به نظر می رسد حباب بازی Live-Service آماده ترکیدن است


بازی Fortnite هفته ها تا فصل اول فصل چهارم آن باقی مانده است. در زمان واقعی، از تابستان 2017 به خوبی پیش می‌رود، و اگرچه Epic تعداد بازیکنان را به اشتراک نمی‌گذارد، با همه معیارهای موجود، به نظر می‌رسد هنوز به طرز باورنکردنی خوب عمل می‌کند. اما در دنیای خدمات زنده، موفقیت Fortnite به طور فزاینده ای نادر به نظر می رسد. در حالی که موفقیت‌های بزرگ دیگری در صنعت بازی وجود دارد که استودیوها سال‌ها بازی را اجرا می‌کنند، بسیاری دیگر هستند که درهای ضرب المثل خود را برای همیشه می‌بندند، که هم برای گیمرهای نگران تاریخ بازی و هم برای توسعه‌دهندگان آینده بسیار ترسناک است. نگران روندهایی هستند که ممکن است وظیفه تعقیب آنها را داشته باشند. آیا بازی‌های زنده می‌توانند از موفقیت‌های کوچک جان سالم به در ببرند، یا باید همه آن‌ها به اندازه Fortnite عظیم باشند تا به آنجا برسند؟

قبول دارم که این یک تابع نظرسنجی نیست که بتواند به برخی از این سوالات پاسخ دهد. در عوض، من به سادگی برای از دست دادن بازی‌های بیشتری که به زودی در اختیار زمان قرار خواهند گرفت، سوگواری می‌کنم، از جمله یکی دیگر از بازی‌های مورد علاقه من. وقتی استودیو Velan به رسانه‌های اجتماعی رفت و به بازیکنان هشدار داد که بازی PvP Dodgeball آن، Knockout City (KOC)، در ماه ژوئن برای همیشه تعطیل می‌شود، واقعاً عصر من را خراب کرد.

در حال پخش: ۷ روشی که Fortnite بازی را تغییر داد

حدود یک سال پس از جدا شدن از EA برای انتشار خود بازی و اختراع مجدد اقتصاد آن برای دنیای رایگان بازی، به نظر می رسد که موفقیت های KOC برای ادامه بازی کافی نبوده است. Blessing Adeoye Jr. Kinda Funny به خوبی گفت:

چی در حقیقت آیا ما انجام می دهیم؟ به گفته ولان، بیش از 12 میلیون بازیکن در ناک اوت سیتی در دو سال حضور در بازار بازی کرده اند. در حالی که این شامل ماه‌ها در Xbox Game Pass و یک سال به عنوان یک بازی رایگان است، فکر اینکه حتی کسری از گیمرهایی که Brawl Pass و لوازم آرایشی اختیاری بازی را خریداری کرده‌اند، نمی‌توانند بازی را ادامه دهند، گیج‌کننده است. اکثر بازی‌ها دوست دارند به تعداد بازیکنان این چنینی ببالند، بنابراین برای ناک اوت سیتی و بازی‌هایی از این دست، غرق شدن با وجود ۱۲ میلیون بازیکن که حداقل یک بار آن را امتحان می‌کنند، نشان می‌دهد که تیم‌های توسعه‌دهنده انتظارات غیرواقعی برای دیدار یا محتوای بازی برای فروش دارند. به اندازه کافی جذاب نبود

ناک اوت سیتی نیز تنها نیست. تنها در ماه ژانویه، ما شاهد بودیم که تیم‌های پشتیبان پاییز گذشته Rumbleverse Brawler royale، Apex Legends Mobile، Hyper Scape از Ubisoft و حتی Marvel’s Avengers تعطیلی‌هایی را اعلام کردند که همگی در مقایسه با دیدگاه‌های اولیه‌شان زودرس به نظر می‌رسند. اگر مارول نتواند زنده بماند، ممکن است مشکلات عمیق تری در اینجا وجود داشته باشد.

بخوانید  بازی چند نفره Last Of Us لغو شد، Naughty Dog روی بازی‌های تک نفره تمرکز خواهد کرد

دیگر ایستگاه‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر عبارتند از Anthem، قاتل سرنوشت EA، تیراندازی پیش از زمان خود Evolve، و آنچه می‌توانم بگویم بهترین بازی موسیقی Harmonix در یک کاتالوگ برجسته است. Fuse. بدون شک وقتی یک بازی تمام می شود می تواند چیز خوبی باشد. نه همه بازی ها نیاز دارد برای همیشه زیستن. اما مشکل این است که این بازی‌ها و بسیاری بازی‌های دیگر قرار است ساخته شوند، اما به دلیل بازاری بی‌ثبات، بسیاری از آنها حتی زمانی که طرفداران پرشوری پیدا کرده‌اند شکست می‌خورند.

تعیین کمیت این امر که چقدر می تواند برای استودیوهای بازی های ویدیویی پرهزینه و خطرناک باشد، دشوار است. برخی از بازی‌های زنده را دیده‌ایم که فقط برای استودیوهایشان تعطیل شده‌اند، مانند زمانی که Motiga’s MOBA Gigantic از یک راه‌اندازی سخت جان سالم به در نبرد و استودیو به زودی توسط ناشر Perfect World تعطیل شد. اما حتی در بهترین سناریوی خاموش شدن بازی، جایی که مشاغل توسعه‌دهنده امن هستند، ناپدید شدن این بازی‌ها ضربه‌ای ویرانگر به حفظ بازی است. برای بسیاری از بازی‌ها، زندگی فراتر از خاموش شدن سرورهایشان به ویدیوهای YouTube و حساب‌های دست اول بازیکنانی که قادر به تجربه آن‌ها بوده‌اند محدود می‌شود.

حتی ممکن است روزی در دنیایی پس از بازی Fortnite زندگی کنیم، اما به نظر می رسد که این شرایط بر اساس شرایط Epic باشد، نه بر اساس رقابت در بازار خدمات زنده. بنابراین تعداد کمی می توانند بالای این کوه بنشینند، اما برای Fortnite، Warzone، Rocket League و تعداد انگشت شماری دیگر، احساس نسبتاً راحتی می کند. باز هم متأسفانه پاسخی برای این مسائل اقتصادی ندارم و فقط برای ابراز تاسف از این احساس که یکی از بازی های مورد علاقه من (Fortnite) به طور غیرمستقیم و تا حدی مسئول بسته شدن بازی دیگر (Knockout City) است به اینجا آمده ام.

بخوانید  پخش تریلر بازی Street Fighter 6
آیا اهداف ناک اوت سیتی خیلی بلندپروازانه بود یا اینکه دنیای خدمات زنده برای اکثر کسانی که وارد آن می شوند قابل اجرا نیست؟
آیا اهداف ناک اوت سیتی خیلی بلندپروازانه بود یا اینکه دنیای خدمات زنده برای اکثر کسانی که وارد آن می شوند قابل اجرا نیست؟

Battle Royale اپیک بیش از نیم دهه است که دنیای خدمات زنده را تعریف کرده است، و به نظر می رسد که بسیاری از ناشران دیگر نمی توانند پیش بینی کنند که چه تعداد از مخاطبان را می توانند حفظ کنند یا برای حفظ یک بازی در آن سطوح برنامه ریزی کنند. آن‌ها می‌خواهند فورتنایت بعدی باشند، اما فضای کافی در بالا وجود ندارد. هر یک از این بازی ها بر اساس اقتصادی ساخته شده اند که بی امان نه تنها برای پول شما، بلکه برای زمان شما نیز رقابت می کند.

باید حداقل فضایی برای زنده ماندن وجود داشته باشد بین موفقیت‌های تعریف‌کننده صنعت و بازی‌هایی که پول خون‌ریزی می‌کنند. از بیرون، بازی هایی مانند Sea of ​​Thieves، Genshin Impact، Rainbow Six Siege، Warframe و غیره به نظر می رسد جوامعی را ایجاد کرده اند که می توانند آنها را زنده نگه دارند. و با این حال، به نظر می‌رسد که بسیاری دیگر می‌آیند و می‌روند، حتی با وجود اینکه طرفداران خودشان آنها را در گریه می‌بینند.

برای اینکه راهی به جلو وجود داشته باشد، سازندگان بازی باید بتوانند به طور قابل اعتمادی اندازه و عادات طرفداران خود را پیش بینی کنند و سپس با بزرگ شدن یا کوچک شدن آن پایگاه، چرخش کنند. آیا این یک سطح غیرواقعی از قابلیت مانور در یک صنعت بی ثبات است؟ آیا یک بازی لایو اکشن باید بر ژانر خود تسلط داشته باشد، اگر نه صنعت آن، یا باید چند ماه یا چند سال عمر داشته باشد تا به طور موثر از تاریخ بازی های ویدیویی پاک شود؟ از اینجا به کجا می رویم؟ من نمی دانم، و ترسناک است که در نظر بگیریم که شاید هیچ کس دیگری این کار را انجام ندهد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر