بهترین فرودگاه های کشور – زومجی را به شما معرفی می کنیم

«اسنپ تریپ» در این مقاله بهترین ایستگاه های فورد در کشورمان را ارائه کرده است.

فرودگاه های حمل و نقل هوایی در سراسر ایران و در مرکز اکثر استان ها وجود دارد. این فرودگاه ها از نظر سطح کیفیت خدمات و امکانات متفاوت هستند. برخی از این فرودگاه ها بین المللی هستند و پروازهای خارجی نیز از طریق آنها انجام می شود. با این فرودگاه سفر به نقاط مختلف دنیا بسیار ساده، سریع و البته ایمن شده است. اما کیفیت پرواز و خدمات ارائه شده به مسافران برای مسافران بسیار مهم است و در رزرو بلیط هواپیما به آن توجه می کنند. اگر می خواهید درباره بهترین فرودگاه های کشور بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در 20 کیلومتری استان تهران و بین اتوبان تهران-قم و بزرگراه تهران-ساوا قرار دارد و روزانه چندین پرواز خارجی انجام می شود. این فرودگاه در سال 1352 ساخته شد اما روند ساخت آن مدتی به دلیل جنگ تحمیلی متوقف شد و سرانجام در سال 1274 هجری شمسی ساخت آن از سر گرفته شد. این فرودگاه یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور محسوب می شود و از امکانات و خدمات بسیار خوبی برخوردار است. فرودگاه امام خمینی تهران را به 300 شهر جهان متصل می کند و سالانه بیش از 5 میلیون نفر از این فرودگاه تردد می کنند.

فرودگاه بین المللی مشهد

یکی دیگر از فرودگاه های بین المللی بسیار مدرن کشور فرودگاه بین المللی مشهد است. این فرودگاه از نظر پروازهای ورودی و خروجی روزانه رتبه اول را در کشور دارد. بیش از 30 شرکت هواپیمایی مختلف داخلی و خارجی با فرودگاه مشهد همکاری می کنند که 14 شرکت هواپیمایی داخلی و 16 شرکت خارجی می باشد. لازم به ذکر است که سالانه حدود 35 هزار نفر این فرودگاه را برای حج انتخاب کرده و از طریق آن به عربستان می روند. فرودگاه بین المللی مشهد دارای امکانات و خدمات بی نظیری است.

بخوانید  مقایسه گیم پس با پلی استیشن پلاس جدید | کدام بهتر است؟

فرودگاه بین المللی کیش

بلیط هواپیما فرودگاه بین المللی کیش یکی از پرفروش ترین بلیط ها می باشد. این فرودگاه یکی از بهترین و مطمئن ترین فرودگاه های بین المللی کشور محسوب می شود و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش از طریق این فرودگاه به این جزیره سفر می کنند. به عبارت دیگر کیش به یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری کشور تبدیل شده است. این فرودگاه در حال حاضر یکی از مرفه ترین و زیباترین فرودگاه های کشور محسوب می شود. فرودگاه بین المللی کیش دارای گواهینامه فرودگاهی بوده و روزانه پروازهای زیادی به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

فرودگاه بین المللی زاهدان

فرودگاه بین المللی زاهدان که در جنوب شرقی زاهدان قرار دارد یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود. از این فرودگاه روزانه 5 تا 9 پرواز به شهرهای مشهد، گرگان، تهران، چابهار، کرمان، دبی، بندرعباس، شیراز، اصفهان، جده و ایرانشهر انجام می شود. البته در سال های گذشته پروازهای پاکستان نیز از طریق این فرودگاه انجام شده است. اما اکنون به دلیل ناامنی کامل در پاکستان، پروازهای زاهدان به پاکستان لغو شده است. اما هنوز هم پروازهای منظم با بهترین امکانات به شهرهای دیگر ذکر شده دارد.

فرودگاه بین المللی رشت

یکی از بهترین فرودگاه های کشور فرودگاه بین المللی رشت است که در ۷ کیلومتری جاده رشت به سمت بندر انزلی قرار دارد. این فرودگاه زیبا و دیدنی با مساحت 220 هکتار دارای بخش های زیادی است که امکانات و خدمات متنوعی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی رشت دارای سیستم کمک ناوبری بوده و یکی از پررونق ترین فرودگاه های کشور به شمار می رود. بیش از ۷۶ پرواز از این فرودگاه به شهرهایی مانند مشهد، تهران، عسلویه، اهواز، قشم، کیش، بندرعباس، اصفهان، شیراز، دمشق، مدینه منوره، جده، بغداد و استانبول انجام می‌شود و مسافران می‌توانند بلیط هواپیما برای سفر تهیه کنند. از این شهرها تا مبدأ یا مقصد رشت.

بخوانید  بازگشت به دنیای موزیکال و سرگرم کننده ترول ها در اولین تریلر انیمیشنی Trolls 3

فرودگاه بین المللی شیراز

این فرودگاه بین المللی همه ساله پذیرای مسافران داخلی و خارجی زیادی است. لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی شیراز که به فرودگاه شهید دستغیب معروف است، مجهزترین فرودگاه کشور از نظر برق و تجهیزات ناوبری است. این فرودگاه دارای دو باند آسفالت شده است و علاوه بر پروازهای داخلی سالانه، پروازهای بین المللی زیادی به کشورهایی مانند عربستان سعودی، بحرین، ترکیه، عمان، مالزی، سوریه، امارات، قطر، کویت، عراق و روسیه دارد.

فرودگاه بین المللی اصفهان

از دیگر فرودگاه های بزرگ و بین المللی کشور می توان به فرودگاه اصفهان با مساحتی بیش از ۱۰۴۱ هکتار اشاره کرد. این فرودگاه دارای یک ترمینال برای پروازهای داخلی و یک ترمینال دیگر برای پروازهای بین المللی است. اصفهان به دلیل موقعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و جاذبه های گردشگری متنوع، سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است. از این رو بلیط هواپیما اصفهان بسیار پرطرفدار است و فرودگاه آن یکی از شلوغ ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است که اکثر مقامات مهم سایر کشورها نیز هنگام سفر به ایران به اصفهان سفر می کنند و این موضوع نشان دهنده جایگاه و اهمیت فرودگاه بین المللی اصفهان در کشور است.

فرودگاه بین المللی بندرعباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس یکی از معتبرترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود و در 8.5 کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد. این فرودگاه با مساحت 482 هکتار در سال 1365 به بهره برداری رسید و با توجه به موقعیت مناسب استان هرمزگان و شهر بندرعباس و جاذبه های فراوان هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. از این رو فرودگاه بین المللی بندرعباس یکی از شلوغ ترین فرودگاه های ایران است.

بخوانید  Predator: Hunting Grounds Is Being Resurrected For PS5 And Xbox With New Content

خرید بلیط هواپیما

همانطور که اشاره کردیم فرودگاه های زیادی در نقاط مختلف کشور ساخته شده است که نشان از پیشرفت و توسعه صنعت هوانوردی ایران دارد. از این رو مسافران می توانند با خرید بلیط هواپیما از طریق این فرودگاه ها به راحتی به بسیاری از مقاصد داخلی یا خارجی سفر کنند. یکی از بهترین راه ها برای رزرو بلیط هواپیما از بهترین ایرلاین ها، مراجعه به وب سایت معتبر و معتبر اسنپ تریپ است که لیستی جامع از انواع پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین های معروف را ارائه می دهد تا مسافران بتوانند به راحتی پرواز رزرو کنند. بلیط یا سیستم با چند کلیک ساده هزینه مقصد مورد نظر خود را پرداخت کنید و از پشتیبانی بهره مند شوید 24 ساعت شبانه روز برای این گروه تا پایان سفر.

تحریریه مجله بازی یک گیمر