تشخیص مایکروسافت از کیفیت برتر انحصاری های پلی استیشن برای ایکس باکس

Call of Duty و PlayStation Exclusives

اظهارات جدید سخنگوی مایکروسافت بار دیگر به عنوان بخشی از توضیحات این شرکت به قانونگذاران بریتانیا در مورد معامله خرید اکتیویژن بلیزارد استودیو مطرح شده است. در پاسخ این شرکت به CMA، نوشته شده است که با توجه به موقعیت مسلط و پیشرو سونی در صنعت بازی، ادغام استودیوهای اکتیویژن بلیزارد با ایکس باکس به نفع اصل رقابت در این بازار است.

مایکروسافت خریدهای اخیر سونی از God of War، The Last of Us و Destiny 2 را “افسانه ای” توصیف می کند. علاوه بر این، تعداد بازی های انحصاری شخص اول و شخص ثالث برای پلی استیشن در سال 2021 بیش از 280 بازی اعلام شده است که تقریباً 5 برابر Xbox است.

شخصیت های بازی انحصاری سونی

این شرکت همچنان توافق ادغام اکتیویژن بلیزارد با استودیو ایکس باکس را از نظر فعالیت های ضدرقابتی بی تاثیر می داند و اذعان دارد که سونی بازی های انحصاری بیشتری را با کیفیت بالاتر از ایکس باکس ارائه می دهد.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

سونی علاوه بر اینکه پیشروترین تامین کننده کنسول های بازی در جهان است، یک ناشر بازی بسیار قوی نیز هست. “مقیاس سونی با اکتیویژن قابل مقایسه نیست و به عنوان یک ناشر، تقریبا دو برابر تجارت بازی های مایکروسافت است.”

در بخشی دیگر از متن بیانیه مایکروسافت به بحث جدایی ایکس باکس از پلتفرم هایی که بازی های سونی بر روی آنها منتشر می شود اشاره شده است و بازی های Final Fantasy 7 Remake، Bloodborne، Final Fantasy 16 و بازسازی از Silent Hill 2 آمده است. به عنوان نمونه ذکر شده است. دارنده پلتفرم ایکس باکس معتقد است که “CMA سوئیچ نینتندو را برای خانواده ها توصیف کرده است.” چنین توصیفی این واقعیت را نادیده می گیرد که بازی های بزرگسالان زیادی در سوییچ وجود دارد که به طور فعال در پلتفرم هایی مانند YouTube تبلیغ می شوند.

بخوانید  پیوستن استورم به مبارزان Marvel’s Midnight Suns پس از عرضه بازی

استفاده نینتندو از نوآوری نباید این واقعیت را پنهان کند که آن‌ها همچنان در حال رقابت با سونی و مایکروسافت در بازی‌های کنسولی هستند و آنها موفق به انجام این کار بدون Call of Duty بر روی پلتفرم خود شده‌اند.

بسیاری از بازی‌های انحصاری سونی و نینتندو جزو پرفروش‌ترین بازی‌های اروپا و سراسر جهان هستند. در این بین، برترین بازی‌های شخص اول مانند The Last of Us، Ghost of Tsushima، God of War و Spiderman قرار دارند. واقع شده اند.”

مایکروسافت طی توضیحات خود به تنظیم کننده CMA او اذعان کرد که سونی بازی‌های انحصاری بیشتری با کیفیت بالاتر نسبت به بازی‌های موجود بر روی پلتفرم Xbox دارد.