امکان پشتیبانی از بازی Diablo 4 از فناوری ذخیره سازی مستقیم

محیط بازی Diablo 4

لازم به ذکر است که نسخه پشتیبانی شده این بازی ها در فایل های منتشر شده 1.0 است در حالی که 1.1 آخرین نسخه فناوری مایکروسافت است. این تفاوت از آن جهت حائز اهمیت است که در نسخه 1.1 چهارمین مرحله از قابلیت فشرده سازی GPU را داریم که باعث می شود فایل هایی که از CPU حذف شده و به کارت گرافیک منتقل شده اند را از حالت فشرده خارج کرده یا از حالت فشرده خارج کند. پردازنده گرافیکی می‌تواند داده‌های بازی را به طور موثرتری از حالت فشرده خارج کند و در نتیجه عملکرد بهتری را در اجرای بازی به ارمغان بیاورد.

البته لازم به ذکر است که وجود فایل های مرتبط با ذخیره سازی مستقیم در کدهای Diablo 4 لزوماً به معنای پشتیبانی این بازی از فناوری مایکروسافت در آینده نیست. در واقع، توسعه دهندگان ممکن است این ویژگی را فقط در ساختار بازی آزمایش کرده باشند.

شخصیت اصلی بازی Diablo 4

بر اساس اطلاعات منتشر شده در Reddit، پشتیبانی از فناوری DirectStorage در نسخه بتای بازی Diablo 4 در نظر گرفته شده است که به تازگی نسخه بتای عمومی خود را تکمیل کرده است. فناوری Storage Direct به کاربران این امکان را می دهد که از SSD های پرسرعت NVMe استفاده کنند تا صفحات را سریعتر بارگذاری کنند که در هنگام استفاده از سیستم عامل ویندوز 11 کارایی بیشتری دارد.البته علاوه بر بارگذاری صفحه، این فناوری در زمینه بارگذاری نیز موثر است. داده های درون بازی در طول تجربه خود، که در نهایت منجر به تجربه روان تری از بازی های بزرگ و جهان باز می شود.

بخوانید  تریلر گیم‌پلی Tekken 8 مبارزات وحشیانه فالکون را نشان می‌دهد

Data Miners در فایل های بتا Diablo 4 علائم پشتیبانی فنی من DirectStorage را پیدا کردم اما در مورد اینکه کدام نسخه پشتیبانی می شود سردرگمی زیادی وجود دارد.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

بنابراین تا زمانی که این خبر به صورت رسمی توسط بلیزارد منتشر نشود، نمی توان در مورد آن اظهار نظر نکرد. به خصوص با توجه به اینکه این نسخه قدیمی‌تر از فناوری ذخیره‌سازی مستقیم است و ممکن است بعداً این تصمیم کنار گذاشته شود.

از طرفی ذخیره سازی مستقیم روی کاغذ همیشه یک فناوری بسیار مفید و مهم بوده است، اما در عمل تاثیر بسیار کمی بر عملکرد بازی داشت که عمدتاً به دلیل نبود بازی هایی بود که از آن پشتیبانی می کردند. در واقع در حال حاضر تنها یک بازی از آخرین نسخه خود پشتیبانی می کند که Forspoken است.