شایعه: ایدوس مونترآل در حال کار روی بازی Deus Ex جدید است

براساس گزارش‌ها منتشرشده، استودیو ایدوس مونترآل چند پروژه در دست ساخت دارد که شامل Deus Ex و همکاری در ساخت Fable جدید است.

به‌تازگی مشخص شده است گروه امبریسر قصد دارد استودیو اونوما با نام سابق اسکوئر انیکس مونترآل را تعطیل کند؛ یکی از سه استودیویی که این گروه درکنار کریستال داینامیکس و ایدوس مونترآل از اسکوئر انیکس خریداری کرد. حال جیسون شرایر از بلومبرگ اطلاعات جدیدی را درمورد پروژه‌های فعلی استودیو ایدوس مونترآل منتشر کرده است.

از بین آثاری که استویو نامبرده به ساخت آن‌ها ادامه خواهد داد، یکی از آن‌ها یک مجموعه جدید است که بازهم به خاطر همین کاهش هزینه‌های امبریسر گروپ، وسعت آن کاهش یافت. یک بازی دیگر این تیم هم گویا قسمت جدید سری Deus Ex خواهد بود که اکنون در مراحل بسیار بسیار اولیه ساخت قرار دارد. همچنین شرایر گفته در اتفاقی جالب Eidos Montreal در توسعه چند بازی فرست-پارتی ایکس باکس به مایکروسافت کمک خواهد کرد.

او ابتدا گفته به خاطر بخشی از برنامه کاهش هزینه‌ها، درکنار تعطیلی اونوما قرار است یک پروژه معرفی‌نشده در ایدوس مونترآل هم لغو شود. شرایر گفته این بازی اثری الهام گرفته از Stranger Things و در سبک Kids on Bike بود؛ ژانری در فیلم‌ها که کودکان از سنین مختلف کنار یکدیگر جمع می‌شوند و معمولا همان‌طور که در آثاری همچون فیلم E.T. the Extra-Terrestrial دیدیم، حداقل طی بخشی از قصه دوچرخه‌سواری می‌کنند. این داستان معمولا حاوی یک ماجراجویی است و در برخی از آن‌ها المان‌های فراطبیعی یا علمی تخیلی به چشم می‌خورد.

بخوانید  بهترین ماوس های گیمینگ با بودجه های مختلف + قیمت

ظاهرا یکی از این آثار ریبوت Fable است که توسط استودیو پلی‌گراند در حال ساخت است. با اینکه هنوز چنین چیزی تایید نشده، اما با درنظرگرفتن همکاری The Initiative با کریستال داینامیکس در ساخت ریبوت Perfect Dark، رخ دادن چنین اتفاقی تعجب‌برانگیز نخواهد بود.



منبع