MMO جدید Tencent Tarisland قبلاً توسط طرفداران یک کلون WoW نامیده می شود



غول بازی چینی Tencent اخیراً از MMORPG Tarisland جدید خود رونمایی کرد و مدت زیادی نگذشت که طرفداران متوجه شدند که این بازی بیش از یک شباهت گذرا به World of Warcraft خود بلیزارد دارد.

مانند WoW، Tarisland به نظر می رسد یک MMO فانتزی با سبک هنری بیش از حد، کارتونی تر باشد. پالادین ها، جادوها، اژدهاها، الف ها با رنگ بنفش که در درختی غول پیکر زندگی می کنند و غیره وجود دارند. البته این برای توجیه تگ کلون کافی نیست، اما با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که به نظر می‌رسد بسیاری از شخصیت‌ها و محیط‌های بازی سخاوتمندانه از WoW وام گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد طراحی‌های عناصر، اژدها، کشتی‌های هوایی، و حتی برخی از کلاس‌ها و مسابقات قابل بازی بازی، همگی به شدت از سبک امضای بلیزارد الهام گرفته شده‌اند.

در حال پخش: Tarisland – Reveal Trailer (MMO چینی)

تریلر بازی حتی دارای یک اژدها است که به طرز باورنکردنی شبیه به WoW’s Deathwing است که در بالای دیوار شهر فرود آمده است، در صحنه ای که به شدت یادآور WoW: Cataclysm سینمایی. Tarisland حتی به دنبال گنجاندن dragonriding، ویژگی بزرگ جدید WoW است که به‌تازگی به عنوان بخشی از الحاق بازی Dragonflight که با استقبال خوبی روبرو شد، معرفی شد.

این باعث شد بسیاری از سازندگان محتوا و طرفداران WoW به این سمت بروند WoW subreddit به چالش کشیدن Tencent به دلیل عدم اصالت آن. پخش کننده توییچ MrGM تریلر بازی را منتشر کرد توییتر، با بیان اینکه “این بازی جدید از Tencent به نظر بسیار آشنا به نظر می رسد”. این توییت حتی جرقه ای زد پاسخ توسط کریس متزن، یکی از پدران WoW، که اخیرا اعلام کرده است که به عنوان یک مشاور خلاق به تیم توسعه WoW خواهد پیوست.

اعلام Tarisland درست در زمانی است که سرویس‌های بازی بلیزارد در چین، از جمله WoW، قرار است در 23 ژانویه تعطیل شوند و پایان شراکت 14 ساله بین بلیزارد و NetEase Games در چین است. بلیزارد در حال حاضر به دنبال شریک جدیدی برای انتشار عناوین خود در چین است، اما اخیراً به NetEase پیشنهاد تمدید شش ماهه قرارداد فعلی خود را داده است. این پیشنهاد توسط NetEase که مدعی رفتار ناعادلانه و نابرابر بود، رد شد. بلیزارد به بازیکنان WoW چینی اجازه می‌دهد تا داده‌های شخصیت‌های خود را دانلود کنند و تا زمان از سرگیری خدمات بازی در بازار نگه دارند.

بخوانید  بن شدن خریدارهای Orb غیرقانونی در بازی Diablo Immortal

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر