انتظار می رود قرارداد Activision با مایکروسافت در روزهای آینده توسط رگولاتورهای بریتانیا تایید شود

در واقع، اگر این سازمان با این معامله مخالف بود و تاثیر آن بر صنعت بازی را مضر می دانست، نهایی کردن این خرید برای مایکروسافت دشوار بود. اکنون، به نظر می رسد که در آینده چنین اتفاقی نخواهد افتاد. بر اساس گزارش جدید فایننشال تایمز، این سازمان بریتانیایی تصمیم نهایی خود را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در تاریخ 6 می (26 آوریل) اعلام خواهد کرد و احتمالاً این معامله را تایید خواهد کرد.

در اوایل سال جاری، CMA نگرانی‌هایی را در مورد آسیب‌هایی که این معامله به بازیکنان بریتانیا وارد می‌کند، در پی تحقیقات اولیه مطرح کرد و گفت که این خرید می‌تواند تأثیر مخربی بر رقابت در بازی‌های صنعتی داشته باشد. با این حال، رگولاتور ماه گذشته اعلام کرد که دیگر بر این باور نیست که این معامله به طور قابل توجهی رقابت در عرضه خدمات کنسول بازی را کاهش دهد. سونی در واکنش به این بیانیه موضع CMA را «غافلگیرکننده، بی سابقه و غیر منطقی» خواند.

طبق یک گزارش جدید، CMA بریتانیا قرارداد بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت را در روزهای آینده تایید خواهد کرد.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را می توان بزرگترین معامله صنعت بازی تا به امروز دانست. بنابراین، این خرید توسط رگولاتورهای سراسر جهان در دست بررسی است. اکنون به نظر می رسد بررسی های مهم ترین نهادهای کنترلی به پایان رسیده و به زودی نتایج نهایی آنها اعلام خواهد شد. یکی از بزرگترین مسائلی که می‌توانست مایکروسافت را از خرید اکتیویژن بلیزارد باز دارد، رای نهایی توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) بود.

بخوانید  شایعه: نام Call of Duty بعدی Modern Warfare 3 خواهد بود

در همین حال، کمیسیون اروپا تصمیم نهایی خود را در مورد خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کمتر از یک ماه آینده به اشتراک خواهد گذاشت. بر اساس گزارش ها، این توافق باید به تایید کمیسیون اروپا برسد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر