دعوی نینتندو، شبیه ساز سوئیچ Yuzu و 3DS Emulator Citra را خاموش کرد

دادگاه در مورد شکایت نینتندو علیه Tropic Haze که شبیه ساز Yuzu Switch را توسعه می دهد، حکمی صادر کرده است. این حکم به این نتیجه رسید که «Yuzu اساساً برای دور زدن و اجرای بازی‌های Nintendo Switch طراحی شده است» و یک حکم دائمی صادر کرد که سازندگان آن را ملزم به توقف هرگونه دخالت یا توزیع شبیه‌ساز کرد.

تروپیک هیز موظف شد 2,400,000 دلار به نینتندو غرامت بپردازد و همچنین فوراً توسعه، تبلیغ یا توزیع Yuzu یا هر یک از نرم افزارها یا کد منبع مرتبط با آن را متوقف کند. توسعه‌دهنده همچنین باید وب‌سایت و تمامی حضور در رسانه‌های اجتماعی، از جمله سرور Discord خود را ببندد و باید نام دامنه yuzu-emu.org را به نینتندو واگذار کند.

شبیه ساز 3DS Citra نیز تحت تأثیر این قضاوت قرار گرفته است. اگرچه در اسناد دادگاه به صراحت ذکر نشده است، اما شبیه ساز توسط همان افرادی که در پشت Yuzu هستند ساخته شده است، که اکنون از کار بر روی هر پروژه ای که هر یک از بازی ها یا سیستم عامل های دارای حق چاپ توسط نینتندو را نقض می کند منع شده اند. سیستم های.

سازندگان یوزو بیانیه ای را در صفحات رسانه های اجتماعی خود منتشر کردند که این بیانیه جایگزین تمام محتوایی است که قبلاً در وب سایت های آن وجود داشت. این بیانیه بابت اجازه دزدی دریایی بازی های نینتندو عذرخواهی کرد و گفت که هرگز قصد آن نبوده است.

در این بیانیه آمده است: “دزدی دریایی هرگز قصد ما نبوده و ما معتقدیم که دزدی دریایی بازی های ویدئویی و کنسول های بازی ویدئویی باید متوقف شود.” از امروز، ما مخازن کد خود را آفلاین می کنیم، حساب های Patreon و سرورهای Discord خود را حذف می کنیم، و به زودی وب سایت های خود را تعطیل می کنیم.

بخوانید  سریال بازی تاج و تخت جان اسنو جلو نمی رود

تحریریه مجله بازی یک گیمر