌های سینمایی تاریخ که تمام قسمت‌های آن رضایت بالای ۹۰ درصد منتقدین را کسب کرده، مجموعه انیمشن سینمایی How to Train Your Dragon است. بی‌دندان شخصیتی در این مجموعه است که در این جهان مردم به شکار اژدهایان می‌روند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند. دراین‌میان شخصیت اصلی یعنی هیکاپ که از نبرد با این موجودات منع شده است نه‌تنها به نبرد با آن‌ها نمی‌رود که در پی اتفاقاتی جالب با یکی از آن‌ها به اسم Toothless دوست می‌شود و می‌فهمد که اژدهایان آن‌قدرها هم موجودات ترسناکی نیستند و می‌توانند به دوستانی خوبی برای آدم‌ها تبدیل شوند.


کارتون سفید برفی و هفت کوتوله

۲۱. سفید برفی

Snow White

  • انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs)
  • نخستین حضور: سال ۱۸۱۲ میلادی

سفید برفی یکی دیگر از شخصیت‌هایی به‌شمار می‌رود که خیلی از ما با وی خاطرات ریز و درشت زیادی داریم. سفید برفی یک نامادری بدجنس دارد که از قضا ملکه آن سرزمین تلقی می‌شود و حسادت بسیار زیادی به سفید برفی می‌ورزد. ملکه به یکی از شکارچیان خود دستور می‌دهد سفید برفی را به قتل برساند ولی شکارچی این کار را انجام نمی‌دهد و سفید برفی را در جنگل رها می‌کند تا او به‌همراه هفت کوتوله که در معدن کار می‌کنند، زندگی کند. داستان سفید برفی برای نخستین بار در سال ۱۸۱۲ توسط برادران گریم در کتاب‌های داستان آن‌ها منتشر شد و خیلی سریع به محبوبیتی دیوانه‌وار رسید تا اینکه در سال ۱۹۳۷ توسط والت دیزنی در قالب یک فیلم سینمایی روی پرده سینماها رفت تا محبوبیت این شخصیت در جهان از قبل هم بیشتر شود.


جک اسکلینگتون در انیمیشن کابوس پیش از کریسمس

۲۰. جک اسکلینگتون

Jack Skellington

  • انیمیشن کابوس پیش از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)
  • نخستین حضور:‌ سال ۱۹۹۳ میلادی

جک اسکلینگتون یکی از شخصیت‌های پدیدآمده توسط تیم برتون است که می‌توانیم امضای تیم برتون را در جای‌جای او پیدا کنیم. جک در شهر هالووین زندگی می‌کند و رئیس کدوتنبل‌های مخصوص هالووین است. در این شهر همه وظیفه دارند که شوخی‌های بامزه و ترسناکی را برای هالووین آماده کنند ولی جک ناگهان احساس می‌کند که شهر آن‌ها به ورطه تکرار افتاده و تازگی همیشگی را ندارد. او به شهر کریسمس می‌رود و تصمیم می‌گیرد ایده‌های خودش را در این شهر پیاده کند که البته تصمیم کاملا اشتباهی از سوی او به‌شمار می‌رفت؛ چراکه این تصمیمش مشکلات زیادی را برایش به‌همراه داشت.

جک به‌خاطر ظاهر عجیبش، صداپیشگی بسیار عالی‌اش و طراحی خلاقانه داستان انیمیشن به یکی از محبوب‌ترین و البته تاثیرگذارترین شخصیت‌های جهان انیمیشن تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۳ انیمیشن کابوس پیش از کریسمس از سوی کتابخانه کنگره آمریکا در سازمان ملی فیلم این کشور به‌عنوان یکی از آثار تأثیرگذار در فرهنگ عامه ثبت شد تا اهمیت آن بیش‌ازپیش به رسمیت شناخته شود.


کارل و راسل در انیمیشن بالا

۱۹. کارل فردریکسن

Carl Fredricksen

  • انیمیشن بالا (Up)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۹ میلادی

کارل بادکنک فروشی است که در تمام عمرش همراه‌با همسر خود آرزوی سفر به آبشار بهشت در آمریکای جنوبی را داشته است. بعد از اینکه الی می‌میرد کارل تصمیم می‌گیرد که این آرزو را محقق کند او چند هزار بادکنک را به خانه‌اش می‌بندد و به‌همراه یک پسربچه، یک سگ و یک پرنده از روی زمین کنده می‌شود و به آسمان می‌رود تا در آبشار بهشت فرود بیایند. شخصیت کارل فردریکسن بااینکه مانند بسیاری از شخصیت‌های این مقاله حضوری طولانی و پررنگ در سینما و تلویزیون نداشته است ولی بااین‌حال به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم دوست‌داشتنی بودنش و محبوب بودن او را نادیده بگیریم. همان‌طور که انیمیشن Up را خیلی راحت می‌توانیم یکی از بهترین آثار استودیوی پیکسار بدانیم.


دوری در اقیانوس شنا می‌کند فیلم در جستجوری دوری

۱۸. دوری

Dory

  • انیمیشن در جست‌وجوی دوری (Finding Dory)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۳ میلادی

راستش را بخواهید انتخاب از میان دوری و نمو برای حضور در این مقاله کار اصلا راحتی نبود. از آن‌جایی که هر دوی آن‌ها شخصیت‌هایی بی‌نهایت محبوب هستند، تاثیرگذاری دوری در سینما را می‌توانیم تنها و تنها کمی بیشتر از نمو بدانیم. دوری همان ماهی دوست‌داشتنی استودیوی پیکسار که از مشکل فراموشی شدید رنج می‌برد و تنها برای دقایق یا نهایتا چند ساعت می‌تواند اتفاقات را به یاد آورد. او در انیمیشن جست‌وجوی نمو حضور پررنگی داشت و محبوبیت بسیار زیادش باعث شد تا فیلمی با همان عنوان تنها با محوریت وی ساخته شود و همین مسیر باعث اکران فیلم در جست‌وجوی دوری در سال ۲۰۱۶ شد. دوری دوست‌داشتنی قصه ما در این فیلم به‌دنبال خانواده خودش می‌گردد که مدت‌ها بود آن‌ها را به‌دست فراموشی سپرده بود.

بخوانید  بازی های Xbox بیشتری به پلتفرم های رقیب می آیند

لیلو و استیچ در انیمه لیلو و استیچ دیزنی

۱۷. لیلو

Lilo Pelekai

  • انیمیشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۲ میلادی

دقیقا مانند مورد قبلی یعنی دوری، لیلو هم از آن دسته شخصیت‌هایی است که شاید در نگاه اول شخصیتی با حضوری کم‌رنگ‌تر از شخصیت اصلی به‌شمار رود ولی محبوبیت وحشتناکش او را به‌راحتی جلوتر از سایر شخصیت‌های آن انیمیشن قرار می‌دهد. لیلو پلکای یکی از محلی‌های هاوایی است که همراه‌با خواهرش نانی در جزیره کوچکی به نام کوائی زندگی می‌کند و دوستان نزدیک او معمولا موجوداتی ناشناخته هستند که استیچ هم یکی از آن‌ها است. لیلو طبق گفته‌های کریس سندرس، شخصی‌ترین پروژه او در هالیوود به‌شمار می‌رود و شاید همین موضوع به محبوب‌تر شدن لیلو کمک بسیار زیادی کرده است. تابه‌امروز نه‌تنها فیلم‌های زیادی درباره این دو شخصیت ساخته شده که چند سریال تلویزیونی هم با الهام از آن‌ها روی آنتن رفته است.


شخصیت ادنا مد در انیمیشن شگفت انگیزان

۱۶. ادنا مد

Edna Mode

  • انیمیشن شگفت‌انگیزان (The Incredibles)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۴ میلادی

بعد از فروزون به دومین شخصیت مجموعه شگفت‌انگیزان در این مقاله می‌رسیم که شاید نسبت‌به سایر شخصیت‌های مجموعه حضور بسیار کم‌رنگ‌تری دارد ولی بدون شک اگر یک بار انیمیشن شگفت‌انگیزان را تماشا کنید هیچوقت او را فراموش نخواهید کرد. خانم ادنا مد که برای تمام ابرقهرمان‌های جهان لباس مخصوص تهیه می‌کند و در کاری که انجام می‌دهد بهترین است. یکی از جذاب‌ترین المان‌های این شخصیت صداپیشه او به‌شمار می‌رود که خود خالق مجموعه یعنی آقای برد برد است .برد همیشه دوست داشت که نشان دهد لباس ابرقهرمان‌ها چگونه تهیه می‌شوند و این موضوع در هیچ فیلم و سریال ابرقهرمانی تا آن روز نشان داده نشده بود. برد اعتقاد داشت این موضوع برای بیننده جذاب خواهد بود و عقیده بی‌نهایت درستی داشت؛ چراکه ادنا حتی بیش از شخصیت‌های اصلی مجموعه در خاطره بینندگانش باقی خواهد ماند.


سوفی و هاول در حالتی عاشقانه و تغییریافته در انیمه Howl's Moving Castle

۱۵. هاول

Howl

  • انیمیشن قلعه متحرک هاول (Howl’s Moving Castle)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۴ میلادی

داستان قلعه متحرک هاول روایت‌گر آثار ویرانگر جنگ روی عواطف مردم است و سعی دارد با دغدغه‌مندی این موضوع را به نمایش درآورد. در داستان فیلم شاهد رخ دادن جنگ بزرگی هستیم که پادشاه از تمام جادوگران درخواست کمک می‌کند و همه آن‌ها به جز یک جادوگر به نام هاول با درخواست او موافقت می‌کنند؛ هاول تصمیم می‌گیرد خودش با دشمنان مقابله کند. فیلم Howl’s Moving Castle درون‌مایه ضد جنگ دارد و خیلی خوب درباره آثار غیرقابل‌جبران این فاجعه صحبت می‌کند. هاول با صداپیشگی کریستین بیل موفق شد در آمریکا و کشورهای اروپایی به نمادی ضد جنگ تبدیل شود و خیلی‌ها از تاثیر بسیار زیاد این شخصیت به‌خاطر نمادپردازی بسیار خوبش صحبت می‌کنند و به‌همین‌دلیل در رتبه ۱۵ این مقاله جای گرفته است.


موش سرآشپز در انیمیشن ratatouille

۱۴. رمی

Remy

  • انیمیشن موش سرآشپز (Ratatouille)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۷ میلادی

به یکی دیگر از شخصیت‌های تأثیرگذار و بسیار محبوبِ خلق شده توسط استودیوی پیکسار رسیدیم؛ انیمیشن موش سرآشپز و شخصیت رمی. رمی موشی است که در پاریس زندگی می‌کند. او با دیگر اعضای خانواده‌اش و دیگر موش‌ها متفاوت است و برای اینکه به آشپزی ماهر تبدیل شود در رستورانی همراه‌با آلفردو، دوست صمیمی خود کار می‌کند. او برای رسیدن به این هدف مشکلاتی را سر راهش دارد از جمله اینکه باید خانواده اش را راضی نگه دارد و همچنین در بیشتر قسمت‌های داستان باید خودش را از دید عموم دور نگاه دارد. انیمیشن Ratatouille یا همان موش سرآشپز در سال ۲۰۰۷ روی پرده سینماها رفت و خیلی سریع در تمام جهان محبوبیتی بی‌سابقه به‌دست آورد؛ به‌قدری که در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان رستوران‌هایی با الهام گرفتن از داستان و شخصیت‌های این انیمیشن شروع به فعالیت کردند.


شرک و خر شرک در حال حرف زدن

۱۳. الاغ

Donkey

  • مجموعه سینمایی Shrek
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۱ میلادی

یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما هیچ اسمی ندارد و همه او را با لقب «خرِ شرک» می‌شناسند. یکی از سازنده‌های این مجموعه نام جناب آقای خر شرک را دونالد کیتون (Donald Keyton) گذاشته است که اگر حروف اول نام و نام خانوادگی او را تلفیق کنید به همان کلمه الاغ یا Donkey خواهید رسید. مجموعه سینمایی شرک تنها مجموعه‌ای است که سه نماینده در این مقاله دارد و احتمالا اگر تاثیرگذارترینِ آن‌ها را خود شرک بدانیم، احتمالا الاغ دوست‌داشتنی این مجموعه را می‌توانیم محبوب‌ترین شخصیت این مجموعه بسیار پرطرفدار قلمداد کنیم. آقای الاغِ شرک با اینکه تنها یک الاغ بود و خیلی وقت‌ها دست‌وپاچلفتی بود ولی در زمان‌هایی از مجموعه او را در لباس بامنطق‌ترین شخصیت مجموعه می‌دیدم؛ که البته خیلی لحظات زیادی نبودند!


جینی در انیمیشن علاءالدین

۱۲. جینی (غول چراغ جادو)

Genie

  • انیمیشن علاءالدین (Aladdin)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۹۲ میلادی

شخصیت غول چراغ جادو یا همان جینی یکی دیگر از معدود شخصیت‌های حاضر در این مقاله به‌شمار می‌رود که از شخصیت اصلی داستان محبوب‌تر هستند. شخصیتی که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ در فیلم موزیکال علاءالدین با صداپیشگی رابین ویلیامز به‌تصویر درآمد و خیلی سریع به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. شخصیت جینی که یک غول چراغ جادو است که برای صاحب چراغ جادو می‌تواند سه آرزو را برآورده کند ولی هیچوقت داستان به همین سادگی پیش نمی‌رود. از سال ۱۹۹۴ تا سال ۱۹۹۵ یک سریال انیمیشن تلویزیونی با محوریت این داستان روی آنتن رفت و همچنین چند فیلم سینمایی نیز به‌عنوان دنباله برای قسمت نخست فیلم علاءالدین ساخته شد که جدیدترین فیلم این مجموعه فیلم علاءالدین محصول سال ۲۰۱۹ به‌شمار می‌رود که ویل اسمیت وظیفه نقش‌آفرینی در نقش غول چراغ جادو را برعهده داشت.


والپیپر قرمز شخصیت میکی ماوس

۱۱. میکی ماوس

Mickey Mouse

  • انیمیشن کشتی بخار ویلی (Steamboat Willie)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۲۸ میلادی

میکی ماوس بدون هیچ شکی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های خلق شده توسط والت دیزنی به‌شمار می‌رود که در تقریبا یک قرن گذشته محبوبیت دیوانه‌واری در جهان به‌دست آورده است. میکی ماوس نخستین شخصیت کارتونی قلمداد می‌شود که در پیاده‌روی مشاهیر در هالیوود یک ستاره به نام او ثبت شده است. میکی ماوس به‌عنوان موش دوست‌داشتنی دیزنی برای نخستین بار در سال ۱۹۲۸ در انیمیشن کشتی بخار ویلی (Steamboat Willie) به‌تصویر درآمد و پس از کسب محبوبیت بسیار زیاد تابه‌امروز در بیش از ۱۳۰ عنوان مختلف سینمایی حضور داشته و همچنین مجموعه‌های سریالی زیادی با حضور وی روی آنتن رفته‌اند.

به بیان بهتر میکی ماوس را به‌راحتی می‌توانیم یکی از نمادهای تاریخ انیمیشن بدانیم؛ شخصیتی که اگر از افراد زیر ۱۵ سال یا بالای ۶۰ سؤال کنید که او را می‌شناسند یا خیر قطعا با جواب مثبتی از سوی آن‌ها روبه‌رو خواهید شد چراکه نسل‌های زیادی با میکی ماوس بزرگ شدند و همه با این شخصیت دوست‌داشتنی خاطرات ریز و درشت زیادی دارند.


ژست جنگجوی اژدها در انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

۱۰. پینگ شیائو پو

Ping Xiao Po

  • انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار (Kung Fu Panda)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۸ میلادی

بعد از استاد شیفو به خود پو می‌رسیم؛ پاندای دوست‌داشتنی سینما که به‌تازگی جدیدترین فیلم این مجموعه یعنی فیلم Kung Fu Panda 4 روی پرده سینماها رفت و بعد از هشت سال این شخصیت محبوب باز هم به سینماها بازگشت. شخصیت‌پردازی بسیار جذاب، نوع حرف زدن، داستان گیرا و صداپیشگی بی‌نظیر جک بلک همه و همه باعث شدند تا آقای پو به‌عنوان استاد کنگ‌فو برای همیشه در قلب و ذهن دوست‌داران سینما و انیمیشن باقی بماند. پاندای کنگ‌فوکار برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ روی پرده نقره‌ای رفت و خیلی سریع به چنان محبوبیتی دست پیدا کرد که ساخت قسمت‌های بعدی برای آن یک امر بدیهی بود. پس از ۱۶ سال نه‌تنها ۴ فیلم سینمایی بلند که سه سریال تلویزیونی و یک قسمت ویژه از این مجموعه در دسترس هواداران بی‌شمار پو یا همان پاندای کنگ‌فوکار قرار گرفته است.


باز لایت‌یر و دستیار رباتش در فیلم لایت یر

۹. باز لایت‌یر

Buzz Lightyear

  • انیمیشن قصه اسباب‌بازی (Toy Story)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۹۵ میلادی

باز لایت‌یر دوست صمیمی و وفادار وودی در داستان اسباب‌بازی یکی از آن دوست‌هایی است که همه آرزوی داشتن یکی از آن‌ها را دارند ولی متاسفانه نمی‌توانیم دوستی مثل باز لایت‌یر داشته باشیم. داستان اسباب‌بازی محصول استودیو پیکسار یکی از ماندگارترین مجموعه‌های انیمیشنی تاریخ سینما به‌شمار می‌رود که درمیان ۱۰ شخصیت برتر این مقاله دو نماینده دارد. Toy Story به‌تنهایی چنان تاثیری بر مدیوم انیمیشن برجای گذاشت که بسیاری از آثار ساخته شده پس از آن راه و رسم این مجموعه را در مارکتینگ، داستان‌گویی و بسیاری از المان‌های دیگر پیش گرفتند. درمیان تمام این صحبت‌ها باز هم می‌توانیم به محبوبیت باز لایت‌یر اشاره کنیم که گاهی اوقات در اوج ناراحتی باز هم کار درست را انجام می‌داد و هیچوقت به فرد دیگری بدی نکرد.

بخوانید  ببینید که چگونه به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 با نسخه قدیمی مقایسه می‌شود

غول داستان فیلم The Iron Giant و هوگارت روی دستان او

۸. غول آهنی

The Iron Giant

  • انیمیشن غول آهنی (The Iron Giant)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۹۹ میلادی

داستان غول آهنی روایت‌گر یک پسر ۹ ساله به نام هوگارت است که آرزو دارد یک حیوان خانگی داشته باشد. او با مادرش تنها زندگی می‌کند و یک شب متوجه می‌شود که آنتن تلویزیون خانه آن‌ها گم شده است. یک غول بسیار بزرگ آهنی در سال ۱۹۵۷ به زمین آمده که از آنتن خانه‌ها و ماشین‌ها و کلا از فلزهای مختلف تغذیه می‌کند و هوگارت در مسیر پیدا کردن آنتن خانه‌شان او را می‌بیند و علاوه‌بر اینکه این غول بزرگ را از برق گرفتگی در نیروگاه برق نجات می‌دهد یک رابطه دوستی میان او و ربات شکل می‌گیرد. او مجبور می‌شود دوست بسیار بزرگ خودش را از مادرش و دولت فدرال مخفی نگه دارد. انیمیشن غول آهنی بااینکه برخلاف سایر انیمیشن‌ها تعداد قسمت‌های زیادی ندارد ولی بااین‌حال به‌خاطر داستان تاثیرگذارش به یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های سینمایی تبدیل شده است.


شخصیت‌های اصلی انیمه Spirited Away

۷. چیهیرو

Chihiro

  • انیمیشن Spirited Away
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۱ میلادی

شهر ارواح به‌خودی خود یکی از تاثیرگذارترین انیمیشن‌های تاریخ به‌شمار می‌رود؛ شاهکار استاد میازاکی به نخستین انیمه تاریخ و همچنین نخستین انیمیشن غیرانگلیسی‌زبان تاریخ تبدیل شد که توانست در جوایز اسکار برنده جایزه بهترین انیمیشن سال شود. شخصیت ارمیا چیهیرو در این انیمیشن یک دختر ۱۰ ساله است که در مسیر رسیدن به شهرشان با اتفاقی عجیب روبه‌رو می‌شود و همراه‌با خانواده‌اش وارد شهری می‌شود که هیچ‌کس در آن‌ شهر نیست و به‌همین‌دلیل به آن شهر، شهرِ ارواح می‌گویند. داستان چیهیرو در این شهر به‌قدری تأثیرگذار و شگفت‌انگیز است که انیمیشن Spirited Away به‌راحتی می‌تواند درمیان بهترین آثار سینمایی ساخته شده در تاریخ سینما قرار بگیرد.


کاور انیمیشن کورالین

۶. کورالاین

Coraline

  • انیمیشن کورالاین (Coraline)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۹ میلادی

درمیان ۱۰ شخصیت برتر مقاله شخصیت کورالاین را می‌توانیم یکی از جدیدترین شخصیت‌های سینمایی بدانیم. شخصیتی که در سال ۲۰۰۲ توسط نیل گیمن در رمانی با همین نام خلق شد و خیلی سریع به منبعی تبدیل گشت که ساخت یک فیلم سینمایی از روی آن به موضوعی بدیهی تبدیل شده بود. رمانی که جوایز بسیار زیادی دریافت کرد و اقتباس از روی آن به انیمیشنی تبدیل شد که مانند رمانش به‌عنوان یکی از آثار تأثیرگذار در مدیوم خود شناخته می‌شود.

کورالاین جونز دختری ۱۰ ساله در این انیمیشن استاپ‌موشن است که همراه‌با خانواده خود به شهری کوچک نقل‌مکان کرده‌ و در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند. او نه‌تنها دوستی ندارد که خانواده‌اش هم دیگر توجهی به او ندارند و کورالاین مدت زیادی را در اتاقش سپری می‌کند. ناگهان در یکی از اتاق‌های خانه دریچه مرموزی پیدا می‌کند که در نگاه اول پشت آن چیزی جز آجر وجود ندارد ولی کورالاین به همین سادگی قانع نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد تا راز پشت این دریچه را متوجه شود. موضوعی که به روند اصلی داستان این انیمیشن شگفت‌انگیز تبدیل می‌شود آغازی است برای اتفاقات خطرناکی که کورالاین با آن‌ها روبه‌رو خواهد شد.


شخصیت انیمیشنی شرک

۵. شرک

Shrek

  • انیمیشن شرک (Shrek)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۱ میلادی

بعد از گربه چکمه‌پوش و آقای الاغ دوست‌داشتنی به شرک رسیدیم. باور کنید امکان ندارد شرک را دوست نداشته باشیم. غول سبز مهربانی که به‌همراه دوستِ خرِ دوست‌داشتنی و بامزه‌اش تصمیم می‌گیرد پرنسس فیونا را از قصر اژدها نجات دهد. ماموریتی که از جانب پادشاه وضع شده و برای کسی که بتواند این وظیفه را انجام دهد جایزه بسیار ارزشمندی درنظر گرفته است؛ چراکه قصد دارد پس از آزادی فیونا با او ازدواج کند. شرک در این مسیر و پس از آزاد کردن پرنسس فیونا کم‌کم به او علاقمند می‌شود و همین موضوع داستان اصلی انیمیشن شرک را شکل می‌دهد. نخستین قسمت انیمیشن شرک در سال ۲۰۰۱ روی پرده سینماها رفت که پس از محبوبیت سرسام‌آور آن قسمت‌های بعدی نیز ساخته شدند و همچنین یک اسپین‌آف درباره گربه چکمه‌پوش نیز تهیه و اکران شد.


سکانس معروف انیمه آکیرا

۴. تتسو شیما

Tetsuo Shima

  • انیمه آکیرا (Akira)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۸۸ میلادی

در رتبه چهارم این مقاله به شخصیت تتسو شیما رسیدیم که در انیمه آکیرا به‌تصویر درآمده و می‌توان او را یکی از دو شخصیت اصلی جریان این اثر دانست. انیمه آکیرا در تاریخ به‌عنوان جریان‌سازترین یا حداقل یکی از جریان‌سازترین انیمه‌های تاریخ شناخته می‌شود که تاثیراتش روی این مدیوم را می‌توان به‌راحتی در آثار ساخته شده پس از آن پیدا کرد. انیمه با یک تصویر هولناک شروع می‌شود؛ انفجار یک بمب اتم در مرکز شهر توکیو و شروع جنگ جهانی سوم و ناگهان مخاطب به سی سال پس از این اتفاق پرتاب می‌شود.

در این شهر که هرج‌و‌مرج به اوج خودش رسیده، شخصیت تتسو و دوستان صمیمی‌اش در این هرج‌و‌مرج باید گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. تتسو و انیمه آکیرا به‌قدری اهمیت دارند که می‌توان آن‌ها را معرف انیمه به غرب دانست. اثری که قبل از آن غربی‌ها مثل آن را ندیده بودند و آکیرا توانست توجه بسیاری از غربی‌ها را به انیمه و مانگا جلب کند. به‌همین‌دلیل شخصیت تتسو و انیمه آکیرا همیشه جایگاه ویژه‌ای درمیان آثار سینمایی داشتند و صد البته خواهند داشت.


نمایی نزدیک از شخصیت wall-e و چشمان او رو به آسمان

۳. وال‌-ای

Wall-E

  • انیمیشن وال-ای (Wall.E)
  • نخستین حضور: سال ۲۰۰۸ میلادی

انیمیشن‌های پیکسار به‌قدری تأثیرگذار هستند که شخصیت‌های آن‌ها در همان یک انیمیشن جای خودشان را برای همیشه در قلب ما پیدا می‌کنند و به این راحتی‌ها هم عزیز بودنشان برای ما کم نخواهد شد. شخصیت وال-ای دقیقا یکی از همان شخصیت‌ها به‌شمار می‌رود. شخصیتی که با وجود حداقل دیالوگ‌های ممکن اشک ما را درآورد. وال‌-ای ربات تنهایی تلقی می‌شود که ۷۰۰ سال پس از ترک زمین توسط انسان‌ها وظیفه جمع کردن آشغال‌های این کره خالی را برعهده دارد تا اینکه یک روز یک سفینه به زمین می‌آید و وال-ای متوجه می‌شود که شخصیتی به نام ایوا به زمین آمده است. وال-ای علاقه زیادی به ایوا پیدا می‌کند و همین موضوع به داستان اصلی و بسیار تأثیرگذار این انیمیشن تبدیل می‌شود.


وودی در داستان اسباب بازی ها

۲. وودی

Woody

  • انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها (Toy Story)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۹۵ میلادی

باز هم پیکسار و باز هم شخصیت‌هایی به‌یادماندنی. همه ما وقتی بچه بودیم با تماشای انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی‌ها فکر می‌کردیم که اسباب‌بازی‌های ما هم ممکن است زمانی‌که ما خواب هستیم، واقعی شوند، باهم صحبت کنند و زندگی خودشان را داشته باشند. موضوعی که به داستان اصلی انیمیشن‌های Toy Story تبدیل شده بود و شخصیت‌های این انیمیشن که اسباب‌بازی‌های شخصیت اندی به‌شمار می‌روند مانند انسان‌های عادی زندگی مخصوص به خودشان را دارند. درکنار شخصیت وودی که قطعا می‌تواند محبوب‌ترین شخصیت این مجموعه لقب بگیرد می‌توانیم به شخصیت‌هایی مانند باز لایتیر و کله سیب‌زمینی نیز اشاره کنیم که آن‌ها هم از محبوبیت بسیار زیادی درمیان دوست‌داران این انیمیشن‌ها برخوردار هستند.

به‌این‌صورت می‌توانیم خلاصه کنیم که شخصیت‌های استودیوی پیکسار بیشترین حضور را در این مقاله داشته‌اند؛ از آقای فردریکسن گرفته تا وال‌-ای تا وودی و باز لایت‌یر همه و همه گوشه‌ای از خاطرات ما را شکل داده‌اند و به‌همین‌دلیل همیشه باید قدران این استودیو باشیم که آثاری شگفت‌انگیز را به ما هدیه داده است.


توتورو، ساتسوکه و می

۱. توتورو

Totoro

  • انیمه همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)
  • نخستین حضور: سال ۱۹۸۸ میلادی

اگر آکیرا و شخصیت تتسو غرب را با انیمه آشنا کردند، شخصیت توتورو و انیمه My Neighbor Totoro این مدیوم را به‌طور کامل به‌عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مدیوم‌های سرگرمی به بچه‌ها و نوجوان‌های جهان نشان دادند. توتورو شخصیتی است که دوست دارید او را بدون دلیل بغل کنید. به‌قدری دل‌نشین است که اصلا نمی‌توانید از آن ناراحت شوید. به‌قدری مهربان است که فکر نمی‌کنید بتواند کسی را ناراحت کند. توتورو موجودی دوست‍ت‌داشتنی است که در خیال‌پردازی‌های کودکانه رنگ واقعیت می‌گیرد و روح لطیف زندگی و حیات را در طبیعت مهربان و بخشنده به پرواز درمی‌آورد.

ساتسوکه و می نام دو خواهری است که همراه پدر خود به یک خانه روستایی رفته‌اند و در آن مکان حضور یک سری روح الهام‌بخش را درک می‌کنند که توتورو درمیان آن‌ها برجسته‌ترین است. شاهکار ساخته شده توسط میازاکی با المان‌های شگفت‌انگیز فانتزی خود چنان به روح و روان مخاطب نفوذ می‌کنند که گویا درحال دمیدن جانی تازه به بدن مخاطب خود هستند. تمام شخصیت‌های انیمه از افراد واقعی گرفته تا روح‌های خیالی همه و همه شادابی زندگی را فریاد می‌زنند و دراین‌میان توتورو برای همیشه در یاد شما باقی خواهد ماند.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت یک گیمر درباره محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی سینما در تاریخ این صنعت چیست؟ به‌نظر شما جای کدام شخصیت‌ها در این مقاله خالی است؟ نظر خودتان را با ما سایر مخاطبان سایت یک گیمر به اشتراک بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر