توانایی گسترش مجموعه بازی SteamWorld به ژانرهای بیشتری

گیم پلی SteamWorld Dig 2

نسخه آزمایشی SteamWorld Build اکنون در فروشگاه Steam در دسترس است. این بازی در سال جاری بر روی پلتفرم های PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series X منتشر خواهد شد.Xbox Series S منتشر خواهد شد.

به نظر می رسد که سازندگان سری SteamWorld ممکن است از ترکیبی از تجربیات استودیوهای بازی سازی دیگر برای آینده سری خود استفاده کنند. SteamWorld Build که توسط استودیوی داخلی Thunderful Station ساخته شده است، ترکیبی از Anno و Dungeon Keeper است. شرکت تاندرفول در مورد این بازی گفت:

“آیا سبکی وجود دارد که احساس کنیم اجازه ورود به آن را نداریم؟ نه، واقعا وجود ندارد. من واقعاً از این ایده که سری SteamWorld را می توان به هر جهتی گسترش داد، دوست دارم. تا کنون، ما بازی های کارتی را توسعه داده ایم. ، ساختمان شهر، سیاه چال ها، حفاری ها، تاکتیک های نوبتی و دفاع از برج. عالی نیست اگر بتوانیم در هر نسخه جدید طرفداران را غافلگیر کنیم؟ به نظر من خیلی جالب است.

در حال حاضر چندین نسخه معرفی نشده از سری SteamWorld در کنار SteamWorld Headhunter که در نوامبر 2021 معرفی شد و SteamWorld Build که ماه گذشته معرفی شد، در حال توسعه هستند. Sigurðirson در ادامه مصاحبه خود تایید کرد که سری SteamWorld را می توان در هر سبکی توسعه داد. با این حال، او برای ورود به ژانر ترسناک برای سریال تلاش می کند و آن را در لیست پیشنهادات خود نمی بیند.

پوستر بازی SteamWorld Build

شخصیت اصلی بازی SteamWorld Dig

Sigurðirsson اضافه کرد که آنچه او گفت به این معنی نیست که توسعه دهندگان مایل به ساخت دنباله هایی برای بازی هایی مانند SteamWorld Dig 3 در آینده نیستند. Sigurðirsson اضافه کرد: “ما قبلاً دنباله ای مانند SteamWorld Dig 2 را ساخته ایم.” فکر می کنم عملکرد ما مثل بازیکنان است. به این ترتیب می نشینیم و این بازی ها را تجربه می کنیم و از انجام آن ها بسیار لذت می بریم. ما همینطور به کارها ادامه می دهیم و به آینده خود فکر می کنیم.

بخوانید  آزادسازی ۱۰۰ها مگابایت حافظه اضافی در ایکس باکس سری اس

حالا روش متقابل را طوری تصور کنید که انگار در یک ژانر محبوس شده ایم و به توسعه همان دنباله ها ادامه می دهیم. واقعا کسل کننده بود آیا می خواهید هر بار که با توسعه دهندگان صحبت می کنید بپرسید که SteamWorld Dig 35th Edition چه تفاوتی با نسخه 34 دارد؟ من فکر می‌کنم بهترین کار این است که بدون محدودیت رشد کنیم. بنابراین از ورود به هیچ ژانری ترسی نداریم و آماده پذیرش هر پیشنهادی هستیم که منطقی باشد.»

منظورم این است که انجام یک دنباله همیشه می تواند یک گزینه باشد، و این عالی است. اگر یک بازی بسازیم که خوب کار نکند، دنباله آن را نخواهیم ساخت. زیرا ممکن است با درآمدزایی نتوانیم سرمایه خود را بازیابی کنیم. در واقع، اگر ما یک بازی را منتشر کنیم [بی‌کیفیت] بازیکنان را مصدوم کردیم، نباید دوباره شروع کنیم. با این حال، اگر بازیکنان برخی از آثار را دوست داشته باشند، مطمئناً ساخت دنباله آن یک دیدگاه منفی نخواهد بود.”

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

“طبق سنت این سری، SteamWorld Build یک ژانر شناخته شده را انتخاب می کند و به آن پیچ و تاب بی نظیری می دهد. این بازی یک تجربه شهرسازی چند سطحی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد یک شهر پر رونق بر روی زمین بسازید. در عین حال، شما باید انواع منابع گرانبها و معدنی را استخراج کرده و هیولاهایی را که از زیر زمین می آیند از بین ببرند.

بخوانید  تأیید زمان شروع فیلمبرداری و تکمیل نگارش فیلمنامه فیلم Peaky Blinders

در مصاحبه ای با Xbox Expansion Pass، کارگردان سری SteamWorld، Brian Sigurgisson اخیراً اعلام کرد که استودیوی Thunderful قصد دارد این سری را در ژانرها و جهت های جدید ادامه دهد و دنباله های بعدی بازی های اخیر این سری را رد نمی کند. از زمان انتشار این بازی SteamWorld در سال 2010، پنج نسخه در سبک های مختلف از جمله SteamWorld Tower Defense، SteamWorld Dig، SteamWorld Heist، SteamWorld Dig 2 و SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech منتشر شده است.

طبق گفته‌های استودیو Thunderful، بازی‌های آینده سری SteamWorld در هر سبکی قابل توسعه هستند.