آخر هفته چه فیلمی تماشا کنیم: از روباه و سگ تا خرس

اگرچه حیوانات در همه این آثار حضور دارند، اما تفاوت های زیادی با هم دارند و مخاطبان مختلفی را هدف قرار می دهند. فیلم خرس کوکائین به کارگردانی الیزابت بنکس اساساً می خواهد از ابتدا تا انتها سرگرم کننده باشد. از سوی دیگر فیلم خرس به کارگردانی ژان ژاک آنود که داستانی در مورد بقا، طبیعت و نیاز به زندگی مشترک را روایت می کند.

اکنون با نگاهی به انیمیشن عصر یخبندان 2002، عمر طولانی آن از نقطه نظر فنی غیرقابل انکار به نظر می رسد. برای مخاطب امروزی، این اثر با جلوه های بصری چشم نواز جدیدترین آثار استودیوهای بزرگ انیمیشن فاصله دارد. اما ماهیت سرگرم کننده انیمیشن تغییر نکرده است. باید دید که چگونه ترکیب موقعیت‌های فیزیکی خنده‌دار با دیالوگ‌های شوخ‌آمیز، و همچنین برخورد با احساسات شخصیت‌ها، می‌تواند یک انیمیشن را برای بسیاری از بینندگان قابل تماشا کند.

غرش خرس به شکارچی انسان در فیلم خرس.

خرس (1988)

در کنار این فیلم‌های لایو اکشن، روباه و سگ شکاری و عصر یخبندان نیز به این بخش از مجموعه مقالات «این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟» راه پیدا می‌کنند. آنها دریافتند. عصر یخبندان احتمالاً توسط همه کسانی که این مقاله را می خوانند دیده اند، اما همچنان ارزش بازنگری را دارد و این توانایی را دارد که ما را بخنداند. به خصوص در روزهای پایانی سال و زمانی که افراد زیادی دوست دارند کمی با هم بخندند.

از شکارچیانی که سعی در کشتن این حیوان وحشی قدرتمند دارند تا حالت طبیعی آن‌ها، الگوهایی وجود دارد که بارها در داستان‌های مشابه دیده‌ایم. خرس این عناصر آشنای داستان را به دقت به تصویر می کشد. به گونه ای که تفاوت زیادی بین داستان سرایی تصویری آن و توصیف اثر ادبی مانند موبی دیک وجود دارد.

بخوانید  La narration des jeux en monde ouvert ne correspond pas à leurs meilleures fonctionnalités
استودیو آبی آسمان که با انیمیشن عصر یخبندان توانست بسیاری از کودکان را لبخند بزند، امروز دیگر وجود ندارد.

انیمیشن عصر یخبندان

عصر یخبندان (2002)

الیزابت بنکس 49 ساله بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می شود تا کارگردان. با این حال، او در Pitch Perfect 2 نشان داد که اگر به موضوع کلی کار او علاقه مند هستید و می خواهید یک ساعت و نیم سرگرم شوید، بنکس می تواند فیلمی را ارائه دهد که مخاطب هدف از دیدن آن پشیمان نشود. .

خود روایت بصری تلاش بی پایان اسکرات برای گرفتن و نجات بلوط به قدری فریبنده است که به بسیاری از تیم های تولید انیمیشن باید نحوه ایجاد آن را برای مخاطبان آموزش داد.

عصر یخبندان داستان موجوداتی را روایت می کند که برای جلوگیری از انقراض مهاجرت می کنند. اما در این داستان ما بیشتر حیوانات را دنبال نمی کنیم، بلکه شخصیت های خاصی را دنبال می کنیم که مسیر متفاوتی را در پیش می گیرند. این حیوانات ماقبل تاریخ با یک نوزاد از جایی همراه هستند. در نتیجه گروهی متشکل از شخصیت های مختلف شکل می گیرد که رابطه هر کدام از آنها با یکدیگر خنده دار است.

دوستی دوران کودکی آنها نتیجه کنجکاوی آنها بود. نتیجه تلاش آنها برای بازی و کشف جهان است. هاپر و تاد موفق شده اند همدیگر را پیدا کنند، همدیگر را بشناسند و با هم دوست شوند. سپس قوانین ناشناخته ای به وجود آمد تا حکم کند که آنها باید دشمن باشند. روباه و سگ شکاری فقط اشاره نمی کند که این نوع تضادهای از پیش نوشته شده در جهان وجود دارد. این اثر از عموم مردم به خصوص بینندگان جوان می پرسد که یک دوستی تا کی می تواند ادامه داشته باشد؟

بخوانید  CoD: MW2 و فصل 3 Warzone Reloaded - سلاح های جدید و نحوه باز کردن آنها
فاکس و هاند در فیلم روباه و سگ شکاری دیزنی

روباه و سگ (1981)

Fox and Hound، Bear، Ice Age و Cocaine Bear آثاری هستند که حیوانات در آنها نقش برجسته ای دارند. آثاری که این مقاله مقدماتی فیلم ارائه می کند.

چقدر دشمنی بین مردم فقط بر آنها تحمیل می شود؟

اگر این دشمنی واقعاً ذاتی بود، چرا از ابتدا دندانهای خود را برهنه نکردند؟ اگر می توان این دشمنی را عادی دانست، چرا توانسته اند در سنین پایین با هم خوش بگذرانند؟

سریال The Bear هیچ ربطی به فیلم The Bear ندارد. اما در این بین باید بگویم فرصت تماشای این اثر تلویزیونی بسیار عالی است جرمی آلن وایت از دست نده

The Fox and the Hound داستانی ساده و کلمات زیبا دارد. داستان در مورد یک روباه و یک سگ است که در سنین پایین با هم دوست می شوند. در زمانی که هنوز نمی دانند بخشی از نقشی که در این دنیا محول شده، دشمنی با یکدیگر است. روباه و سگ با هم خوش می گذرانند و از زندگی لذت می برند. تا اینکه بزرگ می شوند و سگ می گوید که در این دنیا وظیفه دارد موجوداتی مثل روباه را شکار کند.

اگر می خواهید در مورد طبیعت برای مخاطبان بزرگسال صحبت کنید، شاید هیچ راهی بهتر از نشان دادن آن در زندگی واقعی وجود نداشته باشد. فیلم «خرس» یک خرس بزرگ را بدون جلوه های ویژه رایانه ای نشان می دهد، با تصاویری که مردم را به یاد سینمای مستند می اندازد. خود طبیعت را ببینید و ببینید چگونه یک خرس بزرگ نگهبان خرس کوچکی می شود که خانواده اش را از دست داده است.

بخوانید  How Enter The Matrix And The Animatrix Helped Create The Modern Cinematic Universe

به همان اندازه که ماموریت فیلمی مانند Pitch Perfect 2 مشخص است، Cocaine Bear دقیقاً می‌داند که می‌خواهد چه کار کند. این یک کمدی اکشن با عناصر ترسناک و اسلشر است که می خواهد ماهیت خنده دار و ترسناک خرسی که کوکائین مصرف کرده را نشان دهد. این فیلم درست از زمان انتشار تریلر خود فریاد زد که ارزش 90 دقیقه برای خاموش کردن مغز و سرگرم کردن مخاطبانی که عاشق این نوع فیلم های هالیوود هستند را دارد.

دختری در حال تعقیب توسط یک خرس در فیلم خرس کوکائینی به کارگردانی الیزابت بنکس

خرس کوکائین (2023)

The Bear and Cocaine Bear و همچنین دو انیمیشن جالب در مقاله شماره 282 از مجموعه “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” آنها معرفی می شوند.